Αφιερώματα - Διαδρομές

Οδοιπορικό στη Μαδρίτη

Με αφορμή τη ζωντανή κάλυψη του 11ου Ευρωπαϊκού Συνεδρίου Διατροφής η ομάδα της nutrimed φύλαξε για εσάς διαδρομές και γεύσεις της ισπανικής πρωτεύουσας…

Με αφορμή τη ζωντανή κάλυψη του 11ου Ευρωπαϊκού Συνεδρίου Διατροφής που πραγματοποιήθηκε στη Μαδρίτη στις 26-29 Οκτωβρίου, η ομάδα της nutrimed φύλαξε για εσάς διαδρομές και γεύσεις της ισπανικής πρωτεύουσας και τις συγκέντρωσε σε ένα οδοιπορικό ταξίδι στην πόλη της Μαδρίτης…

Ακολουθήστε μας σε ένα οδοιπορικό στη Μαδρίτη, την πρωτεύουσα και μεγαλύτερη πόλη της Ισπανίας. Η πόλη βρίσκεται χτισμένη σε υψόμετρο 670 μέτρων στις όχθες του ποταμού Μανθανάρες, ενώ ο πληθυσμός της ανέρχεται στα 3,5 εκατομμύρια κατοίκους, και μαζί με τα προάστια και τους γύρω οικισμούς αγγίζει τα 6 εκ. (3η μεγαλύτερη στην Ευρώπη)

Η ονομασία της πόλης προέρχεται από την αραβική λέξη Αλ – Μαχρίτ (πηγή νερού), η οποία αναφέρεται στον ποταμό Μανθανάρες. Οι καθολικοί μετά την ανάκτηση της πόλης και την εκδίωξη των Μαυριτανών κατακτητών υιοθέτησαν το Μαχρίτ, το οποίο άλλαξε και έγινε Madrid. Οι κάτοικοί της ονομάζονται Madrileños (Μαδριλένιος).

Και η βόλτα ξεκινά…

Πρώτη διαδρομή: πρώτη στάση Puerta del Sol

Πάρτε το δαιδαλώδες αλλά εύχρηστο μετρό και κατεβείτε στην Puerta del Sol (πύλη του ήλιου). Η πλατεία αποτελεί το κέντρο της Ισπανικής πρωτεύουσας και είναι το σημείο 0, από το οποίο μετρούνται οι χιλιομετρικές αποστάσεις όλων των ισπανικών δρόμων.

Σταθείτε για λίγο στη πλατεία, στην οποία ζωντάνεψε πριν μερικούς μήνες το γνωστό σε όλους μας κίνημα των αγανακτισμένων (indignados) και έπειτα ξεκινήστε την πρώτη αναγνωριστική βόλτα στο κέντρο της πόλης με κατεύθυνση το βασιλικό παλάτι. Στη διαδρομή θα συναντήσετε την όπερα και την Plaza de Oriente, που βρίσκονται απέναντι από το παλάτι. Αφιερώστε λίγη ώρα και περπατήστε κατά μήκος του ανακτόρου ως τον καθεδρικό ναό, τον οποίο αξίζει να επισκεφτείτε και στρίψτε στην Calle Mayor για να βρείτε μετά από λίγα λεπτά την Plaza mayor. Οι αποστάσεις του κέντρου είναι πολύ κοντινές, οπότε καλύτερα αφεθείτε στους δρόμους και τα στενά και ανακαλύψτε τους θησαυρούς της πόλης. Μια μοναδική ευκαιρία για περπάτημα ώστε να αυξήσετε τη σωματική σας δραστηριότητα.

Η πρώτη διαδρομή

Στη δική μας περιπλάνηση στο κέντρο, πυξίδα αποτέλεσε η διαίσθηση και η έντονη πείνα! Την πρώτη ημέρα, το ένστικτο τελικά μας οδήγησε στην Plaza Santa Anna, όπου απολαύσαμε ίσως τα πιο γευστικά tapas στο Lateral.

Lateral

Δοκιμάστε οπωσδήποτε μερικές από τις επιλογές του μενού, όπως τα:
Pincho de Gorgonzola con mermelada de pimiento (ψωμάκι με κρέμα τυριού και μαρμελάδα κόκκινης πιπεριάς),
Minihamburguesas con reducción de Pedro Ximénez (μικρά μπιφτέκια με σως πιπεριάς),
Crema fria de melón con virutas de jamón (κρύα κρέμα πεπονιού με jamón).

σας άνοιξε την όρεξη;… Επισκεφθείτε το αφιέρωμα στις γεύσεις της Μαδρίτης!

Δεύτερη διαδρομή: πρώτη στάση Gran Via

Η δεύτερη διαδρομή

Τη δεύτερη ημέρα αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε την ημέρα μας κάνοντας μια βόλτα στην Gran Via ως την Puerta de Alcala. Εκεί βρήκαμε το γνωστό bar-restaurant Ramses, όπου θα πάμε το βράδυ για ποτό. Κάναμε μια μεγάλη βόλτα στο πάρκο Retiro, στο οποίο είδαμε πολλούς Ισπανούς να κάνουν εντυπωσιακές φιγούρες με τα roller blades και τα skate τους.

Gran Via                                                        Gran Via, μακέτα από μέταλλο
Επισκεφτήκαμε το Museo Reina Sofia, όπου είδαμε την πασίγνωστη Guernica του Picasso, και άλλα έργα σουρεαλλιστών καλλιτεχνών, όπως επίσης και την προσθήκη του νέου κτιρίου, έργο του αρχιτέκτονα Jean Nouvel. Στο δρόμο για το Museo del Prado, βρήκαμε το Caixa Forum. Το κτίριο συνδυάζει τη σύγχρονη αρχιτεκτονική με την παλιά τούβλινη πρόσοψη ενός πρώην σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που χτίστηκε το 1899. Σήμερα στεγάζει τη γνωστή γκαλερί μεταμοντέρνας τέχνης Caixa Forum και έχει ανακαινιστεί από τους εξίσου διάσημους Ελβετούς αρχιτέκτονες Herzog & de Meuron. Ο όρθιος κήπος έχει δημιουργηθεί σε έναν εξωτερικό τοίχο φυτεμένο στην πρόσοψη του παράπλευρου κτιρίου και έχει ύψος 4 ορόφων.
Caixa Forum
Φτάσαμε έξω από το Museo del Prado λίγο πριν τις 6:00 μ.μ., την ώρα δηλαδή που κλείνει το μουσείο! Ακριβώς δίπλα στη Calle Ruiz de Alarcon 27, απέναντι από τον βοτανικό κήπο, βρίσκεται το χαριτωμένο εστιατόριο El Botanico, όπου ήπιαμε μια ζεστή σοκολάτα και ανασυγκροτηθήκαμε.

Πεπεισμένοι ότι μάθαμε ισπανικά από το application iTranslate, κάναμε κράτηση για το βράδυ στο Βάσκικο εστιατόριο Asador Donostiarra, μόνο με τις λέξεις esta noche (απόψε), table (τραπέζι), nueve (εννιά), para cinco (για πέντε) και gracias (ευχαριστώ), και προς μεγάλη μας έκπληξη τα καταφέραμε! Στις 9:00 πήγαμε στην Calle Infanta Mercedes 79 και ανακαλύψαμε την σπεσιαλιτέ του μαγαζιού, η οποία είναι ωμό φρέσκο κρέας που ψήνεις μόνος σου σε θερμό πιάτο!

η σπεσιαλιτέ του μαγαζιού

Η νύχτα, όμως στη Μαδρίτη δεν τελειώνει στις 11 (ευτυχώς), καθώς κάθε μέρα έχει πολύ κόσμο στα bar, ιδιαίτερα από την Πέμπτη έως το Σάββατο. Βρήκαμε ένα από τα πιο ωραία bar της Μαδρίτης στην πρωινή περιπλάνηση, το οποίο σχεδίασε ο γνωστός designer Philippe Starck, το Ramses, στην Puerta de Alcala. Ήπιαμε πολύ ωραία cocktails και κρασί και περάσαμε την νύχτα μας σαν αυθεντικοί Madrileños. Ωραίος κόσμος και αν σας αρέσουν οι μουσικές επιλογές του best radio 92.6, να είστε σίγουροι ότι θα περάσετε πολύ καλά.
  Ramses

Και αν τυχόν αναρωτηθείτε στην επιστροφή με την Aegean γιατί προβάλλουν Ισπανικές ταινίες, η ομάδα της Nutrimed έχει την απάντηση… switch to channel 1!!! (inner joke)

Χρήσιμες πληροφορίες:

Να έχετε μαζί σας ένα ισπανό-ελληνικό λεξικό ή κατεβάστε το αντίστοιχο application στο smartphone ή το Android σας, καθώς οι Ισπανοί κατά πλειοψηφία δε μιλούν αγγλικά, και τα μενού των εστιατορίων είναι τις περισσότερες φορές μόνο στα ισπανικά.

Τα περισσότερα εστιατόρια λειτουργούν ως τις 4 μ.μ. και ανοίγουν ξανά το βράδυ στις 8:30 ή 9:00 μ.μ.

Για κρατήσεις ή πληροφορίες:
www.cadenalateral.com
www.mercadodesanmiguel.es
www.naiarestaurante.com
www.labotilleriademaxi.com
www.asadordonstiarra.com
www.ramseslife.com

Τυπώστε τον χάρτη του μετρό ή προμηθευτείτε τον από το αεροδρόμιο