Σάββατο, 08 Μαϊου 2021

Ενσυνείδητη διατροφή: ήρθε η ώρα να ακούσεις το σώμα σου!

Μεγέθυνση κειμένου
Ενσυνείδητη διατροφή: ήρθε η ώρα να ακούσεις το σώμα σου!

Αν είναι η πρώτη φορά που ακούς τον όρο ενσυνείδητη διατροφή, αρχικά να ξεκαθαρίσουμε πως δεν είναι κάποια νέα διατροφική «μόδα», καθώς είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα πρόγραμμα διατροφής κάποιων εβδομάδων.

Όταν, λοιπόν, μιλάμε για ενσυνείδητη διατροφή- ή mindful eating- αναφερόμαστε στην ανάπτυξη μιας ουσιαστικής σχέσης σεβασμού ανάμεσα σε εμάς και το σώμα μας που μας οδηγεί σε ένα διαφορετικό τρόπο σκέψης σε σχέση με το φαγητό: δεν καταναλώνουμε ένα γεύμα απλά για να φάμε, αλλά για να θρέψουμε τον οργανισμό μας.

Η αλήθεια είναι πως ο καθημερινός μας τρόπος ζωής με τους ταχύτατους ρυθμούς και τις ατελείωτες υποχρεώσεις συχνά δε μας αφήνει να «κατανοήσουμε» ουσιαστικά τα γεύματά μας. Αυτό μπορεί να μας οδηγήσει σε υποσιτισμό ή διατροφικές ελλείψεις αλλά και, «αντιδιαμετρικά», σε υπερφαγία, που μπορούν στο σώμα μας να μεταφράζονται σε συμπτώματα όπως αδυναμία, αίσθημα κόπωσης, φούσκωμα κλπ.

Αν θέλεις να δεις διαφορετικά τη σχέση σου με το φαγητό με στόχο να βελτιώσεις την υγεία σου και η καθημερινότητά σου να είναι γεμάτη ενέργεια και ευεξία, τα παρακάτω tips μπορούν να σε βοηθήσουν:

1. Αφιέρωσε χρόνο στο φαγητό
Μην ξεκινάς τη μέρα σου πίνοντας ένα καφέ «στο πόδι». Βάλε το ξυπνητήρι σου λίγο νωρίτερα και κάθισε στο τραπέζι να απολαύσεις ένα πλήρες και ισορροπημένο πρωινό, όπως για παράδειγμα ένα μπολ με γάλα και νιφάδες δημητριακών που συνδυάζουν σιτάρι και βρώμη ολικής άλεσης μαζί με ένα φρούτο.

2.Απόφυγε τους «αντιπερισπασμούς»
Αργότερα, όταν βρίσκεσαι στη δουλειά σου κι έρχεται η ώρα του σνακ, ακόμα κι αν είναι κάτι μικρό και ελαφρύ π.χ. μια μπάρα δημητριακών ολικής άλεσης, μην το φας «μηχανικά». Απομακρύνσου από την οθόνη του υπολογιστή- ακόμα και από το κινητό σου!- και δώσε στον εαυτό σου λίγα λεπτά για να το απολαύσεις όπως πρέπει.

3. Ασχολήσου περισσότερα με τα γεύματά σου
Σίγουρα στην εποχή μας το φαγητό έξω ή το delivery είναι η εύκολη λύση για πολλούς. Ωστόσο, προσπάθησε να ασχοληθείς λίγο περισσότερο με την προετοιμασία των γευμάτων σου, έχοντας ο ίδιος διαλέξει θρεπτικά υλικά- οι ετικέτες τροφίμων μπορούν να σε βοηθήσουν να επιλέξεις συσκευασμένα τρόφιμα. Αυτό θα σε βοηθήσει όχι μόνο να βελτιώσεις την ποιότητα της διατροφής σου, αλλά και να αισθανθείς ότι φροντίζεις τον οργανισμό σου όπως του αξίζει.

 

nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • SLIDESHOW: “Ποιά δημητριακά πρωινού να επιλέξω;” → Τα tips που χρειάζεσαι!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Ο μύθος των κόκκινων αυγών
    arrowΓια κάθε στιγμή
  • Πρωινό τη Μεγάλη Εβδομάδα: νηστίσιμες προτάσεις για μικρούς και μεγάλους
    arrowΓια κάθε στιγμή
  • Ταχίνι σύμμαχος της νηστείας και όχι μόνο!
    arrowΓια κάθε στιγμή
  • Πρωινό για γερό ανοσοποιητικό: ενίσχυσε τη φυσική άμυνα του οργανισμού σου!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
next