Πέμπτη, 13 Μαϊου 2021

Γαστροταξιδεύοντας στα νησιά της Ελλάδας… Μέρος Γ'

Μεγέθυνση κειμένου
Γαστροταξιδεύοντας στα νησιά της Ελλάδας… Μέρος Γ'




 


Αυτή την εβδομάδα το ταξίδι μας στις γεύσεις και τις νοστιμιές των ελληνικών νησιών ολοκληρώνεται με τη Σκιάθο και την Εύβοια.







Σκιάθος…η κοσμοπολίτισσα πατρίδα του Παπαδιαμάντη


Το νησί που έχει τη μεγαλύτερη τουριστική ανάπτυξη σε σχέση με τα υπόλοιπα νησιά των Σποράδων. Η κουζίνα της είναι απλή και νόστιμη, γεμάτη από φρέσκια θαλασσινά, ψάρια, αστακούς, αλλά και πίτες, γιαπράκια κτλ. Οι αμπελώνες της παράγουν τον περίφημο Αλυπιακό οίνο, για τον οποίο ο Παπαδιαμάντης έχει κάνει αρκετές αναφορές. Τι να δοκιμάσετε κατά την επίσκεψή σας στο νησί…

Χορτόπιτα με παραδοσιακό φύλλο…για αρχή. Τα χόρτα στο νησί είναι σε αφθονία, δε θα μπορούσαν να λείπουν, λοιπόν, οι χορτόπιτες. Το φρέσκο σπανάκι, τα πράσα καθώς και το κρεμμυδάκι σε συνδυασμό με το κατσικίσιο τυρί είναι τα βασικά συστατικά της γέμισης τυλιγμένη σε ένα στριφτό παραδοσιακό φύλλο. Σίγουρα, τα λαχανικά που περιέχει μπορούν να αποδώσουν καλά θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνες και φυτικές ίνες, όμως μην ξεχνάτε ότι αυτές οι πίτες γίνονται στο τηγάνι οπότε προσέξτε να μην το παρακάνετε στην ποσότητα.

Πεσκανδρίτσα στιφάδο. Μια ιδιαίτερα εύγεστη και ξεχωριστή επιλογή για το κυρίως πιάτο θα μπορούσε να είναι αυτό το φαγητό, καθώς το στιφάδο είναι συνήθως συνδυασμένο στο μυαλό μας με κουνέλι και όχι με ψάρι. Κι όμως ο συνδυασμός του ψαριού με το κρεμμύδι μπορεί να αποτελέσει ένα ιδιαίτερα ισορροπημένο πιάτο καθώς πέρα από τις πρωτεΐνες και τα ω-3 λιπαρά που προσφέρει το ψάρι, προσλαμβάνετε και μια πληθώρα βιταμινών και φλαβονοειδών που περιέχονται στα κρεμμύδια.

Χαϊμαλιά…για το τέλος. Για επιδόρπιο μπορείτε να δοκιμάσετε τα παραδοσιακά χαϊμαλιά. Πρόκειται για τυλιχτό γλυκό σε φύλλο με καρύδια και τοπικό μέλι από τους πευκώνες του νησιού που τηγανίζεται και πασπαλίζεται με άχνη. Αποτελεί το κλασικό γλυκό που προσφέρεται στους γάμους του νησιού, ωστόσο μια επίσκεψη στον γυναικείο Σύλλογο του νησιού θα σας οδηγήσει στη δοκιμή τους.


Εύβοια…η έκτασή της αντιστοιχεί στην ομορφιά της

Είναι το δεύτερο σε έκταση νησί της Ελλάδας και το τρίτο της Ανατολικής Μεσογείου. Οι ιδιαίτερες γεύσεις και τα φαγητά οφείλονται στα προϊόντα της γης που παράγονται. Είναι ευλογημένος τόπος καθώς διαθέτει πολλά, διαφορετικά και αυθεντικά προϊόντα – κτηνοτροφικά όπως τυρί, γάλα, μυζήθρα, κρέας, αγροτικά όπως λάδι, κρασί, κηπευτικά και σύκα, προϊόντα αλίευσης καθώς και αρωματικά φυτά και βότανα. Όλα αυτά συνδυάζονται και συνθέτουν την Γαστρονομική της Ταυτότητα. Ποια είναι, λοιπόν, τα φαγητά που δεν πρέπει να χάσετε;

Μελιτζάνες με ξινό τραχανά. Φαγητό με ιδιαίτερη ιστορία, καθώς ο τραχανάς είναι ένα προϊόν που «μυρίζει» Ελλάδα και με αυτόν έχουν μεγαλώσει γενιές και γενιές, αλλά και με υψηλή διατροφική αξία. Ο ξινός τραχανάς παρασκευάζεται με ξινισμένο γάλα ή γιαούρτι και χαρακτηρίζεται από τις χαμηλές του θερμίδες και τα λίγα λιπαρά. Επιπλέον, η περιεκτικότητά του σε φυτικές ίνες, φυλλικό οξύ και αντιοξειδωτικά τον κατατάσσει στα τρόφιμα με υψηλή διατροφική αξία πόσο μάλλον όταν αυτός συνδυάζεται με λαχανικά όπως η μελιτζάνα.

Κουρκουμπίνες ή αλλιώς γκόγκλιες. Πρόκειται για παραδοσιακά ζυμαρικά που φτιάχνονται στη νότια Εύβοια με αλεύρι ολικής άλεσης και φρέσκο αιγοπρόβειο γάλα. Μετά το βράσιμό τους περιχύνονται με καυτό βούτυρο και τριμμένη μυζήθρα. Συνδυάζονται, συνήθως, με κατσικάκι ή κόκορα κοκκινιστό ολοκληρώνοντας ένα φαγητό που «μυρίζει» παράδοση.

Παραδοσιακά αμυγδαλωτά. Γλυκό που συναντάται σε πολλές περιοχές της Ευβοίας με κύρια συστατικά τους τα φρέσκα αυγά, το σιμιγδάλι και την αμυγδαλόψιχα. Βρίσκονται σε πολλά σχήματα και αποτελούν μια γευστική επιλογή κατάλληλη και για τους πιο απαιτητικούς καταναλωτές.

Όποιος και να είναι ο καλοκαιρινός σας προορισμός, προσπαθήστε να μην παρεκκλίνετε σημαντικά από μια ισορροπημένη διατροφή στην οποία μπορεί κάλλιστα να ενταχθεί η παραδοσιακή ελληνική κουζίνα, αξία ανεκτίμητη ως προς τη διαχρονικότητά της αλλά και τη διάδοσή της ανά τον κόσμο. Καλά να περάσετε!

Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • SLIDESHOW: “Ποιά δημητριακά πρωινού να επιλέξω;” → Τα tips που χρειάζεσαι!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Ο μύθος των κόκκινων αυγών
    arrowΓια κάθε στιγμή
  • Πρωινό τη Μεγάλη Εβδομάδα: νηστίσιμες προτάσεις για μικρούς και μεγάλους
    arrowΓια κάθε στιγμή
  • Ταχίνι σύμμαχος της νηστείας και όχι μόνο!
    arrowΓια κάθε στιγμή
  • Πρωινό για γερό ανοσοποιητικό: ενίσχυσε τη φυσική άμυνα του οργανισμού σου!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
next