Τρίτη, 11 Μαϊου 2021

Θέλετε να αδυνατίσετε; Κλείστε τη θέρμανση…

Μεγέθυνση κειμένου
Θέλετε να αδυνατίσετε; Κλείστε τη θέρμανση…

 Νομίζετε ότι η θέρμανση του σπιτιού σας επηρεάζει μόνο το πορτοφόλι σας; Είστε γελασμένοι. Μη στενοχωριέστε που τουρτουρίζετε - παρόλο που κάθεστε στον καναπέ του σπιτιού σας - επειδή δε μπορείτε να αγοράσετε πετρέλαιο. Για του λόγου το αληθές, και εσείς που έχετε θέρμανση, μήπως πρέπει να τη σβήσετε;

Λίγο κρύο την ημέρα… διώχνει τα κιλά;

Όπως γνωρίζουμε, η απώλεια βάρους στηρίζεται στη θεωρία του ενεργειακού ισοζυγίου. Σύμφωνα με αυτή, το βάρος μας αυξάνεται όταν προσλαμβάνουμε περισσότερες θερμίδες από τα τρόφιμα σε σχέση με αυτές που δαπανούμε, «καίμε» στην καθημερινότητά μας. Αντίθετα, το βάρος μας μειώνεται όταν ξοδεύουμε περισσότερες θερμίδες από αυτές που τρώμε.

Σύμφωνα, λοιπόν, με Ολλανδούς ερευνητές οι υψηλές θερμοκρασίες στους εσωτερικούς χώρους φαίνεται να προκαλούν και άνοδο στους δείκτες της ζυγαριάς καθώς συμβάλλουν στο φαινόμενο κοιλίτσα – σωσίβιο! Ο ισχυρισμός αυτός βασίζεται στο ότι η ζεστασιά στο σπίτι, στη δουλειά ή οπουδήποτε αλλού ναι μεν μας προσφέρει περισσότερη άνεση, αδρανοποιεί ωστόσο το μεταβολισμό μας καθώς έτσι δε χρειάζεται να κουραστεί και να «κάψει» επιπλέον θερμίδες προκειμένου να μας κρατήσει ζεστούς!

Η τακτική έκθεση, λοιπόν, σε ένα ήπια κρύο περιβάλλον ίσως να μπορεί να αποτελέσει έναν υγιεινό και εύκολο εναλλακτικό τρόπο να αυξήσετε την ενεργειακή σας δαπάνη! Συγκεκριμένα, οι ερευνητές αναφέρουν: «Οι άνθρωποι δαπανούν το 90% του χρόνου τους σε εσωτερικούς χώρους και ανεβάζουν τη θερμοκρασία για μέγιστη άνεση, ελαχιστοποιώντας όμως έτσι την ενέργεια που πρέπει να δαπανήσει το σώμα για να φέρει σε ισορροπία τη θερμοκρασία του σώματος. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η ζυγαριά του ενεργειακού ισοζυγίου γέρνει προς την αύξηση του βάρους, ενώ μία ελαφριά πτώση της θερμοκρασίας θα βοηθούσε στο να «κάψει» ο οργανισμός μας περισσότερες θερμίδες».

Όπως δήλωσε στο BBC ο Δρ. Wouter van Marken Lichtenbelt: «Οι 19 βαθμοί είναι η ιδανική θερμοκρασία για να υπάρχει η σωστή ισορροπία στο σώμα μας, και αυτή όχι καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Έτσι, σε ένα ελαφρώς κρύο περιβάλλον η ενεργειακή δαπάνη αυξάνεται κατά 6%, κάτι που μακροπρόθεσμα θα μπορούσε να αποτελέσει σημαντικό βοήθημα στην απώλεια βάρους, σε συνδυασμό βέβαια με κατάλληλη διατροφή και άσκηση». Η προτροπή του μάλιστα είναι: «Σβήστε τη θέρμανση ή βγείτε έξω!»

Επιπλέον, από άλλον ερευνητή υποστηρίζεται ότι ένα κρύο περιβάλλον ενεργοποιεί το φαιό λιπώδη ιστό, ο οποίος παράγει 300 φορές περισσότερη θερμότητα από οποιοδήποτε άλλο όργανο του σώματος, «ξυπνώντας» έτσι, το μεταβολισμό και αυξάνοντας τις ενεργειακές δαπάνες του οργανισμού μας κατά πολύ!

Ωστόσο, το ζήτημα αυτό έχει αποτελέσει αφορμή για debate καθώς η άλλη πλευρά λέει ότι η μείωση της θερμοκρασίας στο θερμοστάτη θα αναγκάσει τους ανθρώπους να καταναλώσουν περισσότερη τροφή. Συγκεκριμένα, η μελέτη του Δρ. Michael Daly, στο Πανεπιστήμιο του Stirling, έδειξε ότι οι άνθρωποι που διατηρούν στο σπίτι τους μία θερμοκρασία μεγαλύτερη των 23o C τείνουν να είναι ελαφρώς λεπτότεροι, καθώς σε αυτό το σημείο το σώμα ιδρώνει, χρησιμοποιώντας ενέργεια, καθώς χρειάζεται να χάσει θερμότητα και να φέρει σε ισορροπία τη θερμοκρασία του σώματος. Ακόμη, οι υψηλές θερμοκρασίες φαίνεται να μειώνουν την όρεξη και την ποσότητα των τροφίμων που καταναλώνονται.

Όπως και να ‘χει, μέχρι να διευκρινιστεί το θέμα αυτό με περαιτέρω επιστημονικές μελέτες ντυθείτε καλά και διατηρήστε τη θέρμανση χαμηλά προστατεύοντας τον τραπεζικό σας λογαριασμό και ίσως και το βάρος σας! Άλλωστε, ποιος έχει θέρμανση τη σήμερον ημέρα;

Άλλα άρθρα
  • Είναι μαθηματικά βέβαιο ότι σε μία από τις πρώτες θέσεις στη λίστα με τα πράγματα που θέλουμε να κάνουμε την καινούρια χρονιά βρίσκεται η φράση «να χάσω βάρος». Φανταζόσασταν ποτέ ότι το γεγονός αυτό θα μπορούσε να πάψει να σας τρομοκρατεί τόσο αν στρέφατε λίγο την προσοχή σας...στη φύση;!

  • Μπορούμε άραγε να κρατήσουμε τη σιλουέτα χωρίς δίαιτα... κάνοντας απλά... έξυπνες επιλογές;

  • Οι διακοπές του Πάσχα δυστυχώς τελείωσαν και η ξενοιασιά που σας χαρακτήριζε τις προηγούμενες μέρες έχει μείνει σαν μια όμορφη ανάμνηση. Η ζυγαριά όμως...

nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • SLIDESHOW: “Ποιά δημητριακά πρωινού να επιλέξω;” → Τα tips που χρειάζεσαι!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Ο μύθος των κόκκινων αυγών
    arrowΓια κάθε στιγμή
  • Πρωινό τη Μεγάλη Εβδομάδα: νηστίσιμες προτάσεις για μικρούς και μεγάλους
    arrowΓια κάθε στιγμή
  • Ταχίνι σύμμαχος της νηστείας και όχι μόνο!
    arrowΓια κάθε στιγμή
  • Πρωινό για γερό ανοσοποιητικό: ενίσχυσε τη φυσική άμυνα του οργανισμού σου!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
next