Πέμπτη, 09 Απριλίου 2020

Σάντυ Κουτσοσταμάτη: η εγκυμοσύνη, η διατροφή της και το νέο βιβλίο!

Μεγέθυνση κειμένου
Σάντυ Κουτσοσταμάτη: η εγκυμοσύνη, η διατροφή της και το νέο βιβλίο!
pameelladamag.gr

Βιώνει μία από τις ομορφότερες στιγμές της ζωής της, καθώς σε λιγότερο από ένα μήνα θα κρατά στα χέρια της το νέο μέλος της οικογένειας. Μιλήσαμε με τη Σάντυ για τις διατροφικές ιδιαιτερότητες της εγκυμοσύνης της, για το πόσο άλλαξε τις διατροφικές της συνήθειες η επερχόμενη κόρη, καθώς και για το νέο της παραμύθι που ήδη κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία.

Οι περισσότερες γυναίκες ανησυχούν για τα κιλά που παίρνουν στην εγκυμοσύνη. Εσύ πόσα κιλά πήρες;
Η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν ήμουν ένας άνθρωπος που έτρωγε τεράστιες ποσότητες φαγητού, ούτε είχα τη μανία του συνεχούς ζυγίσματος. Έχω πάρει μέχρι τώρα 10 περίπου κιλά και ζυγίζομαι μόνο στη ζυγαριά του γιατρού και διαιτολόγου μου.

Είχες δύσκολη εγκυμοσύνη;

Σε γενικές γραμμές, όχι, δεν είχα καθόλου εμετούς στη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Για μικρό μόνο διάστημα λίγες ναυτίες κι αυτές περιορίστηκαν μόνο στο πρώτο τρίμηνο.

Ποια ήταν η μεγαλύτερη αλλαγή στις διατροφικές σου συνήθειες;
Καταρχήν τρώω οργανωμένα και σωστά. Πριν την εγκυμοσύνη έτρωγα όποτε το θυμόμουν και πολλές φορές όχι ιδιαίτερα θρεπτικά φαγητά. Τώρα τρώω σε τακτικές ώρες και καθόλου junk food. Η μεγαλύτερη αλλαγή ωστόσο ήταν τα γλυκά. Ενώ ήμουν ένας άνθρωπος που έτρωγε γλυκά, τώρα δεν τα αποζητώ καθόλου. Αντιθέτως προτιμώ τα ξινά.

Έχει αλλάξει η ζωή σου, βγαίνετε λιγότερο έξω;
Σίγουρα ναι. Έχουμε μειώσει τις εξόδους για φαγητό και προτιμούμε να τρώμε σπιτικά μαγειρευτά φαγητά. Μου αρέσει να μαγειρεύω και ειδικά τώρα στην εγκυμοσύνη έχουμε μια ιδιαίτερη προτίμηση στα λαδερά.

Πόσο συχνά τρως φρούτα και σαλάτες;
Πολύ συχνά. Φρούτα τρώω σχεδόν κάθε δύο ώρες, ενώ η σαλάτα δεν λείπει ποτέ από το τραπέζι.

Μία από τις τροφές που εμείς οι διαιτολόγοι συστήνουμε για πολλούς λόγους είναι τα ψάρια. Σου αρέσουν;
Για να είμαι ειλικρινής αυτή είναι και η μεγαλύτερη διατροφική «θυσία» μου στην εγκυμοσύνη. Ενώ παλιότερα δεν έτρωγα ψάρια συχνά, τώρα τα τρώω τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα, γιατί ξέρω για τις ευεργετικές τους δράσεις στην υγεία του εμβρύου. Φυσικά αποφεύγω, όπως μου είπαν, τα μεγάλα ψάρια όπως τόνο, σολομό, ξιφία.

Θα ήθελες να θηλάσεις, ακόμα κι αν έχει κόστος για τη δουλειά σου;
Ναι, θα το ήθελα. Σκοπός μου είναι να θηλάσω τουλάχιστον για 3 μήνες και εκείνο το διάστημα έχω αποφασίσει να μειώσω τον όγκο δουλειάς στο γραφείο μου, για να ανταπεξέλθω στις μητρικές μου υποχρεώσεις.

Πες μου δύο λόγια για το νέο σου συγγραφικό εγχείρημα;

«Το μυστικό της μαγικής πυγολαμπίδας» πρόκειται για ένα παραμύθι για μικρούς και μεγάλους. ‘Εχει σαν στόχο να γνωρίσει στους αναγνώστες και ειδικά στα παιδιά, τα εργαλεία που χρειάζονται για να μπορούν να κατακτήσουν την ευτυχία. Τα πιο σημαντικά είναι η αυτοεκτίμηση και η θετική σκέψη που με τη σειρά τους οδηγούν στην κατάκτηση της αισιοδοξίας. Όταν βλέπουμε το μέλλον μας με αισιοδοξία, αποκτούμε εσωτερική δύναμη για να ξεπεράσουμε οποιαδήποτε δυσκολία προκύπτει στη ζωή μας. Επίσης, το παραμύθι, θίγει και το ζήτημα των διατροφικών διαταραχών και εξαρτήσεων, που πολλές φορές είναι το ξέσπασμα της χαμηλής αυτοεκτίμησης αλλά και του λανθασμένου τρόπου επικοινωνίας πολλών οικογενειών. Δίνει τρόπους να καταπολεμηθεί η βουλιμία και διδάσκει τον αυτοέλεγχο.

 

Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Τα snacks της Μεγάλης Εβδομάδας: συνδύασε την απόλαυση με τον κορεσμό!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Η Διατροφική συνιστώσα στην εποχή του κορονοιού.
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Μπισκότα με λιγότερη ζάχαρη: για εσάς που δε ζείτε χωρίς γλυκό!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Διατροφή για ενέργεια ΟΛΗ ΜΕΡΑ!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Εύκολα, ελαφρά και απολαυστικά snacks για τις μέρες τις νηστείας-και όχι μόνο- στο σπίτι!
    arrowΤο πιάτο μας
next