Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου 2019

«Από Φθινόπωρο θα ξεκινήσω…»

Μεγέθυνση κειμένου
«Από Φθινόπωρο θα ξεκινήσω…»

Κάθε φθινόπωρο και μια καινούρια αρχή, με δραστηριότητες και χόμπι κοντά στα ενδιαφέροντά μας – και φέτος, αναγκαστικά, κοντά στις δυνατότητες της … ταλαιπωρημένης τσέπης μας. Φίλοι, συνάδελφοι και συγγενείς μας μίλησαν για όσα οι ίδιοι ξεκινούν αυτό το μήνα και τα παραθέτουμε για να σας δώσουμε ιδέες:





1. Σεμινάρια από τους ειδικούς. Πώς θα σας φαινόταν να παρακολουθήσετε μαθήματα ελληνικής γλώσσας από τον Γεώργιο Μπαμπινιώτη, κινηματογράφου από τον Γιάννη Σμαραγδή ή χορού από τον Δημήτρη Παπαϊωάννου; Όλα αυτά – και πολλά επιπλέον – στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο της Στοάς του Βιβλίου με κόστος συμμετοχής 50-80 ευρώ ανά κύκλο διαλέξεων.

2.Επιμόρφωση για εργαζόμενους. Αν έχετε πλήρες ωράριο εργασίας, αλλά ενδιαφέρεστε να εμπλουτίσετε τις γνώσεις σας στον επαγγελματικό σας τομέα ή οποιονδήποτε άλλο, τα προγράμματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (e-learning) του Πανεπιστημίου Αθηνών καλύπτουν όλο το φάσμα των επιστημών και έχουν μειωμένα δίδακτρα λόγω της οικονομικής κρίσης.

3. Ξένες γλώσσες. Είτε θέλετε να ξεκινήσετε μια ξένη γλώσσα, είτε να συνεχίσετε κάποια που έχετε διακόψει, στο Διδασκαλείο Ξένων Γλωσσών του Πανεπιστημίου Αθηνών λειτουργούν τμήματα για είκοσι τρεις, όλων των επιπέδων, ακόμη και για όσους θέλουν να εξειδικευτούν στη μετάφραση ή σε επιστημονικούς όρους. Το ετήσιο κόστος συμμετοχής είναι 300-330 ευρώ για φοιτητές και 450 για εργαζόμενους και άλλους ενδιαφερόμενους.

4. Καλλιτεχνική έκφραση και δημιουργία. Για τους λάτρεις της τέχνης, το Μικρό Πολυτεχνείο μπορεί να γίνει αγαπημένο καταφύγιο. Με κινηματογράφο, θέατρο, φωτογραφία, δημιουργική γραφή, στιχουργική, διακόσμηση, ζωγραφική σε ύφασμα, χειροποίητο κόσμημα, imagemaking, μουσικές ραδιοφωνικές εκπομπές, εικονογράφηση παιδικού βιβλίου και πολλούς ακόμη τομείς σεμιναρίων, δεν θα ξέρετε ποιον να πρωτοδιαλέξετε.

5. Μαθήματα ελληνικής και παγκόσμιας ιστορίας. Η παρούσα οικονομική κρίση έχει ωθήσει μεγάλο αριθμό πολιτών να αναζητήσει απαντήσεις στη μελέτη του παρελθόντος. Αν, λοιπόν, ανήκετε σε αυτούς ή, αν, γενικότερα, σας ενδιαφέρει η ιστορία, τα δωρεάν μαθήματα από την αναπληρώτρια καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών κα. Μαρία Δ. Ευθυμίου είναι ο καλύτερος τρόπος να αποκτήσετε τις γνώσεις που επιθυμείτε. Η τεράστια προσέλευση ατόμων κάθε ηλικίας και ειδικότητας τις προηγούμενες χρονιές, εξάλλου, το αποδεικνύει.

6. Γίνετε … μικροί εξερευνητές της πόλης σας. Νιώθετε ότι έχει έρθει η ώρα να γνωρίσετε περισσότερα από τα όμορφα και ενδιαφέροντα μέρη της Αθήνας; Οι δωρεάν ξεναγήσεις του δήμου Αθηναίων σας δίνουν τη συγκεκριμένη δυνατότητα, με εξειδικευμένους ξεναγούς να σας συνοδεύουν και να σας παρέχουν τις απαραίτητες πληροφορίες σε καθένα από αυτά (μουσείο Ακρόπολης, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Πνύκα, Ακαδημία Πλάτωνος, Αρχαία Αγορά, Πλάκα, Ψυρρή κ.ά). Και για όποιον προτιμά να το κάνει μόνος του, ένας χάρτης και … όρεξη για αρκετό περπάτημα αρκούν.

7. Τρέξιμο/ πεζοπορία. Οι λάτρεις της άσκησης τα έχουν επαναφέρει δυναμικά στο προσκήνιο και γιατί όχι, εξάλλου, εφόσον γίνονται εύκολα, είναι δωρεάν και δεν σας εγκλωβίζουν στους κλειστούς χώρους του γυμναστηρίου. Είτε, λοιπόν, επιλέξετε τους δρόμους της γειτονιάς σας, είτε πιο πολυσύχναστα μέρη, όπως τα άλση και τα γήπεδα της πόλης, φορέστε αθλητικά και ξεκινήστε.

8. Spinning, TRΧ, zumba και όλες οι άλλες νέες τάσεις στη γυμναστική αποτελούν τις απαραίτητες διεξόδους από τους μονότονους και ανιαρούς, μέχρι τώρα, τρόπους εκγύμνασης. Δεδομένου, μάλιστα, ότι τα περισσότερα γυμναστήρια έχουν δελεαστικές οικονομικές προσφορές, ενώ υπάρχουν και αρκετοί αθλητικοί χώροι και προγράμματα σε δήμους, ο συνδυασμός καινοτόμων μεθόδων και προσιτών τιμών είναι αυτός που θα σας καλύψει.

9. Γυμναστική με παρέα. Για όσους δεν σηκώνονται από τον καναπέ, παρά μόνο αν τους … σπρώξουν φίλοι τους, ομάδες όπως η WakeupStreet για άσκηση νωρίς το πρωί ή η Freeday για τους λάτρεις του ποδηλάτου, σας καλούν να τις ακολουθήσετε. Θα αποκτήσετε αντοχές και ευεξία, θα περάσετε ωραία και θα κάνετε καινούριες παρέες, χωρίς καλά-καλά να καταλάβετε ότι έχετε βγει για γυμναστική.

10. Άσκηση στο σπίτι. Είναι από τις τάσεις που εξαπλώνονται πολύ, κυρίως ανάμεσα σε εκείνους που έχουν ελάχιστο ελεύθερο χρόνο. Στο διαδίκτυο, θα βρείτε ολοένα περισσότερα site για γυμναστική κατ’ οίκον, ακόμη και με προγράμματα εξειδικευμένα για εσάς, με ελάχιστη έως και καθόλου συνδρομή. Προσοχή, φυσικά, στις οδηγίες των γυμναστών, τις οποίες πρέπει να τηρείτε κατά γράμμα.

11. Μουσική. Με μαθήματα σύγχρονης έως… βυζαντινής μουσικής, εκμάθηση μουσικών οργάνων, σεμινάρια μουσικής τεχνολογίας ή συμμετοχή σε χορωδίες, οι δυνατότητες ενασχόλησης με τη συγκεκριμένη μορφή τέχνης είναι πολυάριθμες.Σε αρκετούς δήμους, μάλιστα, παρέχονται μαθήματα από εξειδικευμένους επαγγελματίες σε προσιτές τιμές. Και όσοι έχουν δική τους μπάντα, είναι αρκετά εύκολο πλέον να βρουν ένα χώρο στην πόλη για να παίξουν.

12. Εθελοντισμός. Αν παλαιότερα θεωρείτο… πολυτέλεια, τώρα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Η συμμετοχή σε κοινωφελείς δράσεις αναπτύσσει τις δεξιότητές σας, βοηθάει να κάνετε καινούριες παρέες, ωφελεί τον διπλανό σας, αλλά και προστίθεται στο βιογραφικό (οι περισσότεροι εργοδότες δίνουν μεγάλη σημασία σε αυτήν). Και με τη διαρκώς μεγαλύτερη διάδοσή της και στη χώρα μας πια, είναι αδύνατο να μη βρείτε κάποια ομάδα κοντά στα ενδιαφέροντά σας.

13. Blogging. Οι … ατέλειωτες ώρες μπροστά στον υπολογιστή μόνο καλό δεν κάνουν, εκτός κι αν αφιερώνονται σε κάτι δημιουργικό. Μπορείτε, λοιπόν, να φτιάξετε τον δικό σας «χώρο» στο διαδίκτυο – site, blog, σελίδες στα socialmedia – με χαρακτηριστικά δείγματα της δουλειάς, των χόμπι ή της καθημερινότητάς σας. Έτσι, θα προβάλετε την ταυτότητά σας και θα γνωρίσετε καινούριους φίλους και συνεργάτες με παρόμοια ενδιαφέροντα, απόψεις και αισθητική.

14. Extreme sports. Από skydive έως ράφτινγκ και ορειβασία, είναι ένας τρόπος να δοκιμάσετε τις αντοχές σας, να αυξήσετε την αδρεναλίνη σας και να ζήσετε αξέχαστες εμπειρίες. Οι τιμές είναι πιο προσιτές πλέον λόγω της οικονομικής κρίσης, ενώ σε ορισμένα σπορ υπάρχουν σύλλογοι που θα σας μυήσουν στα μυστικά της περιπέτειας. Τηρήστε, φυσικά, τις οδηγίες των εκπαιδευτών με ευλάβεια και τολμήστε το.

15. Σκάκι. Υψηλότερη νοημοσύνη, βελτιωμένη μνήμη και ικανότητα συγκέντρωσης, ευκολότερη επίλυση προβλημάτων είναι λίγα μόνο από τα οφέλη που προσφέρει το συγκεκριμένο παιχνίδι. Όποιος, λοιπόν, αναζητά μια δραστηριότητα που θα ακονίσει τη σκέψη και τις δεξιότητές του, το σκάκι είναι η πιο κατάλληλη, ενώ μέσω διαδικτύου μπορεί εύκολα να βρει ομίλους με μέλη πρόθυμα να παίξουν μαζί του.

16. Σινεμά, θέατρο, καλλιτεχνικές εκδηλώσεις. Βάλτε στο πρόγραμμα να βλέπετε μια ταινία, θεατρική παράσταση ή έκθεση τέχνης την εβδομάδα και θα διαπιστώσετε πόσο γρήγορα και ριζικά θα βελτιωθεί η διάθεση, ακόμη και η στάση ζωής σας. Η τέχνη αποτελούσε ανέκαθεν καταφύγιο σε δύσκολους καιρούς και, δεδομένου ότι στην πόλη διοργανώνονται διαρκώς ενδιαφέροντα δρώμενα – πολλά από τα οποία, μάλιστα, με χαμηλό εισιτήριο – είναι ευκαιρία να τα παρακολουθούμε συστηματικά.

17. Ανάγνωση. «Η ανάγνωση ως πολιτική πράξη» αποτελεί το σύνθημα του φετινού Φεστιβάλ Βιβλίου στο Ζάππειο και, πράγματι, είναι πιο επίκαιρο από ποτέ. Γι’ αυτό και, από προσφορές μεγάλων βιβλιοπωλείων έως δημοτικές δανειστικές βιβλιοθήκες, αξίζει κανείς να αναζητήσει κλασικά έργα, αλλά και σύγχρονα best-seller, που θα γεμίσουν δημιουργικά το χρόνο του, θα καλλιεργήσουν την κριτική του ικανότητα και θα του δώσουν απαντήσεις σε σημαντικά ζητήματα.

18. Διαλέξεις. Αρκεί να ρίξουμε μια ματιά στα προγράμματα εκδηλώσεων της πόλης για να διαπιστώσουμε πόσοι διεθνούς εμβέλειας επιστήμονες και καλλιτέχνες την επισκέπτονται κάθε χρόνο και, μέσω των ομιλιών τους, μπορούν να μας προσφέρουν … ταχύρρυθμα μαθήματα ζωής. Η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, το μουσείο Ακρόπολης, το Μέγαρο Μουσικής, το μουσείο Μπενάκη και πολλοί ακόμη πολιτιστικοί φορείς πρωτοπορούν σε αυτό και, σε κάποιες περιπτώσεις, με δωρεάν είσοδο. Γιατί, λοιπόν, να μην το προσθέσουμε στην ατζέντα μας;

 18 δραστηριότητες που συμβαίνουν στην πόλη θέλουν να σας κάνουν να νιώσετε καλά και το σημαντικότερο; Δεν στοιχίζουν πολύ!


Άλλα άρθρα
  • Είτε ανήκεις στην κατηγορία όσων ασχολούνται με την γυμναστική οργανωμένα, είτε σε αυτούς που περιστασιακά πηγαίνουν στο γυμναστήριο, το παρακάτω κείμενο σε αφορά. Θα εξηγήσουμε την μορφή του μυ, την λειτουργία του ,τους τρόπους εξάσκησης και θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε στις πιο συνηθισμένες απορίες που υπάρχουν σχετικά με την πιο αποτελεσματική προπόνηση σου.

  • Η σωματική άσκηση αυξάνει τη θερμοκρασία του σώματος και προκαλεί αυξημένη...

  • Το Υπουργείο Παιδείας αναγνωρίζοντας τα οφέλη της άσκησης στην ψυχική, πνευματική και σωματική υγεία των παιδιών, εορτάζει την...

nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Το σωστό πρωινό ξεκινάει από το super market!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Προϊόντα ολικής άλεσης… πόσο εύκολα τα αναγνωρίζουμε;
    arrowΤο πιάτο μας
  • Η διατροφή που νικά τη χοληστερόλη: Ένα πλάνο και πληροφορίες
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Προϊόντα ολικής άλεσης: Ήρθε η ώρα να τα βάλεις στη διατροφή σου!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Στιγμιαίος καφές: Από το καφεόδεντρο, στην κούπα σου!
    arrowΤο πιάτο μας
next