Τρίτη, 21 Ιανουαρίου 2020

Τα φρούτα και τα λαχανικά βλάπτουν σοβαρά τον καρκίνο του πνεύμονα

Μεγέθυνση κειμένου
Τα φρούτα και τα λαχανικά βλάπτουν σοβαρά τον καρκίνο του πνεύμονα

Τα φρούτα και τα λαχανικά βλάπτουν σοβαρά τον καρκίνο του πνεύμονα

Πρόσφατη αναφορά του The European Men’s Health Forum απένειμε «Ολυμπιακό μετάλλιο» στους Έλληνες για την επίδοση τους στο κάπνισμα και στην κατανάλωση αλκοόλ και τους κατέτασσε στις πρώτες θέσεις σε θανάτους λόγω καρδιοαγγειακών προβλημάτων και καρκίνου. Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσουμε και το γεγονός ότι χρόνια τώρα είμαστε στην κορυφή της λίστας με τους πιο παχύσαρκους λαούς.

Ωστόσο, ως λαός έχουμε στα χέρια μας ένα σημαντικότατο όπλο ενάντια στις διάφορες ασθένειες: τη Μεσογειακή διατροφή. Ποιο ρόλο όμως μπορεί να παίξει η δίαιτα στην προστασία από τον καρκίνο του πνεύμονα και κατ’ επέκταση τι θα πρέπει να προσέχουν περισσότερο οι καπνιστές στη δίαιτα τους; Η κατανάλωση λαχανικών κατά κύριο λόγο και φρούτων κατά δεύτερο προστατεύει από τον συγκεκριμένο τύπο καρκίνου. Οι αντιοξειδωτικές ουσίες των τροφών αυτών συμβάλλουν στην προστασία του γενετικού υλικού, αποτελώντας έτσι ισχυρό αμυντικό μηχανισμό κατά της δράσης των διαφόρων καρκινογόνων ουσιών. Ωστόσο, η συγκεκριμένη δράση των φρούτων και των λαχανικών δεν έχει αποδοθεί ευθέως σε κάποια μεμονωμένα συστατικά. Για παράδειγμα, έχει βρεθεί ότι η κατανάλωση καρότου και τομάτας μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης του συγκεκριμένου καρκίνου, χωρίς ωστόσο να αποδίδεται η δράση αυτή στο β-καροτένιο και στο λυκοπένιο αντίστοιχα που είναι τα κύρια αντιοξειδωτικά συστατικά τους.

Είναι προφανές λοιπόν ότι η φύση έχει προικίσει αυτές τις ομάδες τροφίμων με πολύτιμα συστατικά τα περισσότερα εκ των οποίων είναι άγνωστα σήμερα και ίσως εκεί να κρύβεται η αντικαρκινική τους δράση. Ας προσπαθήσουμε να τα εντάξουμε στο διαιτολόγιο μας, φτάνοντας τον στόχο των 5 μερίδων φρούτων και λαχανικών την ημέρα, εκ των οποίων η μία μπορεί να είναι ένας 100% φυσικός χυμός και γενικότερα ας προσεγγίσουμε τον μεσογειακό μοντέλο διατροφής, το οποίο εκθειάζεται διαρκώς από την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα.

Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Διατροφή στο γραφείο: τα πιο συχνά λάθη
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Πώς να χάσετε τα κιλά των γιορτών
    arrowΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ
  • Καρμίρη Βαρβάρα - Η σημασία της επαρκούς ενυδάτωσης
    arrowMAIN MENU
  • Μπαλαμπάνος Σταύρος - Ανακαλύπτοντας τα αντιοξειδωτικά της διατροφής
    arrowMAIN MENU
  • «Γλυκά» στη διατροφή και healthy χριστουγεννιάτικες ιδέες
    arrowΓια κάθε στιγμή
next