Παρασκευή, 21 Ιουλίου 2017

Νέα μελέτη για τη σχέση της διατροφής με τη φλεγμονή και την υγεία των δοντιών

Μεγέθυνση κειμένου
Νέα μελέτη για τη σχέση της διατροφής με τη φλεγμονή και την υγεία των δοντιών

Αρκετές μελέτες μέχρι τώρα έχουν δείξει πως η διατροφή έχει σημαντική επίδραση στην ανάπτυξη της οδοντικής τερηδόνας. Ωστόσο, ο ρόλος που διαδραματίζει η τροφή στη συστηματική φλεγμονή και την επακόλουθη απώλεια των δοντιών δεν έχει εξεταστεί εκτενώς. Από ανάλυση του δείγματος συμμετεχόντων της μελέτης NHANES 2009-2010 και 2011-2012 αξιολογήθηκε ο δείκτης διαιτητικής φλεγμονής (DII), ένα σύνθετο μέτρο που υπολογίστηκε με βάση τη συσχέτιση μεταξύ των θρεπτικών ουσιών και των συστηματικών επιπέδων προ-φλεγμονωδών κυτοκινών.

Στην ανάλυση συμπεριλήφθηκαν 6887 συμμετέχοντες από την μελέτη NHANES. Τα άτομα στο υψηλότερο τεταρτημόριο του DII, που έδειξαν μια προ-φλεγμονώδη δίαιτα, είχαν χάσει κατά μέσο όρο 0,84 περισσότερα δόντια από αυτά του κατώτερου τεταρτημορίου του DII, υποδεικνύοντας μια αντιφλεγμονώδη διατροφή. Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι μια αντιφλεγμονώδης διατροφή θα μπορούσε να συσχετιστεί με λιγότερα δόντια.

Όπως αναφέρει ο επικεφαλής της έρευνας, Γιώργος Α. Κωτσάκης, DDS, MS, του Πανεπιστημίου της Ουάσινγκτον στην Σχολή Οδοντιατρικής, Τμήμα Περιοδοντολογίας,

Η επίδραση που έχουν οι διατροφικές συνήθειες στην απώλεια των δοντιών είναι σημαντική. Πιο συγκεκριμένα μια δίαιτα που περιορίζει τους ζυμώσιμους υδατάνθρακες (π.χ. απλά σάκχαρα και σύνθετους υδατάνθρακες) μπορεί να αποτρέψει την τερηδόνα. Παρ' όλα αυτά, λίγα ήταν διαθέσιμα στοιχεία σχετικά με την επίδραση της διατροφής στην περιοδοντίτιδα. Όπως ανέφερε, η μελέτη επικεντρώθηκε στη προ-φλεγμονώδη επίδραση της δίαιτας. Για παράδειγμα, ορισμένα μικρο- και μακροθρεπτικά συστατικά έχουν αποδειχθεί ότι προκαλούν αύξηση των μορίων που συμβάλλουν σε μια συνολική προ-φλεγμονώδη κατάσταση (π.χ. IL-1β, IL-6 και παράγοντας νέκρωσης όγκων (TNF) -α, μεταξύ άλλων) Που δημιουργεί τον ξενιστή για φλεγμονώδεις ασθένειες όπως ο διαβήτης, οι καρδιαγγειακές παθήσεις και η περιοδοντίτιδα. Περαιτέρω, ειδικά διαιτητικά συστατικά όπως το δοκοσαεξαενοϊκό οξύ (DHA) σχετίζονται με συστηματική αύξηση των αντιφλεγμονωδών μορίων που μπορεί να ενισχύσουν το ανοσοποιητικό σύστημα προς την παύση της φλεγμονώδους διαδικασίας στο περιοδόντιο.

Σύμφωνα με τον ερευνητή, μια αντιφλεγμονώδη διατροφή περιλαμβάνει υψηλή κατανάλωση ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, τροφές πλούσιες σε βιταμίνης D, φυτικές ίνες και φλαβονοειδών όπως περιέχονται στο πράσινο και μαύρο τσάι ενώ αντίθετα μια προ-φλεγμονώδη διατροφή περιλαμβάνει τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες, trans λιπαρά, ή με υψηλό θερμιδικό περιεχόμενο.

Κλείνοντας, ο συγγραφέας αναφέρει την ανάγκη διεπιστημονικής συνεργασίας μεταξύ των επαγγελματιών υγείας (γιατροί, οδοντίατροι και διαιτολόγοι) προκειμένου να βελτιωθούν τα αποτελέσματα των ασθενών.

Βιβλιογραφία:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28633943


http://www.dentistrytoday.com/news/todays-dental-news/item/2132-anti-inflammatory-diets-prevent-tooth-loss

nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Πώς να βελτιώσετε την εργασιακή σας απόδοση
    arrowΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ
  • Νέα ερευνητικά δεδομένα για τον καφέ και την επίδρασή του στην υγεία
    arrowΤο πιάτο μας
  • Πρωινό λάθος #4. Πρωινό σαν… μεσημεριανό!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Ασφάλεια τροφίμων τους καλοκαιρινούς μήνες
    arrowΓια κάθε στιγμή
  • Ισολογισμός 2016
    arrowΠληροφορίες
next