Τρίτη, 24 Νοεμβρίου 2020

Μύθοι και αλήθειες γύρω από το στομάχι! Μέρος Β'

Μεγέθυνση κειμένου
Συγγραφείς: Γεραμά Μαρμίνα
Μύθοι και αλήθειες γύρω από το στομάχι! Μέρος Β'

Πάμε να καταρρίψουμε ή να επιβεβαιώσουμε και άλλους μύθους που επικρατούν γύρο από το γαστρεντερικό μας σύστημα

1. Μύθος ή Αλήθεια: Οι αδύνατοι άνθρωποι έχουν φυσικά μικρότερο στομάχι από τους υπέρβαρους ανθρώπους.
Μύθος: Μπορεί να φαίνεται δύσκολο να το πιστέψει κανείς, αλλά το μέγεθος του στομάχου δεν συσχετίζεται με το βάρος ή τον έλεγχο του βάρους. Οι άνθρωποι που είναι αδύνατοι μπορεί να έχουν το ίδιο μέγεθος ή ακόμα και μεγαλύτερο στομάχι από τους ανθρώπους που είναι υπέρβαροι, παχύσαρκοι ή που μάχονται με το βάρος τους καθ 'όλη τη διάρκεια της ζωής τους.

2. Ένα σνακ «λίπους» 200 θερμίδων ελέγχει την όρεξη καλύτερα από ένα σνακ με υδατάνθρακες των ίδιων θερμίδων
Αυτό είναι γεγονός και ο λόγος είναι, ότι το λίπος ‘χωνεύεται’ πιο αργά από ότι οι υδατάνθρακες, οι οποίοι παραμένουν στο στομάχι λιγότερη ώρα. Αυτό σημαίνει, ότι έχουμε την αίσθηση του κορεσμού, περισσότερη ώρα εάν το σνακ που έχουμε καταναλώσει περιέχει κάποια ποσότητα λίπους.
Επιπλέον, οι απλοί υδατάνθρακες προκαλούν μια πιο γρήγορη αύξηση του σακχάρου στο αίμα και των επιπέδων ινσουλίνης, τα οποία στη συνέχεια μειώνονται εξίσου γρήγορα, προκαλώντας πιο απότομες αλλαγές στη διάθεση και την όρεξη.

3. Μύθος ή Αλήθεια: Ασκήσεις όπως οι κοιλιακοί μπορεί να μειώσουν το μέγεθος του στομαχιού μας.
Μύθος: Η άσκηση δε μπορεί να μειώσει επιλεκτικά μία περιοχή του λίπους, αλλά μπορεί να βοηθήσει να ‘κάψει’ όλο το λίπος που έχει συσσωρευτεί τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό του σώματός. Μπορεί επίσης να βοηθήσει να σφίξουν οι μύες στην κοιλιά, προσφέροντας μία πιο λιτή γραμμή. Το πιο σημαντικό βέβαια, είναι ότι το κοιλιακό λίπος μπορεί να προκαλέσει τα περισσότερα προβλήματα υγείας, καθώς βρίσκεται πάνω και γύρω από τα εσωτερικά όργανα.

Οι άνθρωποι που είναι υπέρβαροι πολύ συχνά έχουν επιπλέον λίπος μεταξύ των οργάνων τους στο εσωτερικό τους. Σε ορισμένες περιπτώσεις, το συκώτι μπορεί να περιβάλλεται από μεγάλη ποσότητα λίπους, που μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα υγείας όπως είναι μια μορφή ηπατίτιδας.

4. Μύθος ή Πραγματικότητα: Τα φασόλια προκαλούν αέρια σε όλους τους ανθρώπους, και δεν υπάρχει κάτι που μπορούμε να κάνουμε γι 'αυτό.

Αληθινός … μύθος: Αυτή είναι μία θεωρία, που βρίσκεται κάπου ανάμεσα στο μύθο και την αλήθεια. Τα φασόλια έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε ένα σάκχαρο το οποίο απαιτεί ένα συγκεκριμένο ένζυμο για να διασπαστεί και να γίνει σωστά η πέψη του. Μερικοί άνθρωποι έχουν μεγαλύτερη ποσότητα αυτού του ενζύμου, ενώ άλλοι μικρότερη.
Όσο λιγότερη ποσότητα ενζύμου έχει κάποιος, λοιπόν, τόσο περισσότερο αέριο παράγεται κατά την πέψη των φασολιών. Τι μπορεί να βοηθήσει; Οι μελέτες δείχνουν, ότι όταν υπάρχει σοβαρό πρόβλημα, υπάρχουν συγκεκριμένα φάρμακα κατά των αερίων, τα οποία εάν ληφθούν πριν από το φαγητό, ενδεχομένως να βοηθήσουν.

5. Μύθος ή Αλήθεια: Τρώγοντας κανείς πριν τον ύπνο μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη αύξηση βάρους από ό, τι αν τρώμε τα ίδια τρόφιμα κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Μύθος: Το σωματικό βάρος αυξάνεται, όταν παίρνουμε περισσότερες θερμίδες από όσες καίμε. Ή αλλιώς, όταν επιτυγχάνουμε θετικό ισοζύγιο ενέργειας. Επομένως, αυτό που έχει σημασία είναι το συνολικό ποσό των θερμίδων που θα λάβουμε κατά τη διάρκεια μιας χρονικής περιόδου σε σύγκριση με το ποσό των θερμίδων που καίμε κατά την ίδια χρονική περίοδο. Αυτό θα καθορίσει τελικά, αν θα πάρουμε βάρος ή όχι. Δεν υπάρχει καμία επιστημονική τουλάχιστον απόδειξη, που να αποδεικνύει ότι η κατανάλωση τροφών σε μια συγκεκριμένη ώρα της ημέρας, μπορεί να επηρεάσει από μόνη της το σωματικό μας βάρος.

Συγγραφείς: Γεραμά Μαρμίνα
Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Είσαι όλη μέρα στο πόδι; Δώσε στον εαυτό σου το boost ενέργειας που χρειάζεται!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Στιγμιαίος καφές: ένα φυσικό ρόφημα γεμάτο αντιοξειδωτικά στην κούπα ή στο ποτήρι σου
    arrowΤο πιάτο μας
  • Ήξερες ότι η υγεία του ανοσοποιητικού συστήματος περνάει…από το έντερο;
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • 3 tips για να δίνεις το 100% σου στην προπόνηση
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Πώς θα έχει το παιδί μου περισσότερη ενέργεια στο σχολείο;
    arrowΠΑΙΔΙ
next