Σάββατο, 08 Αυγούστου 2020

Η διατροφή και η άσκηση στην πρόληψη της νόσου Αλτσχάιμερ

Μεγέθυνση κειμένου
Συγγραφείς: Κοκκίνου Φωτεινή
Η διατροφή και η άσκηση στην πρόληψη της νόσου Αλτσχάιμερ

Αν και ο κυριότερος παράγοντας κινδύνου εμφάνισης Αλτσχάιμερ είναι η αύξηση της ηλικίας, όλο και περισσότερες μελέτες δείχνουν πως τόσο η συστηματική άσκηση όσο και η διατροφή μπορούν να παίξουν προστατευτικό ρόλο στην εμφάνιση άνοιας. Συγκεκριμένα, φαίνεται πως αρκετοί παράγοντες κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών σχετίζονται και με τη νόσο του Αλτσχάιμερ όπως η υπέρταση, ο σακχαρώδης διαβήτης, η υπερχοληστερολαιμία, η παχυσαρκία και το κάπνισμα.

Με άλλα λόγια, μικρά και απλά βήματα στην καθημερινότητά μας μπορούν να μας εξασφαλίσουν «καθαρό» μυαλό σήμερα αλλά και μελλοντικά, ποια είναι αυτά;

1. Διατηρείτε ένα φυσιολογικό βάρος… το βάρος φαίνεται πως δεν επηρεάζει μόνο την εμφάνισή μας αλλά και την πνευματική μας υγεία.

2. Δώστε έμφαση στα λιπαρά… Προτιμήστε να καταναλώνετε καθημερινά ακόρεστα λιπαρά οξέα, τόσο μονοακόρεστα όσο και πολυακόρεστα. Επομένως, ενσωματώστε σε καθημερινή βάση τη χρήση ελαιολάδου, καταναλώνετε 2 φορές την εβδομάδα ψάρια ή εναλλακτικά δοκιμάστε εμπλουτισμένα τρόφιμα με ω-3 όπως φυσικούς χυμούς και φυτικές μαργαρίνες, ενώ ανάλατοι ξηροί καρποί όπως τα καρύδια μπορούν να γίνουν ιδανικό σνακ! Αποφύγετε την κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών που βρίσκονται στο κόκκινο κρέας και τα πλήρη γαλακτοκομικά (γάλα, γιαούρτι και τυρί) και προσοχή στις ποσότητες των λιπαρών γενικότερα.

3. Θυμηθείτε το κρυμμένο αλάτι!
Το 80% του αλατιού που καταναλώνουμε είναι «κρυμμένο» σε τρόφιμα που καταναλώνουμε καθημερινά, ενώ το επιτραπέζιο αλάτι που προσθέτουμε στο φαγητό αγγίζει μόλις το 20%. Παράλληλα, όλο και περισσότερες έρευνες δείχνουν πως η καθημερινή κατανάλωση αλατιού τόσο στους ενήλικες όσο και στα παιδιά ξεπερνά τις ενδεδειγμένες ποσότητες… Τα GDAs στις ετικέτες τροφίμων θα σας επιτρέψουν να ελέγχετε την ποσότητα νατρίου-αλατιού που καταναλώνετε.

4.
Νεότερες έρευνες δείχνουν πως η σωματική δραστηριότητα μπορεί να συμβάλλει στην πνευματική ευεξία, βελτιώνοντας τη μνήμη και την ικανότητα μάθησης. Παράλληλα, φαίνεται πως μειώνει το αίσθημα του άγχους, της θλίψης και τα συμπτώματα κατάθλιψης, ενώ ενισχύει την κοινωνικότητά μας. Τι θα λέγατε λοιπόν να επενδύσετε λίγο χρόνο καθημερινά για μια βόλτα στο πάρκο με τα πόδια ή το ποδήλατο ή για μαθήματα χορού; Έτσι θα ξεκουράζεται καθημερινά το μυαλό σας και ταυτόχρονα με το σώμα θα δυναμώνει και η μνήμη σας!

5. Τα αντιοξειδωτικά
που βρίσκονται στα φρούτα και τα λαχανικά, καθώς και τα συστατικά του καφέ όπως οι πολυφαινόλες και η καφεΐνη είναι από τα πιο πρόσφατα ευρήματα που συνδέουν τη διατροφή με το μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης Αλτσχάιμερ.

Συγγραφείς: Κοκκίνου Φωτεινή
Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Ενυδάτωση στην παραλία: τα 3 tips που θα σε σώσουν φέτος το καλοκαίρι!
    arrowΓια κάθε στιγμή
  • Απόλαυσε τις καλοκαιρινές δραστηριότητες με γεμάτες μπαταρίες!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • H ισορροπημένη διατροφή «έρχεται» μαζί σας στις διακοπές
    arrowΓια κάθε στιγμή
  • Τι κρύβεται μέσα σε ένα ποτήρι frappé; ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Καλοκαιρινές εξορμήσεις: ιδέες για θρεπτικά snacks!
    arrowΓια κάθε στιγμή
next