Τρίτη, 21 Μαϊου 2019

Φάε και πιες… με την καρδιά σου!

Μεγέθυνση κειμένου
Φάε και πιες… με την καρδιά σου!

Σίγουρα έχεις ακούσει ή διαβάσει κάπου ότι η υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής- με έμφαση στην ισορροπημένη διατροφή- παίζει ρόλο-κλειδί στη «θωράκιση» της καρδιακής υγείας. Τι εννοούμε, όμως, στην πραγματικότητα με αυτό;

Παρακάτω έχουμε συγκεντρώσει χρήσιμες διατροφικές συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να βρεις συμμάχους στην προσπάθειά σου να προασπίσεις την καρδιά σου!

Απόλαυσε το αγαπημένο σου ρόφημα…
…που φυσικά δεν είναι άλλο από τον καφέ! Μεγάλος όγκος επιδημιολογικών μελετών σήμερα συσχετίζουν την μέτρια κατανάλωση καφέ με προστατευτική δράση έναντι των καρδιαγγειακών. Πιο συγκεκριμένα, η μέτρια κατανάλωση καφέ φαίνεται να συμβάλλει στην πρόληψη της στεφανιαίας νόσου αλλά και να συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου, ιδιαίτερα στις γυναίκες. Προτείνεται πως η δράση αυτή του καφέ οφείλεται πιθανότατα στην υψηλή περιεκτικότητά του σε αντιοξειδωτικές ουσίες. Μάλιστα, σύμφωνα με τους επιστήμονες, ο καφές όχι μόνο είναι το ρόφημα με την υψηλότερη αντιοξειδωτική ικανότητα, αλλά ταυτόχρονα αποτελεί μια από τις βασικότερες πηγές αντιοξειδωτικών της καθημερινής μας διατροφής στο σύνολό της.

Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA), ως μέτρια κατανάλωση καφέ ορίζεται η κατανάλωση έως και 400mg καφεΐνης, που μπορεί να μεταφραστεί σε περίπου 4-5 κούπες στιγμιαίου καφέ την ημέρα.

Κινήσου… Μεσογειακά!
Το διατροφικό πρότυπο που συμβάλλει στην πρόληψη και αντιμετώπιση της υπερχοληστερολαιμίας και άλλων παραγόντων κινδύνου των καρδιαγγειακών νοσημάτων δεν είναι άλλο από τη γνωστή σε όλους μας παραδοσιακή Μεσογειακή Διατροφή. Σε γενικά πλαίσια, είναι πλούσια σε πολύτιμα θρεπτικά συστατικά όπως καλής ποιότητας λιπαρά (μονοακόρεστα, πολυακόρεστα), υδατάνθρακες και φυτικές ίνες, ενώ ταυτόχρονα χαρακτηρίζεται από χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη. Επιπλέον, περιέχει ελάχιστα έως καθόλου επεξεργασμένα προϊόντα. Μιλώντας, όμως, πιο πρακτικά, αν θέλεις να υιοθετήσεις το Μεσογειακό πρότυπο διατροφής στην καθημερινότητά σου και να καρπωθείς τα οφέλη του για την υγεία σου, αρκεί να φροντίσεις η διατροφή σου να έχει τα παρακάτω χαρακτηριστικά:

Και κάτι για το τέλος…
Αν θες να έχεις καρδιά… από ατσάλι, εκτός από τη σωστή διατροφή, πρέπει να δώσεις έμφαση και στη σωματική δραστηριότητα! Φρόντισε, λοιπόν, να υιοθετήσεις οποιαδήποτε μέτριας προς έντονης έντασης σωματική δραστηριότητα (έντονο περπάτημα, ποδήλατο, κολύμπι, χορός κ.ά.), για τουλάχιστον 30 λεπτά ημερησίως, τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας.

 

nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Το αλάτι στη διατροφή μας: κρυφή νοστιμιά ή κρυφή απειλή;
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Πρωινό: όχι πάλι τα ίδια και τα ίδια! Πάρε ιδέες!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Αυξάνεται παγκοσμίως η ποσότητα αλκοόλ που καταναλώνουμε – Τι γίνεται στην Ελλάδα
    arrowΤο πιάτο μας
  • Καστανό ή λευκό ρύζι: Ποιο είναι πιο υγιεινό – Σε τι διαφέρουν
    arrowΤο πιάτο μας
  • Σύνδρομο burnout: Τι είναι και πώς αντιμετωπίζεται
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
next