Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου 2020

Διατροφική προσέγγιση γύρω από θέματα ενυδάτωσης

Μεγέθυνση κειμένου
Διατροφική προσέγγιση γύρω από θέματα ενυδάτωσης

Το τελευταίο στρογγυλό τραπέζι για σήμερα είχε σαν θέμα την αξία της ενυδάτωσης σε θέματα υγείας αλλά και απόδοσης.

Τη συζήτηση ξεκίνησε η Δρ. Καψοκεφάλου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Διατροφής του Ανθρώπου του τμήματος Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής του Ανθρώπου του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, η οποία επικεντρώθηκε στην ολιστική διατροφική προσέγγιση γύρω από την ενυδάτωση.

Ανέφερε μάλιστα, και τη θέση της Αμερικανικής Ακαδημίας Διαιτολόγων - Διατροφολόγων του 2013, σύμφωνα με την οποία κάθε τρόφιμο "χωράει" στη διατροφή μας, αρκεί η διατροφή μας να χαρακτηρίζεται συνολικά από ποικιλία, μέτρο και ισορροπία. Τόνισε μάλιστα ότι δεν υπάρχουν κακά τρόφιμα και ρόφηματα. Όλα είναι θέμα ισορροπίας.

Η ομιλήτρια συνέχισε λέγοντας ότι η διατήρηση της ισορροπίας μεταξύ απώλειας και πρόσληψης επαρκούς ποσότητας υγρών είναι μείζονος σημασίας για τη διατήρηση των γνωστικών και σωματικών αποδόσεων. Το νερό μπορεί να προσληφθεί από πολλές πηγές. Οι περισσότεροι άνθρωποι παγκοσμίως προσλαμβάνουν περίπου το 20 – 25% του νερού τους από στερεά τρόφιμα, κυρίως φρούτα και λαχανικά και το 75 – 80% από ροφήματα όπως καθαρό νερό, αρωματικό νερό, γάλα, χυμούς, αναψυκτικά, καφέ, τσάι και αλκοολούχα ροφήματα. Έτσι, οι περισσότεροι καλύπτουν την πρόσληψη νερού από διάφορες πηγές ικανοποιώντας παράλληλα ή ανάλογα τις διατροφικές τους ανάγκες συμπεριλαμβανομένου της ανάγκης για ενυδάτωση, των γευστικών προτιμήσεων και του τρόπου ζωής.

Σύμφωνα με τις κατευθυντήριες διατροφικές οδηγίες, η επαρκής ενυδάτωση θα πρέπει να επιτυγχάνεται από ποικιλία ροφημάτων. Μέσα σε μία ομάδα ροφημάτων συνήθως υπάρχει η δυνατότητα επιλογής αυτού με μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε κάποια ευεργετικά θρεπτικά συστατικά (π.χ μέταλλα, βιταμίνες, πρωτεΐνες), ή σε άλλα συστατικά (π.χ φυτικές ίνες, πολυφαινόλες, ανθοκυανίνες) ή αυτού με χαμηλότερη ενέργεια ή συστατικά που σχετίζονται με χρόνιες νόσους (π.χ κορεσμένο λίπος, αλκοόλ).

Ορισμένα ροφήματα, ιδίως τα ζαχαρούχα αναψυκτικά, έχουν κατηγορηθεί και σχετιστεί με αυξημένη ενεργειακή πρόσληψη, ωστόσο, θα πρέπει και μπορούν να συμπεριλαμβάνονται στις πηγές ενυδάτωσης φροντίζοντας παράλληλα τη διατήρηση της ισορροπίας του ενεργειακού ισοζυγίου, δηλαδή της ισορροπίας μεταξύ ενεργειακών αναγκών και φυσικής δραστηριότητας.

Το καταναλωτικό κοινό θα πρέπει να εκπαιδευτεί έτσι ώστε να διαμορφώσει σωστές αντιλήψεις μακριά από προκαταλήψεις και παρανοήσεις και να αναπτύξει ένα σχήμα ενυδάτωσης προσαρμοσμένο στις ανάγκες και στις προτιμήσεις του.

3 είναι τα βασικά σημεία στα οποία κατέληξε:
  • ενυδατωθείτε από ποικιλία τροφίμων και ροφημάτων
  • ισορροπήστε τις επιλογές σας με τις ανάγκες σας
  • ακολουθήστε ένα ισορροπημένο διατροφικό πρότυπο και βάλτε την άσκηση στη ζωή σας.


Γράφει η επιστημονική ομάδα nutrimed

Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Ενσυνείδητη διατροφή: ήρθε η ώρα να ακούσεις το σώμα σου!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Ελληνικός καφές: πάντα στην καρδιά μας! Και tips για να τον απολαύσετε
    arrowΤο πιάτο μας
  • Σεπτέμβριος:ισορροπημένες διατροφικές συνήθειες για δυναμική επιστροφή στο θρανίο αλλά και στο γραφείο!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Φθινοπωρινό restart: δώσε στον οργανισμό σου τα απαραίτητα εφόδια!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Πρωινό για παιδιά: συνδυάστε τη γεύση με τη θρεπτική αξία!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
next