Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου 2020

20 Οκτωβρίου 2012: Αγαπήστε το ύψος σας!

Μεγέθυνση κειμένου
20 Οκτωβρίου 2012: Αγαπήστε το ύψος σας!
susanmillercoaching.com

Με το πέρασμα των χρόνων και τι δε θα κάνατε να μειώσετε ή να καθυστερήσετε την εμφάνιση των μικρών ρυτίδων που εμφανίζονται ολοένα και περισσότερο στο πρόσωπό σας και να αποκτήσετε εφηβική διάθεση και κέφι… και με το ύψος σας τι γίνεται;

Για τα 20 πρώτα σχεδόν χρόνια της ζωής μας τα γαλακτοκομικά αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα τρόφιμα της καθημερινής μας διατροφής που μας εξασφαλίζει υγιή ανάπτυξη, με άλλα λόγια το μέγιστο ύψος μας και μετά τι;… Οι περισσότεροι από εμάς θεωρούν πως καταγράφοντας το ύψος στην αστυνομική μας ταυτότητα έχουμε εξασφαλίσει και την υψομετρική μας ταυτότητα για όλη τη διάρκεια της ζωής μας, γεγονός όμως που δεν ισχύει αφού μεγαλώνοντας «χάνουμε πόντους»! Τα δεδομένα έρχονται να μας εκπλήξουν και να μας ταρακουνήσουν καθώς σύμφωνα με το Διεθνές Ίδρυμα Οστεοπόρωσης 1 στις 3 γυναίκες και 1 στους 5 άνδρες βρίσκονται σε κίνδυνο εμφάνισης οστεοπορωτικού κατάγματος κάθε 3 δευτερόλεπτα, ενώ τα οστεοπορωτικά κατάγματα θεωρούνται παγκοσμίως η 2η αιτία σωματικής ανικανότητας και θνησιμότητας. Και μπορεί η οστεοπόρωση να «χτυπά» μια γυναίκα κατά την εμμηνόπαυση ή έναν άντρα στα 70 του χρόνια, όμως η αιτία που τη δημιουργεί βρίσκεται πολλά χρόνια πίσω και μάλιστα στην κάθε ημέρα που περνά.

Η επαρκής εξασφάλιση θρεπτικών συστατικών που εξασφαλίζουν την οστική υγεία με πρωταγωνιστές το ασβέστιο και τη βιταμίνη D στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής καθώς και η υιοθέτηση ενός δραστήριου τρόπου ζωής αποτελούν λοιπόν μια από τις βασικές μας προτεραιότητες καθημερινά ανεξαρτήτου ηλικίας!

Εξασφαλίζοντας το ασβέστιο ….
Τα οστά μας κατά τη διάρκεια της ενήλικης ζωής, αποτελούν τις βασικές αποθήκες ασβεστίου του οργανισμού. Ο οργανισμός μας, καθημερινά χρειάζεται ασβέστιο για την κάθε μας κίνηση αλλά και για πολλές άλλες λειτουργίες. Όταν, λοιπόν, δεν προσλαμβάνουμε επαρκείς ποσότητες ασβεστίου από τη διατροφή μας καθημερινά, το σώμα μας χρησιμοποιεί το ασβέστιο των οστών μας… ξεχτίζοντάς τα. Αυτός είναι και ο λόγος που πρέπει καθημερινά να εξασφαλίζουμε περίπου 1000 mg ασβεστίου (ενήλικες > 18 ετών), από τη διατροφή μας, ενώ για τις γυναίκες η ποσότητα αυτή αυξάνεται μετά τα 50. Πως; 1000 mg ασβεστίου αντιστοιχούν σε 2 - 3 μερίδες γαλακτοκομικών την ημέρα (π.χ. 1 μερίδα = 1 ποτήρι γάλα (250ml), 1 κεσεδάκι γιαούρτι 200 γρ). Υπολογίζοντας το ασβέστιο διαφορετικών τροφίμων: 1 ποτήρι γάλα περιέχει την ίδια ποσότητα ασβεστίου με: 1 φέτα τυρί του τοστ με μειωμένα λιπαρά, 30 γρ. παρμεζάνα ή γραβιέρα, 70 γρ. τυρί φέτα, 75 γρ. μοτσαρέλα με μειωμένα λιπαρά, 2 φλιτζ. βρασμ. φασόλια άσπρα, 120 γρ. αμύγδαλα, 100γρ. αποξηραμένα σύκα. Προτιμήστε ημι-αποβουτυρωμένο γάλα και γιαούρτι και τυριά με μειωμένα λιπαρά όπως τυρί του τοστ, μοτσαρέλα ή λευκό τυρί με μειωμένα λιπαρά.

Εκτεθείτε! Συγκεκριμένα, φροντίστε να εκθέτετε το δέρμα σας (πρόσωπο, χέρια, λαιμός) στον ήλιο για 10-20 λεπτά τις πρωινές ή απογευματινές ώρες κάθε ημέρας, και πολύ περισσότερο κατά τους χειμερινούς μήνες, εξασφαλίζοντας έτσι την παραγωγή βιταμίνης D από το σώμα σας. Βιταμίνη D συναντούμε και σε τρόφιμα όπως τα λιπαρά ψάρια (σολομός, σαρδέλα, τόνος), τα αυγά και τρόφιμα εμπλουτισμένα με βιταμίνη D όπως γαλακτοκομικά.

Αυξήστε τις «αντιστάσεις»: Η άσκηση και πολύ περισσότερο οι ασκήσεις με αντιστάσεις συμβάλλουν στη διατήρηση της πυκνότητας των οστών μας. Φροντίστε λοιπόν στην καθημερινότητά σας να εντάξετε τόσο την αερόβια άσκηση από το απλό βάδισμα έως το χορό ή το τρέξιμο, όσο και δραστηριότητες με αντιστάσεις που συμβάλλουν στη διατήρηση της ισορροπίας, της δύναμης και την ενίσχυση των οστών, ενώ μην παραλείπετε κάθε φορά τις διατάσεις για την αποφυγή τραυματισμών.

Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Ενσυνείδητη διατροφή: ήρθε η ώρα να ακούσεις το σώμα σου!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Ελληνικός καφές: πάντα στην καρδιά μας! Και tips για να τον απολαύσετε
    arrowΤο πιάτο μας
  • Σεπτέμβριος:ισορροπημένες διατροφικές συνήθειες για δυναμική επιστροφή στο θρανίο αλλά και στο γραφείο!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Φθινοπωρινό restart: δώσε στον οργανισμό σου τα απαραίτητα εφόδια!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Πρωινό για παιδιά: συνδυάστε τη γεύση με τη θρεπτική αξία!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
next