Τρίτη, 20 Αυγούστου 2019

Συν καφέ και χείρα κίνει!

Μεγέθυνση κειμένου
Συγγραφείς: Ηλιάνα Μιχάλη
Συν καφέ και χείρα κίνει!

Τον αγαπάτε γιατί σας κάνει να «ανοίξετε τα μάτια σας» το πρωί, σας δίνει «ώθηση» για να βγάλετε τη δουλειά ή την άσκηση ακόμα και τις πιο δύσκολες ώρες. Ο καφές, ζεστός ή κρύος, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς σας και τα καλά νέα είναι ότι, όχι μόνο δεν έχει αρνητικές συνέπειες στην προσπάθεια σας να χάσετε βάρος, αλλά θα μπορούσε να αποδειχθεί ακόμα και βοηθητικός!

Καφές και έλεγχος της μερίδας

Αν στη δίαιτα, έρχεστε διαρκώς αντιμέτωποι με λιγούρες για υδατάνθρακα ή καταλήγετε να τρώτε κάτι παραπάνω από τη μερίδα σας, ο καφές θα μπορούσε να σας βοηθήσει να «χαλκεύσετε» αυτές τις τάσεις που βάζουν τρικλοποδιές στην προσπάθειά σας να χάσετε βάρος. Σύμφωνα με μελέτη που έγινε στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, τα υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα που κατανάλωναν με το πρωινό τους στιγμιαίο καφέ που απέδιδε 6mg/ καφεΐνης ανά κιλό σωματικού βάρους (δηλαδή περίπου ένα ρόφημα με περίπου 14g στιγμιαίου καφέ για ένα άτομο 70kg) κατέληγαν να τρώνε μέσα στην ημέρα 550kcal λιγότερες σε σχέση με τα άτομα που έπιναν με το πρωινό τους σκέτο νερό. Ως εκ τούτου, ο πρωινός καφές θα μπορούσε να είναι ιδιαίτερα χρήσιμος στον έλεγχο της πείνας φροντίζοντας, ωστόσο, να μην το παρακάνετε με την καφεΐνη στο υπόλοιπο της ημέρας.

Σύνδεση καφεΐνης - άσκησης

Πρόσφατη μετα-ανάλυση αναφέρει ότι ο καφές μπορεί να αυξήσει την καύση λίπους κατά τη διάρκεια της άσκησης, σε προπονημένα άτομα. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να παρατείνει χρονικά την εμφάνιση κόπωσης βοηθώντας σας να γυμναστείτε πιο έντονα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Τα οφέλη της καφεΐνης στην αθλητική απόδοση φαίνεται ότι ισχύουν τόσο για τα αερόβια όσο και για τα δυναμικά αθλήματα και παρατηρούνται ακόμα και σε χαμηλότερες του μετρίου δόσεις καφεΐνης της τάξης των 1,0-2,0 mg/kg (δηλαδή περίπου 2-3 φλιτζανάκια ελληνικούκαφέ για ένα άτομο 70kg,). Συνεπώς, ένας διπλός ελληνικός καφές λίγες ώρες πριν την άσκηση θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια πιο αποτελεσματική προπόνηση και κατά συνέπεια στην καύση περισσότερων θερμίδων και στην γρηγορότερη απώλεια βάρους.

Ενδείξεις ενοχής

Το είδος του καφέ που πίνετε επηρεάζει το πόσο βάρος χάνετε. Ο σκέτος καφές έχει σχεδόν μηδενικές θερμίδες. Ωστόσο, η προσθήκη ζάχαρης, κρέμας γάλακτος ή σιροπιού μπορεί να εκτοξεύσει το θερμιδικό του περιεχόμενο. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ένα παγωμένο καπουτσίνο με σιρόπι μπορεί να έχει πάνω από 600 θερμίδες. Γι’ αυτό ενημερωθείτε για τα συστατικά που «μπαίνουν» στον καφέ σας, και επιλέξτε συνειδητά τα όποια extras προσθέσετε.


Πηγές
Gavrieli A1, Karfopoulou E, Kardatou E, Spyreli E, Fragopoulou E, Mantzoros CS, Yannakoulia M. Effect of different amounts of coffee on dietary intake and appetite of normal-weight and overweight/obese individuals. Obesity (Silver Spring). 2013 Jun;21(6):1127-32.

Pesta DH, Angadi SS, Burtscher M, Roberts CK1. The effects of caffeine, nicotine, ethanol, and tetrahydrocannabinol on exercise performance. Nutr Metab (Lond). 2013 Dec 13;10(1):71. doi: 10.1186/1743-7075-10-71.

 

Συγγραφείς: Ηλιάνα Μιχάλη
Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Πρωινό στην παραλία; Θρεπτικές επιλογές για μικρούς και μεγάλους!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Χωρίς ανταγωνιστή το τένις στη μακροζωία
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Μπαίνουν ετικέτες διατροφικής επισήμανσης στα αλκοολούχα ποτά
    arrowΤο πιάτο μας
  • Αθλητικές Ακαδημίες ΟΠΑΠ: διατροφικά tips από τον Αναστάσιο Παπαλαζάρου
    arrowMAIN MENU
  • Αλλαντικά  &  Υγεία
    arrowΤο πιάτο μας
next