Σάββατο, 21 Οκτωβρίου 2017

Μάθε για την άσκηση

Μεγέθυνση κειμένου
Συγγραφείς: Αντωνίου Παντελής
Μάθε για την άσκηση

Οι περισσότεροι γονείς αναγνωρίζουν τα οφέλη της άσκησης και επιδιώκουν τα παιδιά τους να αθλούνται. Αρκετοί, όμως, από αυτούς αγνοούν τη δική τους ανάγκη για άσκηση. Είτε λόγω περιορισμένου χρόνου, είτε λόγω κούρασης από τις καθημερινές δραστηριότητές τους, παραμελούν τον εαυτό τους και αρκούνται στον ρόλο του «οπαδού» του παιδιού τους.

Οργανωμένη άσκηση μαζί!

Υπάρχει τρόπος να ασκηθεί ο γονιός την ώρα που γυμνάζεται το παιδί του; Τις πιο πολλές φορές στους χώρους άθλησης υπάρχει διαχωρισμός στις ώρες ενηλίκων και ανηλίκων. Ωστόσο ο γονιός, αν ψάξει λίγο πιο προσεκτικά θα δει ότι κι εκείνος μπορεί να απασχοληθεί. Στις αθλητικές εγκαταστάσεις υπάρχουν και άλλες δραστηριότητες στις οποίες μπορεί να πάρει μέρος.

Άσκηση και ελεύθερος χρόνος

Πηγαίνοντας ένα βήμα πιο πέρα, υπάρχει τρόπος να ασκηθεί ο γονιός μαζί με το παιδί του δίνοντας του το παράδειγμα, κάνοντάς το να νιώσει εμπιστοσύνη και κυρίως προσφέροντάς του τον ελεύθερο χρόνο του; Ας δούμε πως μπορούμε να μπούμε «οικογενειακώς σε πρόγραμμα»!
Οι δραστηριότητες μπορούν να είναι απλές ή πιο σύνθετες, μέσα στο σπίτι ή σε εξωτερικό χώρο αναψυχής ή συναγωνισμού. Πάμε να τις δούμε:

Στο σπίτι...

 Μπάσκετ: Πάρτε μια κάλτσα, γεμίστε την με χαρτιά και φτιάξτε μια μπάλα του μπάσκετ. Ένας κάδος απορριμμάτων τοποθετημένος στον έναν τοίχο μπορεί να γίνει η «μπασκέτα» .Παραμερίστε τα έπιπλα κάνοντας χώρο γα το «τερεν». Με μονωτικές ταινίες σχηματίστε τις γραμμές και αφήστε τους.
μπόμπιρες να παίξουν. Ο ρόλος του γονιού δεν θα είναι μακριά από αυτόν που επιτελεί καθημερινά, ιδιαίτερα αν τα παιδιά είναι σε κοντινή ηλικία. Ένας διαιτητής είναι πάντα απαραίτητος!

 Κρυμμένος Θησαυρός: Κρύψτε αντικείμενα σε διάφορα σημεία του σπιτιού. Κάθε αντικείμενο-σταθμός θα έχει οδηγίες για τον επόμενο. Νικητής είναι αυτός που θα φτάσει μέχρι τον τελευταίο σταθμό.

 Διαγωνισμός Μαγειρικής: Αποφασίστε μικροί - μεγάλοι να φτιάξετε το πιο ωραίο σάντουιτς ή την πιο λαχταριστή σαλάτα. Ορίστε έναν κριτή. Δώστε του να δοκιμάσει. Ο χαμένος μαζεύει το τραπέζι…

Ζωγραφική-Γυμναστική: Ζωγραφίστε σε κάρτες διάφορες ασκήσεις γυμναστικής ή στάσεις σώματος (αν είναι αστείες ακόμη καλύτερα). Κάθε ένας διαλέγει μια κάρτα και προσπαθεί να αναπαραστήσει αυτό που βλέπει. Προσοχή! Συνήθως κερδίζουν τα παιδιά γιατί και πιο πολύ φαντασία έχουν και πιο εύκολα κάνουν όποια απίθανη στάση σκεφτούν.

 Πάρτυ γενεθλίων: Έχει καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια τα πάρτυ γενεθλίων να γίνονται σε παιδότοπους. Ουσιαστικά αφήνουμε τα παιδιά να παίζουν με τις παιδαγωγούς και μόνο την ώρα της τούρτας ερχόμαστε σε επαφή μαζί τους. Δεν θα ήταν καλύτερα να διοργανώσουμε τα γενέθλια του παιδιού μαζί με το ίδιο; Να ψωνίσουμε μαζί, να φουσκώσουμε μπαλόνια, να στολίσουμε το σπίτι, να μαγειρέψουμε και αφού φύγουν οι καλεσμένοι, μαζί να καθαρίσουμε; Το παιδί συμμετέχει στην διαδικασία και εμείς του αφιερώνουμε δύο ολόκληρες μέρες κάνοντας τα γενέθλια του αξέχαστα.
 
Μπαλόνια: Προσπαθούμε να κρατήσουμε μπαλόνια ψηλά χρησιμοποιώντας οποιοδήποτε μέρος του σώματος εκτός από τα χέρια.
Χούλα Χούπ: Διασκεδαστικό παιγνίδι που δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, παρά μόνο γερή μέση.

Σε εξωτερικό χώρο...

Baby swimming: Αν τα παιδιά σας είναι πολύ μικρά αξίζει να τα γράψετε σε baby swimming. Μαζί τους κολυμπάτε κι εσείς. Το μωράκι σας το ευχαριστιέται και κοινωνικοποιείται.

Μονοπάτια: Σχεδιάστε κύκλους στο πάτωμα της αυλής ή της γειτονιάς-πάρκου με διαφορετικού χρώματος κιμωλία. Οι κύκλοι με το ίδιο χρώμα αποτελούν το «μονοπάτι». Κάθε παίκτης διαλέγει ένα χρώμα μετά από κλήρωση και προσπαθεί να φτάσει όσο πιο γρήγορα μπορεί στο τέρμα. Κάποια μονοπάτια είναι πιο δύσκολα από κάποια άλλα και κανείς δεν πρέπει να πατήσει έξω από το μονοπάτι του.

Περιποίηση κήπου-μπαλκονιού: Φροντίστε μαζί με τα παιδιά σας τις γλάστρες ή φυτέψτε λαχανικά σε ζαρντινιέρες. Αναλάβετε ο καθένας να φροντίζει τον δικό του μικρό «κήπο». Με αυτό τον τρόπο ενισχύετε την υπευθυνότητα και την οικολογική συνείδηση του παιδιού.

Ποδόσφαιρο: Χωριστείτε σε 2 ομάδες (μπαμπάδες-γιοί) και παίξτε 5Χ5. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού θα ξεχάσετε την συγγένεια και θα θέλετε μόνο τη νίκη. Μετά πηγαίνετε όλοι μαζί για φαγητό.

Σχολείο: Αν το σχολείο του παιδιού είναι κοντά προτιμήστε να περπατήσετε μαζί του παρά να πάτε με το αυτοκίνητο. Θα έχετε την ευκαιρία να περπατήσετε και να τα πείτε.

Βόλτα σε αρχαιολογικό χώρο: Διαλέγετε μια διαδρομή αρχαιολογικού ενδιαφέροντος. Κάθε μέλος της οικογένειες αναλαμβάνει για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα να κάνει τον ξεναγό στους υπόλοιπους. Περπάτημα και γνώση σε ένα.

Ζωολογικός κήπος: Παρόμοια με την πιο πάνω δραστηριότητα, με τη διαφορά ότι το κάθε μέλος αναλαμβάνει να μιλήσει για το αγαπημένο του ζώο.

Βόλτα με ποδήλατα: Πάρτε τα ποδήλατά σας, βάλτε τα κράνη σας και κάντε μια μεγάλη βόλτα.

Τρέξιμο: Δηλώστε συμμετοχή και τρέξτε μαζί στον γύρο της περιοχής σας ή σε έναν από τους μικρότερους αγώνες που συχνά διεξάγονται παράλληλα με έναν μαραθώνιο.

Να θυμάστε στο «οικογενειακό παιχνίδι»…

1. Σε όλες τις παραπάνω δραστηριότητες καλό θα είναι να μπουν από την αρχή κάποιοι κανόνες.
2. Οι δραστηριότητες θα πρέπει να μπορούν να γίνουν από όλα τα μέλη της οικογένειας
3. Καλό είναι να υπάρχει πλάνο, έτσι ώστε όλοι να μπορούν να προσαρμόσουν τις υπόλοιπες δραστηριότητες τους σε αυτό.
4. Φροντίστε να υπάρχει ο απαραίτητος εξοπλισμός, όπου χρειάζεται, για μικρούς και μεγάλους.
5. Επιμεληθείτε από πριν ώστε να υπάρχουν ξεκάθαροι κανονισμοί οι οποίοι και θα τηρούνται από όλους.
6. Στις δραστηριότητες συναγωνισμού, φροντίστε να μπορούν όλοι να κερδίσουν, ανεξαρτήτως ηλικίας ή φύλου!

Καλή διασκέδαση!

 

Συγγραφείς: Αντωνίου Παντελής
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Πρωινό και απόλαυση
    arrowΤο πιάτο μας
  • Γιατί οι γυναίκες αδυνατίζουν πιο δύσκολα από τους άνδρες;
    arrowΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ
  • Αλάτι… μια σύγχρονη απειλή!
    arrowΤο πιάτο μας
  • 3 λάθη που πρέπει να αποφύγουμε στο πρωινό μας
    arrowΤο πιάτο μας
  • Καφές και εγκυμοσύνη
    arrowΤο πιάτο μας
next