Πέμπτη, 14 Δεκεμβρίου 2017

Λόγοι για να τρώτε… πολύχρωμα!

Μεγέθυνση κειμένου
Λόγοι για να τρώτε… πολύχρωμα!

 Κόκκινα, πράσινα, κίτρινα, πορτοκαλί… κάθε χρώμα και ένα μυστικό! Θέλετε να προσέξετε τη διατροφή σας αλλά μπερδεύεστε με τα γραμμάρια, τις περιεκτικότητες σε θρεπτικά συστατικά και τους συνδυασμούς; Υπάρχει για σας αλλά και για τα παιδιά σας κι άλλος ένας εύκολος και διασκεδαστικός τρόπος να επιλέξετε πώς θα γεμίσετε το πιάτο σας. Σκεφτείτε με τα μάτια!

Κόκκινο της καρδιάς

Τα κόκκινα φρούτα και λαχανικά χαρακτηρίζονται από έντονη αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση, ιδιότητες που οφείλονται κυρίως στην αυξημένη τους περιεκτικότητα σε λυκοπένιο, ανθοκυανίνες και βιταμίνη C. Έτσι, συμβάλλουν στην προστασία από διάφορες μορφές καρκίνου όπως αυτόν του προστάτη, ενώ σε συνδυασμό και με την αυξημένη περιεκτικότητά τους σε κάλιο ρυθμίζουν την αρτηριακή πίεση και βοηθούν στη λειτουργία της καρδιάς μας.

Πορτοκαλοκίτρινα της άμυνας

Τα πορτοκαλοκίτρινα φρούτα και λαχανικά οφείλουν το χρώμα τους στα φλαβονοειδή αλλά κυρίως στα καροτενοειδή και συγκεκριμένα στο α- και β- καροτένιο. Τα φλαβονοειδή έχουν αντιφλεγμονώδεις, αντισταμινικές και αντιοξειδωτικές ιδιότητες προστατεύοντάς μας από διάφορες μορφές καρκίνου, από νευροεκφυλιστικές ασθένειες όπως αυτή της νόσου Alzheimer και προλαμβάνοντας τη διαδικασία της γήρανσης. Τα καροτενοειδή δε, μετατρέπονται στον οργανισμό μας στην ενεργή μορφή της βιταμίνης Α και μας είναι απαραίτητα τόσο λόγω της συμμετοχής τους στην παραγωγή ορμονών και στη λειτουργία της όρασης, αλλά κυρίως λόγω της αντιοξειδωτικής τους προστασίας και της συμβολής τους στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος.

Πράσινο της φύσης

Τα πράσινα φρούτα και λαχανικά παίρνουν το χρώμα τους κυρίως από τη χλωροφύλλη και από ενώσεις που λέγονται γλυκοσινολικές, ενώ τα πρασινοκίτρινα από τα καροτενοειδή λουτεϊνη και ζεαξανθίνη. Οι γλυκοσινολικές ενώσεις συμβάλλουν κυρίως στην προστασία από διάφορους τύπους καρκίνου, ενώ η λουτεϊνη και ζεαξανθίνη πέραν της αντιοξειδωτικής και αντιφλεγμονώδους συμβολής τους, ως καροτενοειδή, σχετίζονται και με μειωμένο κίνδυνο οφθαλμολογικών παθήσεων όπως ο καταρράκτης και ο εκφυλισμός της ωχράς κηλίδας. Να θυμάστε ακόμα, ότι τα πράσινα φρούτα και λαχανικά έχουν αυξημένη περιεκτικότητα σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σίδηρο και φολικό οξύ κάτι που καθιστά την πρόσληψή τους απαραίτητη από χορτοφάγους και εγκυμονούσες.

Μπλε – μωβ του μυαλού

Τα σκούρα μπλε - μωβ φρούτα και λαχανικά έχουν εξαιρετικά αυξημένη περιεκτικότητα σε ανθοκυανίνες, οι οποίες ως ισχυρά αντιοξειδωτικά προστατεύουν τον οργανισμό από κυτταρικές βλάβες καθυστερώντας τη γήρανση και ‘καταστέλλοντας΄ τον καρκίνο. Από την άλλη μεριά, η βιταμίνη C, τα καροτενοειδή, οι φυτικές ίνες αλλά και άλλα συστατικά που περιέχονται σε αυτά ενισχύουν τη λειτουργία του εγκεφάλου και ιδιαίτερα της μνήμης γι’ αυτό και χαρακτηρίζονται και ως τα ‘brainpower’ του οργανισμού μας.

Να θυμάστε όμως, ότι η πληθώρα των συστατικών που περιέχονται στα φρούτα και τα λαχανικά δρουν καλύτερα συνεργιστικά παρά μεμονωμένα. Γι’ αυτό, φροντίστε να καταναλώνετε ποικιλία αυτών βάζοντας έτσι, χρώμα, γεύση και άρωμα στο πιάτο σας αλλά και στη ζωή σας!

Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Εμμηνόπαυση: Η διατροφή που προστατεύει την καρδιά και τα οστά
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Δέκα τρόποι για να γίνουν οι γονείς καλό διατροφικό παράδειγμα για τα παιδιά.
    arrowΠΑΙΔΙ
  • 4 λόγοι για να μην αποχωριστείτε ποτέ το πρωινό σας καφεδάκι
    arrowΤο πιάτο μας
  • Γαστρεντερίτιδα και τροφική δηλητηρίαση: Διάκριση και αντιμετώπιση!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Κάντε το γραφείο σας σύμμαχο για την υγεία της καρδιάς σας!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
next