Παρασκευή, 14 Δεκεμβρίου 2018

Γυμνάζεσαι; Βρες τα 5 σημεία-κλειδιά της διατροφής που θα απογειώσουν την απόδοσή σου!

Μεγέθυνση κειμένου
Γυμνάζεσαι; Βρες τα 5 σημεία-κλειδιά της διατροφής που θα απογειώσουν την απόδοσή σου!

Αν η άσκηση αποτελεί ήδη κομμάτι της δικής σου καθημερινότητας, τότε το πρώτο- και πολύ σημαντικό- βήμα το έχεις ήδη κάνει. Τώρα, λοιπόν, ήρθε η στιγμή να θέσεις ένα νέο στόχο: να βελτιώσεις τη φυσική σου κατάσταση, ανεβάζοντας την αθλητική σου απόδοση ένα σκαλί παραπάνω!

Στην προσπάθειά σου να κατακτήσεις το στόχο σου, όμως, ίσως διαπιστώσεις πως η σωστή προπόνηση από μόνη της δε φτάνει, αφού –όπως πιθανότατα έχεις ξανακούσει- πρέπει να την «παντρέψεις» με σωστή διατροφή. Υιοθετώντας τις κατάλληλες διατροφικές συνήθειες, είτε είσαι αθλητής είτε απλός αθλούμενος, μπορείς να προσφέρεις στο σώμα σου την ώθηση που χρειάζεται έτσι ώστε να παρατηρήσεις βελτιωμένα αποτελέσματα στις προπονήσεις σου!

Εφοδιάσου με τα σωστά «καύσιμα»!
Αν θέλεις να νιώθεις πάντα γεμάτος ενέργεια για να τα βγάζεις πέρα με τις καθημερινές σου δραστηριότητες, το κλειδί είναι να εφοδιάζεις τον οργανισμό σου- συχνά και ισορροπημένα- με υδατάνθρακες. Επιλέγοντας τρόφιμα όπως φρούτα, λαχανικά και προϊόντα ολικής άλεσης, βγαίνεις ταυτόχρονα κερδισμένος και σε φυτικές ίνες, που βοηθούν στη διατήρηση του σακχάρου στο αίμα σε πιο σταθερά επίπεδα. Για ακόμα πιο ενισχυμένη απόδοση, επίλεξε να καταναλώσεις ένα γεύμα πλούσιο σε υδατάνθρακες 3-4 ώρες πριν από μια έντονη προπόνηση ή έναν αγώνα.

Για να «χτίσεις» τους μύες σου αλλά και να διασφαλίσεις την αποκατάσταση των ιστών μετά την προπόνηση χρειάζεσαι πρωτεΐνη. Αν και στις μέρες μας τα σκευάσματα πρωτεΐνης είναι ιδιαίτερα δημοφιλή, στην πραγματικότητα –εκτός από πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις- οι ημερήσιες ανάγκες σε πρωτεΐνη μπορούν εύκολα να καλυφθούν αποκλειστικά μέσω της διατροφής. Για να εξασφαλίσεις την επαρκή πρόσληψη πρωτεΐνης στην καθημερινότητά σου, αρκεί να εντάξεις στη διατροφή σου τρόφιμα όπως πουλερικά, ψάρια, αυγά, γαλακτοκομικά προϊόντα, όσπρια κλπ.

Ανακάλυψε τα οφέλη του καφέ!
Αν ο καφές αποτελεί καθημερινή σου συνήθεια, τότε σίγουρα θα έχεις παρατηρήσει πως σε βοηθάει να «ξυπνήσεις» και σε κρατά σε εγρήγορση. Αυτό που ίσως δε γνωρίζεις είναι πως το αγαπημένο σου ρόφημα μπορεί να ενισχύσει και την αθλητική σου απόδοση! Κι αυτό γιατί η καφεΐνη- η κύρια δραστική ουσία του καφέ- έχει φανεί πως αυξάνει την αντοχή κατά τη διάρκεια της άσκησης. Η θετική της επίδραση φαίνεται να είναι αισθητή κατά κύριο λόγο σε αερόβιες δραστηριότητες, ασκήσεις αντοχής μεγάλης διάρκειας (π.χ. τρέξιμο, ποδήλατο) και σε ομαδικά σπορ, όπως το ποδόσφαιρο. Σύμφωνα με μελέτες, η καφεΐνη είναι αποτελεσματική ακόμη και όταν προσλαμβάνεται σε μικρές δόσεις (1-3 mg/kg σωματικού βάρους). Επομένως, αν για παράδειγμα συνηθίζεις να πίνεις στιγμιαίο καφέ, περίπου 2 κούπες σου αρκούν για να απολαύσεις τα οφέλη της.

Μην ξεχνάς την ενυδάτωση!
Αν θες να δίνεις τον καλύτερό σου εαυτό στις προπονήσεις σου, τότε η επαρκής πρόσληψη υγρών πρέπει να βρίσκεται ψηλά στη λίστα με τις προτεραιότητές σου. Πιο συγκεκριμένα, φρόντισε:

2-4 ώρες πριν την προπόνηση: να προσλαμβάνεις ποσότητα υγρών ίση με 5-10ml/kg σωματικού βάρους.
κατά τη διάρκεια της προπόνησης: να καταναλώνεις μικρές ποσότητες υγρών ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
μετά το τέλος της προπόνησης: να αναπληρώνεις τα υγρά που έχασες- έχε στο νου σου πως για να καλύψεις μια απώλεια της τάξης του 1 kg απαιτούνται περίπου 1,25 – 1,5 λίτρα υγρών.

Αντιμετώπισε τις κράμπες!
Αν ταλαιπωρείσαι από κράμπες, ένα πρόβλημα που συναντάται συχνά σε άτομα που αθλούνται, εκτός από τις διατάσεις και την επαρκή ενυδάτωση, πρέπει να φροντίσεις να προσλαμβάνεις και αρκετούς ηλεκτρολύτες (κάλιο, νάτριο, ασβέστιο και μαγνήσιο). Για να μην «ξεμείνεις», λοιπόν από ηλεκτρολύτες, φρόντισε το διαιτολόγιο σου να περιέχει τρόφιμα όπως μπανάνα, γλυκοπατάτα, αβοκάντο, όσπρια (π.χ. φασόλια, φακές), γαλακτοκομικά προϊόντα, πράσινα φυλλώδη λαχανικά (π.χ. σπανάκι, μπρόκολο).

Όπως βλέπεις, λοιπόν, συνδυάζοντας τη συστηματική άσκηση με σωστές διατροφικές επιλογές μπορείς κι εσύ να κερδίσεις το στοίχημα με τον εαυτό σου!

nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Φάε και πιες… με την καρδιά σου!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Tα 3 λάθη που κάνουμε στο πρωινό μας
    arrowΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ
  • Τα  σνακς της καρδιάς μας!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Διαβάζοντας τις ετικέτες στα δημητριακά...
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Είναι η κετογονική δίαιτα η λύση στο αδυνάτισμα;
    arrowΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ
next