Σάββατο, 24 Οκτωβρίου 2020

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Αθλητισμού 2018

Μεγέθυνση κειμένου
Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Αθλητισμού 2018

 Η αξία της άσκησης πλέον είναι επιστημονικά τεκμηριωμένη. Έρευνες αποδεικνύουν ότι άτομα που έχουν εντάξει την άσκηση στη ζωή τους έχουν μικρότερες πιθανότητες να εμφανίσουν καρδιαγγειακά νοσήματα, καρκίνο, διαβήτη τύπου 2, μεταβολικό σύνδρομο, κατάθλιψη και κατάγματα ισχίου. Επιπλέον, έχουν περισσότερες πιθανότητες να διατηρήσουν ένα υγιές βάρος, όπως επίσης να έχουν σε καλύτερη κατάσταση το αναπνευστικό και το μυϊκό τους σύστημα.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας ο όρος άσκηση περιλαμβάνει τη φυσική δραστηριότητα στον ελεύθερο χρόνο (π.χ. χορός, κολύμπι, περπάτημα), τη μετακίνηση που μπορεί να γίνεται με τα πόδια ή με ποδήλατο, τη χειρωνακτική εργασία, τις δουλείες του σπιτιού, τα σπορ και γενικά όποια δραστηριότητα αυξάνει την κίνηση στην καθημερινότητα ενός ανθρώπου.

Ποιες είναι όμως οι συστάσεις για την άσκηση;

Σύμφωνα και πάλι με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας για να επέλθουν τα οφέλη της άσκησης απαιτούνται:
  • Για τους ενήλικες (18-64 ετών) 150 λεπτά μέτριας έντασης ή 75 λεπτά υψηλής έντασης φυσική δραστηριότητα την εβδομάδα. Για επιπρόσθετα οφέλη για την υγεία η διάρκεια αυξάνεται σε 300 λεπτά μέτριας έντασης και 150 λεπτά υψηλής έντασης φυσική δραστηριότητα την εβδομάδα.
  • Οι ίδιες συστάσεις ισχύουν και για άτομα άνω των 65 ετών, με την επισήμανση ότι σε περίπτωση αδυναμίας κάλυψης της σύστασης αυτής, ασκούνται όσο τους επιτρέπει ο οργανισμός κι ο γιατρός τους.
  • Για τα παιδιά 60 λεπτά μέτριας έντασης φυσική δραστηριότητα καθημερινά.
  • Για τις ειδικές ομάδες πληθυσμού (π.χ. εγκύους, καρδιοπαθείς κ.α.) θα πρέπει να υπάρχει η σύμφωνη γνώμη του γιατρού και οι κατάλληλες ιατρικές οδηγίες πριν ξεκινήσουν να αθλούνται συστηματικά
  • Τέλος, για τους ενήλικες, τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα χρειάζεται να υπάρχει προπόνηση ενδυνάμωσης των μεγάλων μυϊκών ομάδων.

Από την Ομάδα Ειδικών Αθλητικής Διατροφής του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων – Διατροφολόγων

Πηγή: www.hda.gr

nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Ήξερες ότι η υγεία του ανοσοποιητικού συστήματος περνάει…από το έντερο;
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • 3 tips για να δίνεις το 100% σου στην προπόνηση
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Πώς θα έχει το παιδί μου περισσότερη ενέργεια στο σχολείο;
    arrowΠΑΙΔΙ
  • Ενσυνείδητη διατροφή: ήρθε η ώρα να ακούσεις το σώμα σου!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Ελληνικός καφές: πάντα στην καρδιά μας! Και tips για να τον απολαύσετε
    arrowΤο πιάτο μας
next