Τετάρτη, 19 Ιουνίου 2019

Σακχαρώδης Διαβήτης & υπογλυκαιμία. Πως να εφαρμόσετε τον «κανόνα» του 15

Μεγέθυνση κειμένου
Σακχαρώδης Διαβήτης & υπογλυκαιμία. Πως να εφαρμόσετε τον «κανόνα» του 15

Υπογλυκαιμία είναι η κατάσταση κατά την οποία το σάκχαρο του αίματος πέφτει κάτω από 70ml/dl και μια σειρά από συμπτώματα κάνουν την εμφάνισή τους: ζάλη, πείνα, εφίδρωση, πονοκέφαλος, θολή όραση, ναυτία, ταχυκαρδία, υπνηλία, νευρικότητα, έλλειψη συγκέντρωσης, συμπεριφορά μεθυσμένου. Τα παραπάνω συμπτώματα είναι τα πιο κοινά, μπορεί να ποικίλουν από άτομο σε άτομο.

Τα κύρια αίτια της υπογλυκαιμίας είναι:

 Καθυστέρηση ή παράληψη γεύματος
 Κατανάλωση μη επαρκούς ποσότητας υδατανθράκων
 Μεγάλη ποσότητα ινσουλίνης ή αντιδιαβητικών δισκίων
 Ένεση ινσουλίνης ενδομυϊκώς και αντί υποδορίως
Κατανάλωση αλκοόλ
 Απρογραμμάτιστη σωματική δραστηριότητα χωρίς την απαιτούμενη πρόσληψη επιπλέον υδατανθράκων
 Πιο εντατική άσκηση από τη συνηθισμένη
 Νεφρική ανεπάρκεια

Εφαρμόστε τον κανόνα του 15 σε 3 βήματα

Βήμα 1: μετρήστε το σάκχαρό σας και βεβαιωθείτε ότι η τιμή είναι κάτω από 70ml/dl, γιατί πολλές φορές τα συμπτώματα δεν είναι πάντα αντιληπτά

Βήμα 2: καταναλώστε αμέσως 15γρ γρήγορου υδατάνθρακα

Βήμα 3: περιμένετε 15 λεπτά και μετρήστε ξανά το σάκχαρό σας. Αν και πάλι το σάκχαρο αίματος είναι κάτω από 70ml/dl καταναλώστε άλλα 15γρ γρήγορου υδατάνθρακα και ξαναπάτε στο βήμα 2.

Γρήγοροι υδατάνθρακές: είναι οι υδατάνθρακες που ανεβάζουν πολύ γρήγορα το σάκχαρο.
15γρ γρήγορου υδατάνθρακα αντιστοιχεί σε:
 15γρ λευκή ζάχαρη ή μέλι (3 κουταλάκια του γλυκού ή 1 κουταλιά της σούπας ή 2 - 3 φακελάκια)
 ½ ποτήρι χυμό (120ml)
 3 - 4 δισκία γλυκόζης (κάθε δισκίο περιέχει 4γρ)
 ½ κουτάκι αναψυκτικό με προσθήκη ζάχαρης
 1 αθλητικό ποτό (1 κουτάκι περιέχει περίπου 16γρ)

Για άμεση αντιμετώπιση μιας σοβαρής υπογλυκαιμίας χορηγείται 1mg γλυκαγόνης ενδομυικά ή υποδόρια. Συνεπώς είναι σημαντικό να μπορούν να αναγνωρίσουν τα συμπτώματα της υπογλυκαιμίας οι φίλοι και η οικογένειά σας, καθώς και να γνωρίζουν πώς να την αντιμετωπίσουν.

 

Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Έτοιμος για παραλία! Πρωινό έφαγες;
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Όλα για τη γλυκιά γεύση και πώς θα την εντάξουμε στη διατροφή μας
    arrowΤο πιάτο μας
  • Γιατί το πρωινό είναι τόσο απαραίτητο για τα παιδιά;
    arrowΠΑΙΔΙ
  • Αδυνάτισμα "χωρίς δίαιτα"
    arrowΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ
  • Το ψήσιμο κρέατος μολύνει την ατμόσφαιρα όσο τα αυτοκίνητα
    arrowΤο πιάτο μας
next