Σάββατο, 26 Σεπτεμβρίου 2020

«Μποξ» με τη χοληστερόλη: Συμβουλές για «άμυνα» κι «επίθεση»

Μεγέθυνση κειμένου
Συγγραφείς: Ρέππας Κυριάκος
«Μποξ» με τη χοληστερόλη: Συμβουλές για «άμυνα» κι «επίθεση»

Η αυξημένη χοληστερόλη (ή χοληστερίνη) είναι μια παθολογική κατάσταση χωρίς συμπτώματα. Δεν πονάει, δεν προκαλεί ζαλάδα ή πυρετό, δεν μας κάνει να νιώθουμε αδύναμοι ή νυσταγμένοι. Όμως μπορεί να φράξει τα αγγεία μας σε μεγάλο βαθμό και μελλοντικά να αποτελέσει μία αιτία θανάτου. Πως μπορούμε λοιπόν να τη δούμε και να την.. «παλέψουμε»; Με μια απλή γενική αίματος.

Αν λοιπόν ο μικροβιολόγος μας χτυπήσει το καμπανάκι του αγώνα (υψηλές τιμές χοληστερόλης) πρέπει οπωσδήποτε να μην αδιαφορήσουμε. Καταρχήν ζητούμε μια αξιολόγηση της κατάστασης από έναν ιατρό. Γνωρίζουμε δηλαδή τον αντίπαλό μας. Μπορεί να μας κάνει κακό; Είναι ικανός αντίπαλος ώστε να εκμεταλλευτεί αδυναμίες μας όπως ο διαβήτης ή το οικογενειακό ιστορικό μας; Ή η αθλητική μας φύση και η αποφυγή κακών συνηθειών (βλέπε κάπνισμα, άγχος κλπ) μας δίνει χώρο να νικήσουμε; Ας δούμε λοιπόν τι κάνουμε αν η γνωμάτευση είναι θετική και πρέπει να παλέψουμε.

Συμβουλές άμυνας: η πρόσληψη της χοληστερόλης από τα τρόφιμα είναι η πύλη εισόδου στην οποία μπορούμε να αμυνθούμε. Τρόφιμα με υψηλή χοληστερόλη που πρέπει να αποφεύγουμε τις.. «μπουνιές» τους είναι κυρίως τα λιπαρά τυριά. Προτιμούμε λοιπόν τυριά με χαμηλά λιπαρά όπως το κατίκι, το cottage, τον ανθότυρο και γενικώς τα light τυριά. Προσέχουμε όμως και το κρέας που τρώμε να μην είναι λιπαρό. Ψωνίζουμε άπαχο κρέας και αφαιρούμε περιττά λίπη πριν το μαγείρεμα. Προτιμούμε τα άλιπα μέρη του ζώου. Σίγουρα κάνουμε κινήσεις αποφυγής από το βούτυρο και τις λιπαρές σάλτσες όπως μαγιονέζα και τα διάφορα dressings. 

Συμβουλές επίθεσης: όπως ξέρουμε σε έναν αγώνα μποξ δεν κρατάμε απλά τα χέρια μας ψηλά. Χτυπάμε κιόλας. Διαφορετικά απλώς θα καθυστερήσουμε την ήττα μας. Οι πιο δυνατές μπουνιές είναι τα αντιοξειδωτικά. Η χοληστερόλη για να φράξει τα αγγεία πρέπει να οξειδωθεί. Αν λοιπόν χρησιμοποιήσετε ποικιλία από χτυπήματα τύπου: φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης, χυμούς φρούτων εμπλουτίζετε αρκετά τη φαρέτρα σας. Επιπλέον χτυπήματα με μεγάλη δύναμη είναι τα εμπλουτισμένα με φυτοστερόλες ή φυσικές στανόλες τρόφιμα, όπως μαργαρίνες, γιαουρτοποτά κ.α, καθώς και τα ψάρια που θα συμβάλλουν επίσης στη μείωσή της με τη φοβερή «τεχνική» ω3.

Συμβουλές τακτικής: για να κερδίσετε αυτόν τον αγώνα πρέπει σίγουρα να αρχίσετε καθημερινή άσκηση ( η καλύτερη άσκηση είναι… αυτή που ανυπομονείτε να κάνετε), να κόψετε το κάπνισμα και να μειώσετε το στρες στη ζωή σας. Τέλος, για πραγματικά ισχυρή στρατηγική απαιτείται τακτικός έλεγχος και παρακολούθηση, ενώ αν χρειαστεί υπάρχει και φαρμακευτική αντιμετώπιση (στατίνες). Ένα είναι σίγουρο: αν γυρίσετε την πλάτη ή κάνετε πως δεν τη βλέπετε… θα βγείτε νοκ-αουτ.

 

Συγγραφείς: Ρέππας Κυριάκος
Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Ενσυνείδητη διατροφή: ήρθε η ώρα να ακούσεις το σώμα σου!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Ελληνικός καφές: πάντα στην καρδιά μας! Και tips για να τον απολαύσετε
    arrowΤο πιάτο μας
  • Σεπτέμβριος:ισορροπημένες διατροφικές συνήθειες για δυναμική επιστροφή στο θρανίο αλλά και στο γραφείο!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Φθινοπωρινό restart: δώσε στον οργανισμό σου τα απαραίτητα εφόδια!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Πρωινό για παιδιά: συνδυάστε τη γεύση με τη θρεπτική αξία!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
next