Τετάρτη, 27 Μαϊου 2020

Υπάρχουν και «αντιηλιακά».. τρόφιμα!

Μεγέθυνση κειμένου
Συγγραφείς: Ειρήνη Μαυράκη
Υπάρχουν και «αντιηλιακά».. τρόφιμα!

 Το καλοκαίρι έφτασε και για εμάς τους καλοκαιρινούς τύπους είναι ώρα να τρέξουμε στις παραλίες για να γευτούμε την θάλασσα και τον ήλιο που μπορεί να μας χαρίσει ένα όμορφο μαύρισμα, δίνοντας μας μία ιδιαίτερη ομορφιά που θα συνοδέψει το αέρινο καλοκαιρινό ντύσιμό μας. Η υπερβολική όμως έκθεση στον ήλιο μπορεί να οδηγήσει σε διάφορα προβλήματα υγείας, γι αυτό πρέπει να βρούμε τρόπους προστασίας από αυτόν. Η φράση «κάθε πράγμα στον καιρό του» έχει ιδιαίτερη σημασία αν σκεφτούμε πώς η μητέρα φύση έχει φροντίσει τους καλοκαιρινούς μήνες να παράγονται πολλές τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά συστατικά, προασπίζοντας τον οργανισμό μας έναντι των βλαβερών ακτινών του ήλιου (UVA-UVB). Ας δούμε λοιπόν με ποιόν τρόπο, παράλληλα με την χρήση ενός αντιηλιακού προϊόντος, μπορούμε να προστατευτούμε φυσικά μέσα από τα τρόφιμα.

Επιλέξτε ποικιλία φρούτων και λαχανικών: Αποτελούν από τους σημαντικότερους συμμάχους στην προσπάθεια προστασίας από την ηλιακή ακτινοβολία. Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες όπως οι βιταμίνες (Α, C και E) και τα καροτενοειδή (λουτεϊνη, β-καροτένιο, λυκοπένιο) που παίζουν κυρίαρχο ρόλο στην αντηλιακή προστασία. Τα καροτενοειδή, όπως φανερώνουν οι μέχρι τώρα ενδείξεις, έχουν φωτοπροστατευτική δράση. Μελέτες έχουν δείξει ότι προστατεύουν από το ερύθημα, που προκαλείται από την έντονη έκθεση στη UVA και UVB ακτινοβολία, απορροφούν διάφορα μήκη κύματος της UV ακτινοβολίας και προφυλάσσουν το δέρμα από τις οξειδωτικές μεταβολές που προκαλεί η υπεριώδης ακτινοβολία. Σημαντικές πηγές β-καροτενίου είναι τα καρότα, τα βερίκοκα, τα ροδάκινα, το πεπόνι και το σπανάκι. Τροφές όπως η ντομάτα, το κόκκινο γκρέιπφρουτ και το καρπούζι περιέχουν λυκοπένιο, ενώ το σπανάκι, τα πράσινα φασόλια και το λάχανο λουτεΐνη αντίστοιχα.

Επίσης, έρευνες έχουν δείξει πως όταν η βιταμίνη Ε καταναλώνεται πρίν από την έκθεση στον ήλιο, υπάρχει λιγότερη ερυθρότητα και οίδημα του δέρματος, μικρότερη καταστροφή των λιπιδίων και λιγότερα καμένα κύτταρα από τον ήλιο. Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Ε είναι το ελαιόλαδο, τα αμύγδαλα, το αβοκάντο, ο σολομός, και σε βιταμίνη C τα εσπεριδοειδή, το μπρόκολο, το κουνουπίδι, οι φράουλες, τα κεράσια, οι πιπεριές και οι ντομάτες.

Ενυδατωθείτε σωστά: Το καλοκαίρι εκτός από το να φροντίζουμε να τρώμε υγιεινά, πρέπει εξίσου να φροντίζουμε για την επαρκή ενυδάτωσή μας μέσω της κατανάλωσης υγρών. Αν σκεφτούμε πως το σώμα μας δεν καίγεται από τον ήλιο λόγω του νερού που περιέχεται σε αυτό, τότε μπορούμε να καταλάβουμε και την αξία του. Εκτός από το πόσιμο νερό που αδιαμφισβήτητα αποτελεί άριστη επιλογή ενυδάτωσης, μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε μία ποικιλία μη αλκοολούχων ροφημάτων, αφού και αυτά αποτελούνται κατά ένα πολύ μεγάλο μέρος από νερό, συμβάλλοντας στην ενυδάτωσή μας. Το γάλα, το τσάι, ο καφές, οι χυμοί φρούτων και λαχανικών, καθώς επίσης και τα αναψυκτικά αποτελούν πρακτικές επιλογές για να αναπληρώνουμε τα «χαμένα» υγρά κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Υγιεινές.. αντιηλιακές προτάσεις για όλη την οικογένεια

• Πάρτε μικρά ψυγειάκια στην παραλία και αποθηκεύστε φρέσκα φρούτα και λαχανικά.
• Επιλέξτε από το beach bar ένα ποτήρι χυμό όπως πορτοκάλι, βερίκοκο και μήλο ή ροδάκινο.
• Φάτε ως ελαφρύ γεύμα μία πράσινη σαλάτα με ντομάτα και πολύχρωμες πιπεριές ή μία φρουτοσαλάτα με φρέσκα φρούτα εποχής.
• Απολαύστε ένα σπιτικό δροσιστικό Smoothie με μήλο, φράουλες, πεπόνι, καρότο, λίγο χυμό από πορτοκάλι και πολύ πάγο!

Ειρήνη Μαυράκη
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Συγγραφείς: Ειρήνη Μαυράκη
Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Ήρθε η ώρα να συμπληρώσεις αυτό που λείπει από τη διατροφή σου!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Η αξία των αρχαίων σπόρων στη διατροφή μας
    arrowΤο πιάτο μας
  • Ελληνικός καφές: μία διαχρονική αξία!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Ξεκίνα προπόνηση με γεμάτες μπαταρίες!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • 9 ιδέες για να μπουν τα παιδιά στην κουζίνα και να γνωρίσουν την υγιεινή διατροφή
    arrowΠΑΙΔΙ
next