Σάββατο, 25 Μαϊου 2019

Τυρί χαμηλών λιπαρών: μόνο για όσους κάνουν δίαιτα;

Μεγέθυνση κειμένου
Τυρί χαμηλών λιπαρών: μόνο για όσους κάνουν δίαιτα;

Το τυρί είναι ένας από τους πρωταγωνιστές της ελληνικής διατροφής. Υπερβολή; Μάλλον όχι, αν σκεφτούμε πως σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, ο μέσος Έλληνας καταναλώνει περίπου 25 κιλά το χρόνο!

Τα τελευταία χρόνια, τα τυριά με μειωμένα λιπαρά- όπως για παράδειγμα το κίτρινο τυρί με 10% λιπαρά- αποκτούν όλο και μεγαλύτερη θέση στην καρδιά αλλά και στο τραπέζι μας. Ορισμένοι πιστεύουν ότι το τυρί χαμηλών λιπαρών απευθύνεται αποκλειστικά σε όσους προσπαθούν να μειώσουν τις θερμίδες τους για να χάσουν βάρος. Είναι, όμως, έτσι;

Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει το τυρί χαμηλών λιπαρών στη διατροφή και την υγεία όλων μας, είτε είμαστε σε δίαιτα είτε όχι!

þ Μας χορταίνει με λίγες θερμίδες
Ουσιαστικά, το... μυστικό όπλο του τυριού χαμηλών λιπαρών είναι πως καταφέρνει να συνδυάζει τις χαμηλότερες θερμίδες με την υψηλή διατροφική αξία του τυριού. Ένα από τα πιο σημαντικά θρεπτικά συστατικά που περιέχει είναι η πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας- για παράδειγμα, 30 γραμμάρια κίτρινο τυρί με 10% λιπαρά- ενώ έχουν μόλις 3g λιπαρά- περιέχουν περίπου 10 γραμμάρια πρωτεΐνης, που αντιστοιχούν περίπου στο 1/5 των ημερήσιων αναγκών ενός ενήλικα. Οι πρωτεΐνες παίζουν πολλαπλό ρόλο στον ανθρώπινο οργανισμό και χρησιμοποιούνται σε πλήθος λειτουργιών, όπως η δημιουργία και αποκατάσταση των ιστών, η άμυνα του οργανισμού καθώς και η μεταφορά μηνυμάτων στο σώμα μας. Επίσης, η πρωτεΐνη έχει την ιδιότητα να αυξάνει το αίσθημα κορεσμού, το οποίο πρακτικά σημαίνει πως συμπεριλαμβάνοντάς την στα γεύματα και τα σνακς σας μπορείτε να έχετε καλύτερο έλεγχο της όρεξής σας.

þ Συμβάλλει στην οστική υγεία
Το τυρί χαμηλών λιπαρών ; ως μέλος της ομάδας των γαλακτοκομικών προϊόντων, μπορεί να μας βοηθήσει να φροντίσουμε την υγεία των οστών μας, προλαμβάνοντας, την εμφάνιση οστεοπόρωσης καθώς αποτελεί εξαιρετική πηγή ασβεστίου. Αρκεί να σκεφτούμε πως μια φέτα κίτρινο τυρί με 10% λιπαρά μπορεί να καλύψει πάνω από το 1/3 των μέσων απαιτήσεων ενός ενήλικα! Εκτός από ασβέστιο, περιέχει και άλλα πολύτιμα μέταλλα, όπως φώσφορο και μαγνήσιο, τα οποία επίσης συμβάλλουν στη σωστή ανάπτυξη και δόμηση των οστών.

þ Προστατεύει την καρδιά μας
Το να επιλέξουμε να εντάξουμε στο καθημερινό μας διαιτολόγιο ένα τυρί χαμηλών λιπαρών, π.χ. κίτρινο τυρί με 10% λιπαρά, δε μας βοηθάει μόνο να ελέγξουμε πιο αποτελεσματικά τις θερμίδες που προσλαμβάνουμε, αλλά και να μειώσουμε τα κορεσμένα (“κακά”) λιπαρά της διατροφής μας. Η μείωση των κορεσμένων λιπαρών της διατροφής μας μπορεί να αποδειχθεί ένας σημαντικός σύμμαχος στη μάχη ενάντια στη χοληστερόλη. Έτσι, προλαμβάνεται (σε ένα βαθμό) η δημιουργία αθηρωματικής πλάκας στις αρτηρίες και προασπίζεται η υγεία και η φυσιολογική λειτουργία του καρδιαγγειακού μας συστήματος.

Βλέπουμε, λοιπόν, πως τα οφέλη του τυριού με χαμηλά λιπαρά δεν περιορίζονται μόνο σε όσους ακολουθούν κάποια συγκεκριμένη δίαιτα απώλειας βάρους. Κάνοντας μια μικρή αλλαγή στη διατροφή σας, μπορείτε να βελτιώσετε όχι μόνο την ποιότητά της αλλά και τη συνολική σας υγεία και ευεξία!

 

nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Ποια είναι τα πιο συχνά λάθη που κάνουμε στο πρωινό;
    arrowΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
  • Το αλάτι στη διατροφή μας: κρυφή νοστιμιά ή κρυφή απειλή;
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Πρωινό: όχι πάλι τα ίδια και τα ίδια! Πάρε ιδέες!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Αυξάνεται παγκοσμίως η ποσότητα αλκοόλ που καταναλώνουμε – Τι γίνεται στην Ελλάδα
    arrowΤο πιάτο μας
  • Καστανό ή λευκό ρύζι: Ποιο είναι πιο υγιεινό – Σε τι διαφέρουν
    arrowΤο πιάτο μας
next