Τρίτη, 23 Οκτωβρίου 2018

Πρωινά tips: Φύγε απ'το σπίτι με γεμάτες μπαταρίες!

Μεγέθυνση κειμένου
Πρωινά tips: Φύγε απ'το σπίτι με γεμάτες μπαταρίες!

Πόσες φορές σου έχει τύχει να πέσεις το βράδυ στο μαξιλάρι σου δηλώνοντας υπερήφανα πως «αύριο θα αδράξεις τη μέρα» και στη συνέχεια να ξυπνήσεις κουρασμένος ή να νιώσεις τις δυνάμεις σου να σε εγκαταλείπουν από τις πρώτες μόλις πρωινές ώρες; Αν αυτό το σενάριο σου ακούγεται κάπως- ή ιδιαίτερα- γνώριμο, έχεις σκεφτεί πως, εκτός από το να εξασφαλίζεις αρκετό και ποιοτικό ύπνο, μπορείς να δώσεις στον οργανισμό σου το απαραίτητο «boost» ενέργειας κάνοντας μικρές αλλαγές στη διατροφή σου και πιο συγκεκριμένα στο πρωινό σου;

Ακολουθώντας τα παρακάτω απλά βήματα, μπορείς κι εσύ να παρατηρήσεις τη διαφορά στην πράξη!

Βήμα 1: Καθιέρωσε τη συνήθεια του πρωινού

Κάθε πρωί, όταν ξυπνάς, είναι φυσιολογικό να νιώθεις λίγο υποτονικά, αφού η ολονύκτια νηστεία έχει ως αποτέλεσμα να αδειάζουν οι αποθήκες ενέργειας του οργανισμού σου. Αν, λοιπόν, ανήκεις στη –διόλου μικρή- κατηγορία ανθρώπων που παραλείπουν το πρωινό γεύμα, είναι λογικό να σου φαίνεται δύσκολο να «βάλεις μπρος στις μηχανές». Έτσι, αν θέλεις να ξεκινήσεις τη μέρα σου δυναμικά και με ανεβασμένη διάθεση, ο πρώτος στόχος που πρέπει να θέσεις είναι να καταναλώνεις σε καθημερινή βάση ένα ισορροπημένο πρωινό.

Βήμα 2: Ένας καφές για να σε... ξυπνήσει
Δεν είναι τυχαίο που για τους περισσότερους από εμάς ο καφές αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του πρωινού «τελετουργικού». Όπως έχει επιβεβαιωθεί και από πληθώρα μελετών, ο καφές έχει να μας προσφέρει πολλά παραπάνω από το μοναδικό του άρωμα. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων (EFSA), η κατανάλωση 75 mg καφεΐνης (ποσότητα που μεταφράζεται σε περίπου 1 κούπα στιγμιαίου καφέ) συνδέεται επιβεβαιωμένα με αυξημένα επίπεδα προσοχής (συγκέντρωσης) και εγρήγορσης. Εκτός, όμως, από ένα δυνατό μυαλό, ο καφές φαίνεται πως μπορεί να σου χαρίσει και καλή διάθεση, αφού όλο και περισσότερες μελέτες έρχονται να «ρίξουν φως» στην ευεργετική δράση του καφέ στην ψυχική μας υγεία. Μάλιστα, έχει προταθεί από ορισμένες μελέτες πως τα καφεϊνούχα ροφήματα μπορεί να έχουν προστατευτικό ρόλο και ενάντια στην κατάθλιψη.

Βήμα 3: Δώσε στους υδατάνθρακες το ρόλο που τους αξίζει
Μπορεί για κάποιους να αποτελούν διατροφικό «ταμπού», όμως, στην πραγματικότητα, οι υδατάνθρακες αποτελούν το βασικό «καύσιμο» τόσο για το σώμα όσο και για τον εγκέφαλό σου και, επομένως, δεν πρέπει να λείπουν από το πρωινό σου. Έτσι, αν θέλεις είσαι σε θέση να φέρεις εις πέρας τις πρωινές σου δραστηριότητες, μην ξεχάσεις να συμπεριλάβεις στο πρωινό σου μενού μια πηγή υδατανθράκων. Ιδανικά μπορείς να επιλέξεις τρόφιμα με σύνθετους υδατάνθρακες (μαύρο ψωμί/ φρυγανιές, δημητριακά πρωινού ή μπάρες με σιτάρι και βρώμη ολικής άλεσης κλπ.), καθώς αυτά αποτελούν συγχρόνως πηγή πολύτιμων φυτικών ινών.

Βήμα 4: Μην ξεχάσεις τις βιταμίνες σου...
...και ειδικότερα τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Οι βιταμίνες που ανήκουν σε αυτή την ομάδα (θειαμίνη, ριβοφλαβίνη, νιασίνη, φυλλικό οξύ, B12 κ.ά.) σε ωφελούν διπλά, αφού όχι μόνο συμμετέχουν στη διαδικασία μετατροπής της τροφής σε ενέργεια που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον οργανισμό σου, αλλά αποτελούν και πολύτιμο σύμμαχο της εγκεφαλικής λειτουργίας. Για να τις προσλάβεις από το πρωινό σου, φρόντισε να εντάξεις τρόφιμα όπως γαλακτοκομικά προϊόντα, δημητριακά ολικής άλεσης, κρέας, ψάρι, πράσινα φυλλώδη λαχανικά κ.ά.

Τώρα, λοιπόν, που ξέρεις τι πρέπει να κάνεις, απόλαυσε το πρωινό σου και ξεκίνησε από το σπίτι σου γεμάτος ενέργεια και ευεξία!
 

nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Η υπέρταση πέρα από το αλάτι
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Παγκόσμια Ημέρα Επισιτισμού, 16 Οκτωβρίου 2018
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Οι αλλαγές που πρέπει να κάνεις στη διατροφή σου για να δεις αποτέλεσμα με τη γυμναστική
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • 5+1 βήματα για γερή καρδιά!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Δημητριακά πρωινού: δεν είναι όλα ίδια… Τι να διαλέξω;
    arrowΤο πιάτο μας
next