Τετάρτη, 27 Μαϊου 2020

"Νους υγιής" .... με διατροφή

Μεγέθυνση κειμένου
Συγγραφείς: Κοκκίνου Φωτεινή
"Νους υγιής" .... με διατροφή
thedailycap.com

 Μήπως το ψάρι, τα όσπρια ή τα λαχανικά αποτελούν τις τελευταίες σας γευστικές επιλογές ενώ η "αμαρτωλή" σοκολάτα την πρώτη; Ώρα να ανατρέψετε τις πεποιθήσεις σας γύρω από τα συγκεκριμένα τρόφιμα, δίνοντάς τους μια ακόμη ευκαιρία στο πιάτο σας, καθώς όπως φαίνεται όχι μόνο δε θα σας «απογοητεύσουν» γευστικά, αλλά θα προσφέρουν στο σώμα σας και πολύτιμα θρεπτικά συστατικά που θα σας φτιάξουν τη διάθεση!

Ω-3 τα αντικαταθλιπτικά της φύσης!
Τα Ω-3 λιπαρά οξέα, περιέχονται στα ψάρια και στα θαλασσινά, στους ξηρούς καρπούς, στις μαλακές μαργαρίνες και στα διάφορα σπορέλαια, δεν παράγονται από τον οργανισμό μας για αυτό πρέπει να μεριμνούμε ώστε να τα εξασφαλίζουμε καθημερινά από τη διατροφή μας. Αποτελούν συστατικό των μεμβρανών των νευρικών μας κυττάρων, ενώ πολλές έρευνες πλέον δείχνουν πως μπορούν να συμβάλλουν στην καθημερινή μας «αποφόρτιση» καθώς συνδέονται (κυρίως τα ω-3 των ιχθυελαίων) τόσο με καλύτερη μνήμη και γνωσιακή λειτουργία, όσο και με μειωμένα συμπτώματα κατάθλιψης. Αναζητήστε διαφορετικούς τρόπους μαγειρικής για να εντάξετε το ψάρι στο εβδομαδιαίο διαιτολόγιο, δοκιμάστε κάποια από τα πρωινά σας να περιλαμβάνουν τρόφιμα με ω-3 όπως η μαργαρίνη στο ψωμί σας και ενσωματώστε ανάλατους ξηρούς καρπούς (π.χ. καρύδια) και σπόρους (π.χ. λιναρόσπορος) στα σνακ ή τις σαλάτες σας.

Σοκολάτα… η απολαυστική
Μπορεί η γλυκιά γεύση και απολαυστική αίσθηση της σοκολάτας να σας απογειώνει από μόνη της ωστόσο μελέτες δείχνουν ότι η «ανεβαστική» δύναμη της σοκολάτας εξηγείται και βιολογικά καθώς η κατανάλωσή της αυξάνει την παραγωγή ενδορφινών, των ουσιών που βελτιώνουν τη διάθεσή μας. Επίσης, η σοκολάτα περιέχει μαγνήσιο, καφεΐνη και φαινυλεθυλαμίνη, 3 συστατικά που σχετίζονται κι εκείνα με την τόνωση της διάθεσης. Με μέτρο στην ποσότητα καθώς αποδίδει και αρκετές θερμίδες μπορείτε να την εντάξετε επίσης στο εβδομαδιαίο διατροφικό σας πρόγραμμα. Εναλλακτικά, μπορείτε να δοκιμάσετε σνακ που να περιέχουν μικρή ποσότητα σοκολάτας όπως μπάρες δημητριακών ολικής άλεσης με σοκολάτα ή κομματάκια φρούτων με λειωμένη σοκολάτα.

Βιταμίνες Β και φυλλικό οξύ!

Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β σχετίζονται με την ομαλή λειτουργιά του νευρικού μας συστήματος, ενώ το φυλλικό οξύ σχετίζεται και με τη διατήρηση φυσιολογικών επιπέδων σεροτονίνης. Η επαρκής πρόσληψή τους λοιπόν κρίνεται αναγκαία καθημερινά! Επιστρατεύστε πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όσπρια, ξηρούς καρπούς, γαλακτοκομικά, ψάρια καθώς και κόκκινο άπαχο κρέας και πουλερικά στη συχνότητα που συστήνονται στα πλαίσια του Μεσογειακού πρότυπου διατροφής, ενώ μπορείτε να εξερευνήσετε διαφορετικούς τρόπους προετοιμασίας τους, ώστε να τα κάνετε πιο ελκυστικά για εσάς και την οικογένειά σας!

Συγγραφείς: Κοκκίνου Φωτεινή
Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Ήρθε η ώρα να συμπληρώσεις αυτό που λείπει από τη διατροφή σου!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Η αξία των αρχαίων σπόρων στη διατροφή μας
    arrowΤο πιάτο μας
  • Ελληνικός καφές: μία διαχρονική αξία!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Ξεκίνα προπόνηση με γεμάτες μπαταρίες!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • 9 ιδέες για να μπουν τα παιδιά στην κουζίνα και να γνωρίσουν την υγιεινή διατροφή
    arrowΠΑΙΔΙ
next