Τρίτη, 19 Ιανουαρίου 2021

Μαθαίνοντας τα διατροφικά οφέλη των χυμών φρούτων

Μεγέθυνση κειμένου
Μαθαίνοντας τα διατροφικά οφέλη των χυμών φρούτων


H επαρκής πρόσληψη φρούτων και λαχανικών θεωρείται απαραίτητη συνιστώσα για την καλή υγεία της καρδιάς, του εντέρου και πολλών ακόμη πτυχών της υγείας μας! Αυτός είναι και ο λόγος που πολλοί οργανισμοί παγκοσμίως ανάμεσά τους και το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ, συνιστούν την κατανάλωση τουλάχιστον 1 ½ - 2 φλιτζανιών φρούτων την ημέρα για τις γυναίκες και 2 φλιτζανιών για τους άνδρες, με το 1 φλιτζάνι 100% φυσικού χυμού να «μετρά» ως μία εκ των συνιστώμενων μερίδων. Και όχι άδικα, αφού η ένταξη του χυμού φρούτων στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής προσφέρει σημαντικά διατροφικά οφέλη!



Πλούτος βιταμινών και ιχνοστοιχείων

Αναλόγως το είδος του φρούτου από το οποίο προέρχεται, ο χυμός φρούτων μπορεί να ενισχύσει τη διατροφή μας με σημαντικά θρεπτικά συστατικά, όπως η βιταμίνη C, το β-καροτένιο, το φυλλικό οξύ και το κάλιο. Επίσης, μπορεί να αποτελέσει καλή πηγή αντιοξειδωτικών, ικανών να συνδράμουν στην προστασία του σώματός μας από την καταστροφική δράση των ελευθέρων ριζών που μεταξύ άλλων έχει σαν συνέπεια την εμφάνιση των πιο συχνών νοσημάτων φθοράς σήμερα, δηλαδή το Διαβήτη, τις καρδιοπάθειες κά. Για παράδειγμα, στο ρόδι, το cranberry καθώς και στους χυμούς τους περιέχονται τουλάχιστον τρία διαφορετικά είδη αντιοξειδωτικών (προανθοκυανίνες, ανθοκυανίνες, ελλαγικό οξύ) με πολύ ισχυρή δράση κατά των ελευθέρων ριζών, γεγονός που μπορεί να τους αναδείξει σε σημαντικούς συμμάχους της αντιοξειδωτικής θωράκισης του οργανισμού μας. Στο χυμό του πορτοκαλιού απαντάται μια μεγάλη ποικιλία από αντιοξειδωτικά (κυρίως φλαβονοειδή και καροτενοειδή), που σε συνδυασμό με τη βιταμίνη C επιδεικνύουν ισχυρότερη αντιοξειδωτική δράση. Και αυτά είναι μόνο παραδείγματα των αναρίθμητων αντιοξειδωτικών, που υπάρχουν διαθέσιμα στα φρούτα και στους χυμούς τους.

Άμεσα διαθέσιμη πηγή ενέργειας.

Ερχόμενοι αντιμέτωποι καθημερινά με μια πληθώρα προκλήσεων, που απαιτούν από εμάς υψηλά επίπεδα ενέργειας και ζωτικότητας, οι χυμοί μας βοηθούν να αναπληρώσουμε τα αποθέματα υδατανθράκων στο σώμα μας, άρα και ενέργειας, άμεσα, γρήγορα και με έναν απόλυτα φυσικό τρόπο.
Η ποσότητα των σακχάρων άρα και τα επίπεδα της ενέργειας που προσφέρει ο κάθε χυμός, είναι σε άμεση συνάρτηση του είδους και της γλυκύτητας των φρούτων και των λαχανικών από τα οποία παρασκευάζεται. Για παράδειγμα, όταν ένα εκ φύσεως αρκετά γλυκό φρούτο, όπως το κόκκινο μήλο, γίνει 100% φυσικός χυμός, περιμένουμε να έχει και αυτός γλυκιά γεύση. Γεύση που θα οφείλεται εξ’ ολοκλήρου στα φυσικά σάκχαρα του φρούτου. Αντίστοιχα, όταν ένα φυσικά ξινό φρούτο, όπως το λεμόνι γίνει χυμός, περιμένουμε και αυτός να έχει ξινή γεύση. Στην περίπτωση αυτή, είναι λογικό να προστεθεί μια ποσότητα ζάχαρης προκειμένου να επιτευχθεί ένα γευστικό αποτέλεσμα, πιο επιθυμητό και κοντινό στη συνταγή των γιαγιάδων μας! Συνεπώς, με ή χωρίς πρόσθετη ζάχαρη, οι χυμοί μας προσφέρουν μια σημαντική ποσότητα ενέργειας, ικανής να γεμίσει τις σωματικές μας αποθήκες τη στιγμή που το έχουμε περισσότερο και άμεσα ανάγκη!

Απολαυστικό μέσο ενυδάτωσης.

Αποτελούμενοι τουλάχιστον κατά 80% από νερό, οι χυμοί συνεισφέρουν σημαντικά στην καθημερινή μας ενυδάτωση. Η καλή κατάσταση ενυδάτωσης είναι σημαντική για μια γκάμα σωματικών λειτουργιών, όπως η απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών της τροφής, η αποτοξίνωση των κυττάρων, η λίπανση των αρθρώσεων, η ρύθμιση της θερμοκρασία του σώματος κ.ά. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων (European Food Safety Authority, 2010), το 70-80% των αναγκών μας σε υγρά καθημερινά καλύπτεται από νερό και άλλα μη αλκοολούχα ροφήματα, όπως τα αναψυκτικά, οι χυμοί, ο καφές, το τσάι, και το υπόλοιπο 20-30% από τα τρόφιμα. Συνεπώς, ο χυμός των φρούτων και των λαχανικών, στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής μπορεί να συμβάλλει από την πλευρά του στην επαρκή ενυδάτωση και στην πρόληψη της αφυδάτωσης καθώς και των πρώιμων συμπτωμάτων της, όπως η κόπωση, η ξηροδερμία, ο πονοκέφαλος ή η δυσκοιλιότητα, κατάσταση στην οποία είμαστε ιδιαίτερα επιρρεπείς ιδίως τώρα το καλοκαίρι.

 

Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Έξυπνοι τρόποι για να μειώσετε τη ζάχαρη στη διατροφή του παιδιού σας
    arrowΠΑΙΔΙ
  • Επιστροφή στο σωστό βάρος μετά τις γιορτές
    arrowΓια κάθε στιγμή
  • 5 tips για να γίνει η ισορροπημένη διατροφή οικογενειακή συνήθεια!
    arrowΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
  • Σπάστε το ρόδι …να βρείτε την υγειά σας
    arrowΓια κάθε στιγμή
  • Γιορτινή διατροφή και ισορροπία σε συνθήκες καραντίνας
    arrowΓια κάθε στιγμή
next