Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018

Light προτάσεις φαγητού με συνοδευτικό μπίρα

Μεγέθυνση κειμένου
Συγγραφείς: Κοκκίνου Φωτεινή
Light προτάσεις φαγητού με συνοδευτικό μπίρα

 Παραδοσιακά για τους περισσότερους η κατανάλωση μπίρας συνδέεται με διατροφικά «menu» πλούσια σε θερμίδες, από την πίτσα και το σουβλάκι μέχρι τις ποικιλίες λουκάνικων ή ακόμη και τα πατατάκια! Μήπως όμως αυτή η σύνδεση σας φορτώνει με περιττές θερμίδες;

Στην πραγματικότητα, η μπίρα αποτελεί ένα από τα λίγα αλκοολούχα ποτά που μπορεί να συνδυαστεί με πολλές και διαφορετικές κουζίνες και πιάτα, προσφέροντας ανεπανάληπτους γευστικούς συνδυασμούς. Κι αυτό γιατί η ποικιλία φυσικών πρώτων υλών κατά την παραγωγή της μπίρας μας χαρίζουν πολλές και διαφορετικές κατηγορίες μπίρας (lager, ale, pilsener, weiss, stout, trappist κλπ) με διαφορετικά αρώματα, γεύσεις και χρώματα. Έτσι είτε είστε σε πρόγραμμα απώλειας βάρους, είτε απλά θέλετε να προσέξετε το βάρος σας και ταυτόχρονα να απολαύσετε την αγαπημένη σας μπίρα, πρακτικά μπορείτε να κάνετε πιο ισορροπημένους θερμιδικά συνδυασμούς. Αρκεί να ενεργοποιήσετε τη φαντασία και τη δημιουργικότητά σας και να μπείτε στην κουζίνα, αντί να σηκώσετε το ακουστικό και να παραγγείλετε. Άλλωστε, θα βγείτε τριπλά κερδισμένοι καθώς θα γλυτώσετε θερμίδες, θα εξοικονομήσετε χρήματα και θα δοκιμάσετε νέες γευστικές εμπειρίες! Έτοιμοι;

Με σαλάτες και λαχανικά. Τα λαχανικά αποτελούν τις πιο εύκολες και γρήγορες λύσεις για να προετοιμάσετε ορεκτικά και μεζεδάκια με λιγοστές θερμίδες και πολλή νοστιμιά. Έτσι θα μπορείτε να απολαύσετε την μπίρα με την παρέα σας κάποιο βράδυ με απλά υλικά που βρίσκονται στο ψυγείο χωρίς μεγάλο θερμιδικό κόστος. Δοκιμάστε: Πράσινες σαλάτες με ποικιλία λαχανικών και σως μουστάρδας και μπαλσάμικου ή ψητά λαχανικά από πιπεριές, μελιτζάνες και ντομάτες, έως μανιτάρια και κρεμμύδια πασπαλισμένα με μπαλσάμικο σε συνδυασμό με κάποιο τυρί μειωμένων λιπαρών όπως cottage, κατίκι ή ακόμη και φέτα με μειωμένα λιπαρά. Συνδυάστε με μπίρες lager τα λαχανικά ή και κάποια trappist εάν υπερισχύουν τα τυριά.

Πείτε ναι στο ψάρι. Μπορεί να έχουμε ταυτίσει το ψάρι και τα θαλασσινά με το λευκό κρασί ή το ούζο, ωστόσο η μπίρα αποτελεί μια μοναδική επιλογή με πρωταγωνιστή τις pilsener! Δοκιμάστε λοιπόν να τη συνοδεύσετε με ψάρια όπως οι σαρδέλες, ο τόνος ή ο κολιός σε μια διαφορετική τους έκδοση εκτός από την ψητή όπως στο φούρνο με ντομάτα, κρεμμύδι/ σκόρδο και μυρωδικά ή και στη λαδόκολλα, με λεμόνι, μυρωδικά και πολύχρωμα λαχανικά, πρωτοτυπώντας και δίνοντας διαφορετική γεύση στο πιάτο σας.

Μεσογειακά ζυμαρικά … οικονομικό «γρήγορο» φαγητό. Η σάλτσα ντομάτας είναι το σημείο κατατεθέν της μεσογειακής κουζίνας και μια ιδανική επιλογή για να δημιουργήσετε πεντανόστιμες και «ελαφριές» σάλτσες ζυμαρικών αρκεί να προσέξετε την ποσότητα του ελαιολάδου που θα προσθέσετε. Εάν στη σάλτσα προσθέσετε και ποικιλία λαχανικών όπως καρότο, πιπεριές, μελιτζάνα, μανιτάρια και κολοκυθάκια θα καταφέρετε να χορτάσετε πολύ πιο γρήγορα με μικρότερη ποσότητα. Μια «κόκκινη» μακαρονάδα προετοιμάζεται στο λεπτό και μπορεί να συνοδευθεί από μια red ale, ενώ εάν αντικαταστήσετε την σάλτσα ντομάτας με θαλασσινά αχνιστά ή μαγειρευτά με λαχανικά τότε έχετε δημιουργήσει έναν ελαφρύ συνδυασμό για να συνοδεύσετε τις lager και pilsener!

Πείτε ναι στα light! Εάν, τέλος, ανήκετε στους «παραδοσιακούς» τύπους όπου η μπίρα συνεπάγεται ποικιλία τυριών και αλλαντικών, τότε μπορείτε να απολαύσετε τις αγαπημένες σας γεύσεις, προσέχοντας ωστόσο τα λιπαρά και την ποσότητα που θα τα καταναλώσετε! Τα τυριά μειωμένων λιπαρών καθώς και τα αλλαντικά με γαλοπούλα αποτελούν έξυπνες λύσεις, καθώς στην ίδια ποσότητα αποδίδουν λιγότερες θερμίδες λόγω της χαμηλότερης περιεκτικότητάς τους σε λιπαρά. Θυμηθείτε να είστε γενναιόδωροι στα λαχανικά που θα προσθέσετε στην ποικιλία σας και να προτιμήσετε ψωμί ολικής άλεσης, καθώς οι φυτικές ίνες που περιέχουν τόσο τα ολικής άλεσης όσο και τα λαχανικά θα σας βοηθήσουν να χορτάσετε γρηγορότερα. Όσο για το ποτήρι σας… προτιμήστε τις trappist με τα τυριά και τις red ale με τα αλλαντικά!

Σας άνοιξε η όρεξη; … μπείτε στην κουζίνα λοιπόν!

Συγγραφείς: Κοκκίνου Φωτεινή
Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Ελπίδες για το Αλτσχάιμερ! Έφυγαν τα κύτταρα «ζόμπι», εξαφανίστηκε και η άνοια
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Οδηγίες από το υπουργείο Υγείας για τη διατροφή των παιδιών
    arrowΠΑΙΔΙ
  • 7 τρόποι για να αυξήσεις την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών τροφών που καταναλώνεις
    arrowΤο πιάτο μας
  • Γιατί τρώμε χωρίς να πεινάμε;
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Αντιοξειδωτικά: η φυσική άμυνα του οργανισμού σου!
    arrowΤο πιάτο μας
next