Κυριακή, 13 Οκτωβρίου 2019

Καλοκαίρι και αλκοόλ! Τι επίδραση έχει στον οργανισμό μας και πως μπορούμε να το διαχειριστούμε;

Μεγέθυνση κειμένου
Συγγραφείς: Ειρήνη Μαυράκη
Καλοκαίρι και αλκοόλ! Τι επίδραση έχει στον οργανισμό μας και πως μπορούμε να το διαχειριστούμε;

Καλοκαίρι, beach party, χορός, διασκέδαση με καλή παρέα, φαγητό και ποτό! Αυτή είναι η πραγματικότητα, τουλάχιστον για μας τους Έλληνες που ξέρουμε να περνάμε καλά! Το αλκοόλ διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή μας, όπου υπάρχει σχεδόν καθημερινά σαν τρόπος χαλάρωσης και διασκέδασης. Χρειάζεται όμως προσοχή γιατί η μέτρια κατανάλωση του συνδέεται με μακροβιότητα και με μειωμένο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακά αλλά αντίθετα, η υπερβολική κατανάλωση του μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα υγείας αλλά και κοινωνικά.

Τα συν…

Η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ έχει αποδειχθεί από πληθώρα ερευνών να έχει μια προστατευτική δράση έναντι των καρδιαγγειακών νοσημάτων στους άντρες και στις γυναίκες άνω των 50 ετών. Ειδικότερα, το κόκκινο κρασί περιέχει ισχυρά αντιοξειδωτικά συστατικά που προστατεύουν τις αρτηρίες και μπορεί να αποτρέψουν την αρτηριοσκλήρυνση. Συστήνεται η 1 μερίδα/ημέρα στις γυναίκες και 2 μερίδες/ημέρα στους άντρες. Ως μερίδα ορίζεται:

 150ml κρασί (λευκό ή κόκκινο)
 330ml μπίρα
 45ml αποσταγμένα ποτά (ουίσκι, τζίν, βότκα, ρούμι, ούζο κ.τ.λ.)

Και τα πλην…

Η υπερκατανάλωση μπορεί να προκαλέσει ένα εύρος από αρνητικές επιπτώσεις που διαρκούν για μικρό διάστημα όπως αύξηση των καρδιακών παλμών αλλά και πιο σημαντικά προβλήματα στην υγεία όπως υπέρταση, πρόκληση εγκεφαλικών και καρδιαγγειακών επεισοδίων, κίρρωση του ήπατος, παγκρεατίτιδα και κάποιες μορφές καρκίνου. Παράλληλα, το αλκοόλ ενισχύει την απώλεια υγρών από τα νεφρά, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε αφυδάτωση, ιδιαίτερα σε άτομα που καταναλώνουν αλκοολούχα ποτά χωρίς να προσλαμβάνουν παράλληλα νερό. Επίσης, η κατάχρηση αλκοόλ μειώνει τη νοητική λειτουργία αλλά και τα αντανακλαστικά μας, γι’ αυτό καλύτερα να το αποφύγετε αν πρόκειται να οδηγήσετε.

Το αλκοόλ παχαίνει;

Έρευνες δείχνουν πως η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να συμβάλει στην αυξημένη κατανάλωση θερμίδων άρα και στην αύξηση του βάρους μας καθώς 1 γραμμάριο αλκοόλης αποδίδει 7 θερμίδες και μεταβολίζεται από το σώμα μας απευθείας σε λίπος αν δεν καταναλωθεί με άσκηση.

Ειδικότερα:
 Ένα μικρό ποτήρι κρασί (125 ml, 12% αλκοόλ) = 83 θερμίδες.
 Ένα μεγάλο ποτήρι μπύρας (568ml, 5% αλκοόλ) = 165 θερμίδες.
 Ένα σφηνάκι ουίσκι = 51 θερμίδες.

Συμβουλές για να μην γίνει η κατάσταση ανεξέλεγκτη!

− Προτιμήστε ένα μη αλκοολούχο ποτό (πχ. μπύρα χωρίς αλκοόλ).
− Αποφύγετε να πίνετε με άδειο στομάχι. Η παρουσία φαγητού στο στομάχι βοηθά το αλκοόλ να απορροφηθεί πιο αργά από το σώμα και έτσι να αποφευχθεί η μέθη.
− Πίνετε αργά ώστε το ποτό σας να διαρκέσει περισσότερη ώρα.
− Πιείτε πολύ νερό πριν πάτε για ύπνο ώστε να ενυδατωθείτε και να αποφύγετε την αφυδάτωση.
− Συνοδέψτε το ποτό σας με ένα light αναψυκτικό τύπου cola για να γλιτώσετε θερμίδες.
− Δοκιμάστε λευκό κρασί με ανθρακούχο νερό σαν ένα ποτό με χαμηλές θερμίδες.

Το συμπέρασμα; ‘παν μέτρων άριστον’ όχι μόνο στο φαγητό αλλά και στο αλκοόλ. Έτσι, φροντίζουμε τόσο την υγεία μας όσο κ το σώμα μας.

Συγγραφείς: Ειρήνη Μαυράκη
Άλλα άρθρα
  • H μπίρα αποτελεί μία απολαυστική συντροφιά τόσο στις υψηλές όσο και στις χαμηλές θερμοκρασίες και έρχεται σήμερα να μας καταπλήξει

  • Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας όλα κυλάνε αρμονικά και με συνέπεια όσον αφορά τον προγραμματισμό των γευμάτων μας. Το ωράριο εργασίας ή του σχολείου βοηθάει στη διαμόρφωση καθημερινών υγιεινών συνηθειών

  • Στην περίπτωση που παρασυρθείτε και πιείτε παραπάνω, πώς θα μπορέσετε να απαλλαγείτε ευκολότερα από tα σημάδια που φέρνει την επόμενη μέρα στην επιφάνεια μία νύχτα.. «κραιπάλης»;

nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Ακόμα ένα καφεδάκι ... δίχως τύψεις!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Σιτάρι και βρώμη ολικής άλεσης: Ένας επιτυχημένος συνδυασμός στα δημητριακά πρωινού!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Πρωινό κάθε πρωί! Tips για να υιοθετήσεις τη συνήθεια!
    arrowΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
  • Πρωινό για ... καρδιά από ατσάλι!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Διατροφή για την καρδιά & ιδέες για snacks ώστε να την δυναμώσετε
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
next