Τρίτη, 21 Ιανουαρίου 2020

Καφεδάκι για να ξεπεράσετε … την κατάθλιψη των νέων μέτρων

Μεγέθυνση κειμένου
Καφεδάκι για να ξεπεράσετε … την κατάθλιψη των νέων μέτρων

Ευχάριστα νέα για τις γυναίκες που αγαπούν τον καφέ! Όσες από εσάς μέχρι σήμερα αναζητούσατε το πρωινό αλλά και το απογευματινό σας καφεδάκι για να σας ξυπνήσει και να σας δώσει ζωντάνια ώστε να αντεπεξέλθετε στις απαιτήσεις της ημέρας, πλέον έχετε άλλον ένα λόγο να το κάνετε. Σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε μόλις αυτή την εβδομάδα στο επιστημονικό περιοδικό Archives of Internal Medicine, η κατανάλωση 2-4 φλιτζανιών καφέ ημερησίως σχετίζεται με μικρότερο κίνδυνο κατάθλιψης σε γυναίκες.

Στη μελέτη που διεξήχθη στις ΗΠΑ συμμετείχαν 50000 γυναίκες, με μέσο όρο ηλικίας τα 63 έτη, στα πλαίσια της μεγάλης επιδημιολογικής μελέτης των Νοσηλευτριών (Nurses’ Health Study). Σύμφωνα με τον επικεφαλή της μελέτης και καθηγητή ιατρικής του πανεπιστημίου του Harvard, Δρ. Alberto Ascherio, οι γυναίκες που έπιναν 4 φλιτζάνια καφέ ημερησίως είχαν 20% μικρότερο κίνδυνο να εμφανίσουν κατάθλιψη. Η θετική αυτή επίδραση εμφανίζεται σε μικρότερο ποσοστό (15%) ακόμα και για τις γυναίκες που κατανάλωναν 2-3 φλιτζάνια καφέ ημερησίως, ενώ δεν βρέθηκε συσχέτιση για τον ντεκαφεινέ καφέ.

Τα αποτελέσματα αυτά είναι πολύ ενθαρρυντικά για τις γυναίκες, καθώς έχει βρεθεί ότι το γυναικείο φύλο κινδυνεύει από κατάθλιψη 2 φορές περισσότερο από ότι οι άντρες. Πιθανολογείται ότι αυτή η θετική επίδραση του καφέ οφείλεται στη δράση της καφεΐνης στον οργανισμό, αλλά αντίστοιχες έρευνες δεν έχουν πραγματοποιηθεί ακόμα για να ξεκαθαριστεί ο μηχανισμός δράσης. Σε κάθε περίπτωση, στις δύσκολες μέρες που διανύουμε, όπου σύμφωνα με στατιστικά οι Έλληνες κινδυνεύουμε από την κατάθλιψη περισσότερο από κάθε άλλη εποχή λόγω των οικονομικών δυσχερειών της χώρας, 2-4 φλιτζάνια καφέ ημερησίως ενδεχομένως να αποτελούν έναν καλό σύμμαχο κατά της ψυχικής αυτής νόσου.
 

Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Διατροφή στο γραφείο: τα πιο συχνά λάθη
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Πώς να χάσετε τα κιλά των γιορτών
    arrowΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ
  • Καρμίρη Βαρβάρα - Η σημασία της επαρκούς ενυδάτωσης
    arrowMAIN MENU
  • Μπαλαμπάνος Σταύρος - Ανακαλύπτοντας τα αντιοξειδωτικά της διατροφής
    arrowMAIN MENU
  • «Γλυκά» στη διατροφή και healthy χριστουγεννιάτικες ιδέες
    arrowΓια κάθε στιγμή
next