Παρασκευή, 21 Ιουλίου 2017

Για "δροσερές" μαμάδες...

Μεγέθυνση κειμένου
Συγγραφείς: Τζόβα Ελίζα
Για "δροσερές" μαμάδες...
koraorganics.com

Γνωρίζετε ότι στο τέλος του πρώτου τριμήνου της κύησης, το βάρος του μωρού σας αποτελείται κατά 94% από νερό; Αυτό σημαίνει πως κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης ο συνεχής «ανεφοδιασμός» σε υγρά έχει τεράστια αξία.

Στην πραγματικότητα, οι εγκυμονούσες αποτελούν μία ομάδα επιρρεπή στην αφυδάτωση. Οι ανάγκες σε υγρά μπορεί να αυξάνονται (κυρίως λόγω της αύξησης του σωματικού βάρους και του όγκου του πλάσματος), αυξάνεται όμως και η δυσκολία στο να τις καλύψουν. Συχνά, η αποστροφή απέναντι σε ορισμένα τρόφιμα, αλλά και η μεγάλη αποβολή νερού ως σύμπτωμα της πρωινής ναυτίας, σίγουρα δεν αποτελούν συμμάχους στην αναπλήρωση του «χαμένου» νερού.

Αυξημένες ανάγκες σε υγρά έχουν επίσης και οι νέες μανούλες που θηλάζουν. Τα μωρά από 1 μέχρι 6 μηνών καταναλώνουν κατά μέσο όρο 750 ml μητρικού γάλακτος την ημέρα, ποσότητα υγρών την οποία η μητέρα οφείλει να αναπληρώσει. Η αφυδάτωση κατά τη διάρκεια του θηλασμού μπορεί να έχει επιπτώσεις τόσο στην αλλαγή της σύνθεσης όσο και στη μείωση της ποσότητας γάλακτος που παράγεται.

Αν κι εσείς διανύετε αυτή την περίοδο της ζωής σας, οφείλετε να προσέχετε, για να... έχετε! Οι συστάσεις λοιπόν αφορούν στην πρόσληψη 2,3L και 2,7L υγρών ημερησίως για εγκύους και θηλάζουσες αντίστοιχα. Οι ανάγκες μπορούν να καλυφθούν μέσω στερεών τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό (ιδίως φρούτων και λαχανικών), μέσω του πόσιμου νερού αλλά και άλλων ροφημάτων, όπως οι χυμοί, το γάλα, τα αναψυκτικά και το τσάι – βάζοντας πάντα την έννοια του μέτρου στην κατανάλωση ροφημάτων που καφεΐνη, και σε αυτά που περιέχουν ζάχαρη αν χρειάζεται να φροντίσετε το βάρος σας.

Ενυδάτωση, για τους μικρούς
Οι ανάγκες για πρόσληψη υγρών δεν διαφέρουν ιδιαίτερα ανάμεσα σε παιδιά και ενηλίκους. Η βασικότερη διαφορά όμως έγκειται στο ότι τόσο τα βρέφη, όσο και τα μεγαλύτερα σε ηλικία παιδιά ανήκουν σε μία ομάδα ιδιαίτερα επιρρεπή στην αφυδάτωση.
 

*ο πίνακας αναφέρεται σε παιδιά με μέτρια επίπεδα σωματικής δραστηριότητας σε μέτριες θερμοκρασίες περιβάλλοντος.

Μην ξεχνάτε ότι:
• Το σώμα των βρεφών αποτελείται σε μεγαλύτερο ποσοστό από νερό, σε σχέση με τα μεγαλύτερα παιδιά και τους ενήλικες. Σκεφτείτε πως στο σώμα των νεογέννητων, η συνολική περιεκτικότητα νερού ανέρχεται τουλάχιστον στο 75%, ποσοστό που μειώνεται και φθάνει το 50-60% κατά την ενηλικίωσή τους.

• Τα βρέφη και τα παιδιά χρειάζονται νερό όχι μόνο για να αποκαταστήσουν αυτό που φυσιολογικά αποβάλλεται καθημερινά μέσω της αναπνοής, του ιδρώτα και των ούρων, αλλά και για την ανάπτυξή τους!

• Στις ηλικίες αυτές συναντάμε συχνότερα επεισόδια όπως οι εμετοί και οι διάρροιες, καταστάσεις που μπορούν να οδηγήσουν σε αφυδάτωση.

• Τα μικρά παιδιά αδυνατούν να φροντίσουν από μόνα τους τον εαυτό τους και δεν αντιλαμβάνονται τις ανάγκες του σώματός τους με την ίδια ευκολία που το κάνουν οι ενήλικες. Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό οι γονείς να φροντίζουν για την κάλυψη των αναγκών τους σε υγρά, ιδιαίτερα όταν οι θερμοκρασίες είναι υψηλές ή κατά τη διάρκεια ασθενείας.

Πώς να κρατήσετε τα παιδιά σας ενυδατωμένα:
• Μέσου του αποκλειστικού θηλασμού, τα βρέφη μπορούν να ενυδατωθούν επαρκώς, ακόμη και όταν η θερμοκρασίες είναι αυξημένες. Τα επιπλέον υγρά θεωρούνται απαραίτητα σε παιδιά 0 έως 6 μηνών, όταν χρησιμοποιούνται υποκατάστατα μητρικού γάλακτος, ή από 6 έως 12 μηνών που χρησιμοποιούνται τόσο υποκατάστατα γάλακτος όσο και κάποια τρόφιμα με υψηλότερο ενεργειακό περιεχόμενο και θρεπτική πυκνότητα.

• Προσφέρετε κάποιο ρόφημα στα παιδιά σας τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.

• Όταν ο ήλιος είναι στις «καλές» του και η θερμοκρασία αυξημένη, κάντε ανά τακτά διαστήματα, μαζί με τα παιδιά σας, διαλείμματα στη σκιά.

• Κρατήστε τα ροφήματα δροσερά και προσφέρετε στο παιδί σας ποικίλες εναλλακτικές. Εκτός από το νερό, όλα τα μη αλκοολούχα ροφήματα όπως οι χυμοί, το γάλα κ.α. συμβάλλουν στην ενυδάτωση.

• Μην ξεχνάτε πως πολλά τρόφιμα, όπως τα φρούτα, τα λαχανικά και οι σούπες έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό και βοηθούν στην αναπλήρωση της «χαμένης» υγρασίας

ΠΗΓΗ: www.nutri-care.gr

Συγγραφείς: Τζόβα Ελίζα
Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Πώς να βελτιώσετε την εργασιακή σας απόδοση
    arrowΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ
  • Νέα ερευνητικά δεδομένα για τον καφέ και την επίδρασή του στην υγεία
    arrowΤο πιάτο μας
  • Πρωινό λάθος #4. Πρωινό σαν… μεσημεριανό!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Ασφάλεια τροφίμων τους καλοκαιρινούς μήνες
    arrowΓια κάθε στιγμή
  • Ισολογισμός 2016
    arrowΠληροφορίες
next