Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου 2020

Φάτε το νερό σας!

Μεγέθυνση κειμένου
Φάτε το νερό σας!

Η επαρκής ενυδάτωση του ανθρώπινου οργανισμού είναι σημαντική σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας του. Οποιαδήποτε ανισορροπία στην πρόσληψη υγρών θα προκαλέσει την μη φυσιολογική λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού είτε αυτός ασκείται είτε όχι. Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Ενυδάτωσης η συνολική ημερήσια πρόσληψη νερού είναι το άθροισμα της πρόσληψης όλων των ποτών και τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό.

Ειδικά τώρα το χειμώνα όμως, αρκετοί ξεχνούν ή δυσκολεύονται να πιουν νερό. Ας δούμε, λοιπόν, πώς μπορούμε να ενυδατωθούμε από τα τρόφιμα και από άλλα ροφήματα.

Παρακάτω παρουσιάζεται ένας πίνακας με την περιεκτικότητα νερού που περιέχεται σε διάφορα τρόφιμα.


 

*Πηγή: European Hydration Institute
 
Μην ξεχνάτε ότι οι χυμοί φρούτων είναι ένας καλός τρόπος ενυδάτωσης ενώ παράλληλα μπορούν να συμβάλουν και στην κάλυψη μίας εκ των πέντε μερίδων φρούτων και λαχανικών που συνιστάται να καταναλώνουμε κάθε μέρα! Επίσης, ποτά που περιέχουν μικρές ποσότητες καφεΐνης, όπως το τσάι και ο καφές μπορούν επίσης να συμβάλλουν στην ενυδάτωσή μας επειδή περιέχουν μεγάλη ποσότητα νερού.

Τέλος, όπως αναφέρθηκε από την Δρ. Καψοκεφάλου Μαρία, αναπληρώτρια Καθηγήτρια Διατροφής του Ανθρώπου του τμήματος Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής του Ανθρώπου του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, στο τελευταίο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Συλλόγων Διαιτολόγων (EFAD) που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, οι συστάσεις της Ευρωπαϊκής Αρχής Ασφαλείας Τρoφίμων (EFSA), που αφορούν στην επαρκή ημερήσια πρόσληψη νερού από όλες τις πηγές, ανέρχονται περίπου στα 2 λίτρα για τις γυναίκες και στα 2,5 λίτρα για τους άνδρες. Το 20 – 25% της σύστασης καλύπτεται συνήθως από στερεά τρόφιμα, κυρίως φρούτα και λαχανικά και το 75 – 80% από ροφήματα όπως καθαρό νερό, αρωματικό νερό, γάλα, χυμούς, αναψυκτικά, καφέ, τσάι και αλκοολούχα ροφήματα.

Έτσι, έχετε στο μυαλό μας ότι μπορούμε να καλύψουμε την ενυδάτωσή μας από διάφορες πηγές ικανοποιώντας παράλληλα και τις διατροφικές μας ανάγκες αλλά και τον συνηθισμένο τρόπο ζωής μας.

Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Ενσυνείδητη διατροφή: ήρθε η ώρα να ακούσεις το σώμα σου!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Ελληνικός καφές: πάντα στην καρδιά μας! Και tips για να τον απολαύσετε
    arrowΤο πιάτο μας
  • Σεπτέμβριος:ισορροπημένες διατροφικές συνήθειες για δυναμική επιστροφή στο θρανίο αλλά και στο γραφείο!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Φθινοπωρινό restart: δώσε στον οργανισμό σου τα απαραίτητα εφόδια!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Πρωινό για παιδιά: συνδυάστε τη γεύση με τη θρεπτική αξία!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
next