Κυριακή, 24 Σεπτεμβρίου 2017

Ελληνικός καφές και ζήσε χωρίς πίεση!

Μεγέθυνση κειμένου
Συγγραφείς: Ηλιάνα Μιχάλη
Ελληνικός καφές και ζήσε χωρίς πίεση!

Ο ελληνικός καφές είναι αδιαμφισβήτητα η παρέα του Έλληνα σε κάθε στιγμή της ζωής του, καλή και κακή. Είναι η «σπίθα» για να ξεκινήσει δυναμικά τη μέρα του, η καλύτερη τόνωση μετά την μεσημεριανή ξεκούραση και το ιδανικότερο σκηνικό για φιλική κουβεντούλα. Ο ελληνικός καφές, για εμάς τους Έλληνες, είναι αναπόσπαστο κομμάτι της κουλτούρας μας, που σύμφωνα με μελέτες των τελευταίων χρόνων αγαπάει την καρδία μας και μας χαρίζει χρόνια ζωής! 

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, που έγινε στην Ικαρία, βρέθηκε ότι τα άτομα που συνήθιζαν να καταναλώνουν τουλάχιστον 3 φλιτζανάκια ελληνικού καφέ την ημέρα είχαν καλύτερη ενδοθηλιακή λειτουργία από τα άτομα που κατανάλωναν λιγότερο από ένα. Το εύρημα αυτό είναι μεγάλης σημασίας, καθώς όλα τα άτομα της μελέτης είχαν ηλικία μεταξύ 69-81 ετών και συνεπώς η καρδιαγγειακή τους λειτουργία ήταν επιβαρυμένη αν μη τι άλλο από το προχωρημένο της ηλικίας τους.

H «αντι-υπερτασική» δράση του ελληνικού καφέ έχει αναφερθεί και σε άλλη πρόσφατη μελέτη. Στη μελέτη αυτή φάνηκε ότι 1 ώρα μετά τη χορήγηση 1 φλιτζανιού ελληνικού καφέ, η Αρτηριακή Πίεση και ο Καρδιακός Ρυθμός μειώθηκε σημαντικά τόσο στους υπερτασικούς όσο και στους νορμοτασικούς. Το ενδιαφέρον είναι ότι το μέγεθος της «αντι-υπερτασικής» δράσης του ελληνικού καφέ ήταν μεγαλύτερο για τους υπερτασικούς σε σχέση με τους νορμοτασικούς συμμετέχοντες της μελέτης.

Τα ευρήματα των παραπάνω μελετών είναι σε συμφωνία και με τις συστάσεις του Αμερικάνικου Συλλόγου Καρδιολόγων, σύμφωνα με τις οποίες η τακτική κατανάλωση καφέ, σε ποσότητες που αποδίδουν 300mg καφεΐνης ανά ημέρα, θεωρείται ασφαλής ακόμα και για τους ασθενείς με υπέρταση ή άλλη καρδιαγγειακή νόσο. Αυτή η ποσότητα πρακτικά αντιστοιχεί σε 3-4 φλιτζάνια διπλού ελληνικού καφέ, υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι δεν καταναλώνονται μέσα στην ημέρα άλλες πηγές καφεΐνης όπως το τσάι, το κακάο, τα αναψυκτικά τύπου cola, τα ενεργειακά ποτά και η σοκολάτα. Στην περίπτωση που καταναλώνετε και κάποιο από τα παραπάνω, τότε θα πρέπει να προσαρμόσετε αναλόγως και τα φλιτζάνια του ελληνικού καφέ!

Τα παραπάνω ευρήματα έρχονται να προσθέσουν στα μέχρι τώρα γνωστά οφέλη του ελληνικού καφέ, την πιθανά ευεργετική δράση μιας μέτριας και συστηματικής κατανάλωσης στην καρδιαγγειακή υγεία ατόμων με αυξημένο καρδιαγγειακό κίνδυνο. Χρειάζονται, ωστόσο, κι άλλες μελέτες για να επιβεβαιώσουν τα παραπάνω και να προσδιορίσουν τον ακριβή μηχανισμό βάσει του οποίου ο ελληνικός καφές ασκεί την «αντι-υπερτασική» του δράση.

Πηγές:
  • Siasos G, Oikonomou E, Chrysohoou C, Tousoulis D, Panagiotakos D, Zaromitidou M, Zisimos K, Kokkou E, Marinos G, Papavassiliou AG, Pitsavos C, Stefanadis C. Consumption of a boiled Greek type of coffee is associated with improved endothelial function: the Ikaria study. VascMed. 2013 Apr;18(2):55-62.
  •  
  • Awaad AS1, Soliman GA, Al-Outhman MR, Al-Shdoukhi IF, Al-Nafisah RS, Al-Shamery J, Al-Samkhan R, Baqer M, Al-Jaber NA. The effect of four coffee types on normotensive rats and normal/hypertensive human volunteers.PhytotherRes. 2011 Jun;25(6):803-8.

Συγγραφείς: Ηλιάνα Μιχάλη
Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Η μαιευτική μέθοδος του Σωκράτη και η σύγχρονη προσέγγιση της Παχυσαρκίας.
    arrowΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ
  • Από το εργαστήρι της φύσης…. στο πιάτο σας!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Αυτές είναι οι κυριότερες αιτίες θανάτου παγκοσμίως
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Μπορεί να υπάρξει 'αγαπημένο παιδί' στην οικογένεια;
    arrowΠΑΙΔΙ
  • Λόγοι για να τρώτε… πολύχρωμα!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
next