Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018

Αυξήστε την πρόσληψη λαχανικών μικροί-μεγάλοι!

Μεγέθυνση κειμένου
Συγγραφείς: Δάφνη Μπαλαφούτη
Αυξήστε την πρόσληψη λαχανικών μικροί-μεγάλοι!
fitday.com

 Όλοι μας γνωρίζουμε την αξία της κατανάλωσης λαχανικών, αφού η συγκεκριμένη κατηγορία τροφίμων αποτελεί ασπίδα προστασίας για τον οργανισμό μας. Τι γίνεται όμως όταν τα παιδιά αρνούνται πεισματικά να καταναλώσουν λαχανικά; Μην πάτε όμως μακριά. Πόσοι από εσάς δεν τρώτε λαχανικά γιατί δεν σας αρέσουν ή βαριέστε να τα καθαρίσετε ή τα έχετε «φάει με το τσουβάλι» όταν κάνετε δίαιτα; Παρακάτω, λοιπόν, θα σας παρουσιάσουμε ορισμένους πρακτικούς και διαφορετικούς τρόπους μαγειρέματος και σερβιρίσματος των λαχανικών, που θα κάνουν εσάς και τα παιδιά σας να τα αγαπήσετε.

6 Εναλλακτικοί τρόποι μαγειρέματος και σερβιρίσματος των λαχανικών

Χρησιμοποιήστε τη φαντασία σας, ώστε να βοηθήσετε τον εαυτό σας και το παιδί σας να μην δυσανασχετεί όποτε βλέπει στο πιάτο του τη σαλάτα με τα λαχανικά. Πώς θα το καταφέρετε;

• Συνδυάστε το αγαπημένο σας κρέας, με λαχανικά, π.χ. μοσχάρι με κολοκυθάκια, χοιρινό με σέλινο, κρεατόσουπα με καρότα. Επιπλέον, εάν δεν θέλετε να φαίνονται τα λαχανικά με ορατό μάτι, μπορείτε να τα πολτοποιήσετε και να δημιουργήσετε μία γευστικότατη σάλτσα.
• Δοκιμάστε να προσθέσετε ορισμένα λαχανικά (π.χ. τριμμένο καρότο, κολοκύθι ή ντομάτα) στα φαγητά που αρέσουν σ ‘εσάς και τα παιδιά σας (π.χ. μπιφτέκια).
• Επιστρατεύστε τις πίτες! Μια πίτα με ποικιλία λαχανικών, όπως κολοκύθια, καρότο, πράσο, κρεμμύδι, άνηθο κτλ., είναι μια καλή ευκαιρία να «κρύψετε» τα λαχανικά και να προσλάβετε ποικιλία θρεπτικών συστατικών, όπως βιταμίνες του συμπλέγματος Β, φυλλικό οξύ, φυτικές ίνες, βιταμίνη Α και Ε. Πόσο μάλλον αν η πίτα έχει φτιαχτεί και με έτοιμο φύλλο με αλεύρι ολικής άλεσης, για να μην… παιδεύεστε.
• Φτιάξτε ένα σουβλάκι λαχανικών, χρησιμοποιώντας το κρέας που επιθυμείτε (π.χ. κοτόπουλο, χοιρινό) και τοποθετώντας ανάμεσά τους διάφορα λαχανικά (πιπεριές, κρεμμύδι, μανιτάρια). Αντίστοιχα, μπορείτε να φτιάξετε σπιτική πίτσα λαχανικών.
• Προσθέστε λαχανικά στα ενδιάμεσα σνακ για τη δουλειά ή το σχολείο. Για παράδειγμα, στα σάντουιτς μπορείτε να προσθέτετε ντομάτα, μαρούλι, λάχανο ή ελιές.
• Δημιουργήστε πολύχρωμα σχέδια με φρούτα ή/και λαχανικά στο πιάτο του παιδιού σας για να το εντυπωσιάσετε και να το παρακινήσετε να τα δοκιμάσει.

Extra tip: Προτιμήστε λαχανικά σε ποικιλία χρωμάτων, αφού κάθε είδος λαχανικού ανάλογα με το χρώμα αλλά και την ένταση του χρώματός του, είναι πλούσιο σε διαφορετικά θρεπτικά συστατικά, π.χ., τα καρότα σε βιταμίνη Α, η ντομάτα σε λυκοπένιο, τα μανιτάρια σε βιταμίνη C και φαινολικές ενώσεις, κτλ.

Όπως βλέπετε, οι τρόποι για να αυξήσετε την κατανάλωση των λαχανικών είναι αρκετοί, αρκεί βέβαια να υπάρχει όρεξη και φαντασία. Και μην ξεχνάτε: Η μίμηση παίζει σπουδαίο ρόλο σε αυτή την ηλικία! Συνεπώς, είναι πολύ σημαντικό να δώσετε εσείς οι γονείς πρώτοι το καλό παράδειγμα καταναλώνοντας τα λαχανικά και τις συνταγές που τα περιέχουν, ώστε να σας ακολουθήσει και το παιδί σας.

Συγγραφείς: Δάφνη Μπαλαφούτη
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Ελπίδες για το Αλτσχάιμερ! Έφυγαν τα κύτταρα «ζόμπι», εξαφανίστηκε και η άνοια
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Οδηγίες από το υπουργείο Υγείας για τη διατροφή των παιδιών
    arrowΠΑΙΔΙ
  • 7 τρόποι για να αυξήσεις την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών τροφών που καταναλώνεις
    arrowΤο πιάτο μας
  • Γιατί τρώμε χωρίς να πεινάμε;
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Αντιοξειδωτικά: η φυσική άμυνα του οργανισμού σου!
    arrowΤο πιάτο μας
next