Τετάρτη, 19 Ιουνίου 2019

Φυτοστερόλες: Φυσικοί σύμμαχοι της καρδιάς μας!

Μεγέθυνση κειμένου
Φυτοστερόλες: Φυσικοί σύμμαχοι της καρδιάς μας!

Ο όρος «φυτοστερόλες» έχει γίνει ευρέως γνωστός στους καταναλωτές τα τελευταία χρόνια. Γνωρίζουμε όμως τι ακριβώς είναι, πώς τις προσλαμβάνουμε και ποια είναι τα οφέλη τους για την υγεία μας;

Οι φυτοστερόλες αποτελούν φυσικά συστατικά των φυτικών ελαίων -όπως είναι για παράδειγμα τα σπορέλαια- των οσπρίων, του σουσαμιού και διαφόρων λαχανικών. Η χημική τους δομή μοιάζει πολύ με εκείνη της χοληστερόλης κι εκεί ακριβώς οφείλεται και η ευεργετική της δράση για τον ανθρώπινο οργανισμό.

Η χοληστερόλη και οι φυτοστερόλες «ανταγωνίζονται» για τους ίδιους υποδοχείς στο πεπτικό μας σύστημα, συνεπώς η πρόσληψη φυτοστερολών μέσω της διατροφής μας είναι καίριας σημασίας για την καλύτερη ρύθμιση της απορρόφησης της διατροφικής χοληστερόλης. Επιπλέον, οι φυτοστερόλες δεν παρέχουν ενέργεια, συνεπώς δεν μας επιβαρύνουν θερμιδικά.

Η ποσότητα φυτοστερολών που προτείνεται να καταναλώνεται από άτομα με αυξημένα επίπεδα LDL-χοληστερόλης αλλά και γενικότερα από άτομα με καρδιαγγειακά προβλήματα, είναι τα 2 γραμμάρια φυτοστερολών ημερησίως. Πιο συγκεκριμένα, κλινικές μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση 2g φυτοστερολών ή φυτοστανολών καθημερινά, σχετίζεται με μείωση της LDL χοληστερόλης κατά 10%. Μία ακόμη υψηλότερη μείωση στα επίπεδα LDL χοληστερόλης, της τάξης του 15%, μπορεί να επιτευχθεί εάν συνδυαστούν 2g φυτοστερολών ή φυτοστανολών την ημέρα με ένα υγιεινό κι ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής, χαμηλό σε κορεσμένα λιπαρά.

Δεδομένου ότι είναι δύσκολο να καταφέρουμε να προσλάβουμε τη συγκεκριμένη ποσότητα φυτοστερολών αποκλειστικά μέσω πηγών όπως τα λαχανικά, τα προϊόντα ολικής άλεσης ή τις υπόλοιπες πηγές τους, έχουν αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια λειτουργικά τρόφιμα, όπως μαλακές μαργαρίνες, γάλα και προϊόντα γιαουρτιού, τα οποία είναι εμπλουτισμένα με φυτοστερόλες και μας προσφέρουν τη δόση των 2 γραμμαρίων με έναν εύκολο και εύγεστο τρόπο. Συνεπώς, άτομα με υπερχοληστερολαιμία που συνδυάζουν έναν ισορροπημένο τρόπο διατροφής με τις συγκεκριμένες επιλογές τροφίμων, μπορούν να αποκομίσουν ακόμη μεγαλύτερα οφέλη υγείας.
 

Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Έτοιμος για παραλία! Πρωινό έφαγες;
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Όλα για τη γλυκιά γεύση και πώς θα την εντάξουμε στη διατροφή μας
    arrowΤο πιάτο μας
  • Γιατί το πρωινό είναι τόσο απαραίτητο για τα παιδιά;
    arrowΠΑΙΔΙ
  • Αδυνάτισμα "χωρίς δίαιτα"
    arrowΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ
  • Το ψήσιμο κρέατος μολύνει την ατμόσφαιρα όσο τα αυτοκίνητα
    arrowΤο πιάτο μας
next