Σάββατο, 04 Ιουλίου 2020

Φυτικές ίνες… τα πολύτιμα «σκουπίδια»

Μεγέθυνση κειμένου
Φυτικές ίνες… τα πολύτιμα «σκουπίδια»

Οι φυτικές ίνες αν και μέλη της κατηγορίας των υδατανθράκων δεν αποτελούν θρεπτικά συστατικά. Κατέχουν ωστόσο σημαντική θέση στη διατροφή μας μιας και σχετίζονται με πολλά οφέλη για την υγεία.

Συγκεκριμένα, μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες φαίνεται πως μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην πρόληψη ή και στη θεραπεία κάποιες φορές, των παρακάτω νόσων, όπως:
• Δυσκοιλιότητα
• Εκκολπωματίτιδα
• Καρκίνος του παχέος εντέρου
• Μείωση της ολικής και LDL χοληστερόλης (κακή χοληστερόλη)
• Καρδιαγγειακές παθήσεις
• Διαβήτης
• Μεταβολικό σύνδρομο
• Παχυσαρκία
• Χολολιθίαση (Méndez-Sánchez et al, 2007)
• Άλλες μορφές καρκίνου, όπως ο καρκίνος του μαστού (Cohen, 1999)

Τι σχέση έχουν οι φυτικές ίνες με το πεπτικό σύστημα;
Οι φυτικές ίνες που καταναλώνουμε μέσω της τροφής φτάνουν ανέπαφες στο παχύ έντερο. Εκεί,

- Τις επεξεργάζονται τα βακτήρια του εντέρου, η λεγόμενη μικροχλωρίδα του εντέρου παράγοντας διάφορα παραπροϊόντα, με ευεργετική δράση για το έντερο.

- Επιπλέον, οι φυτικές ίνες απορροφούν νερό, αυξάνοντας το βάρος και βελτιώνοντας την υφή των κοπράνων. Με τον τρόπο αυτό καταφέρνουν να ενισχύσουν την κινητικότητα του εντέρου, διευκολύνοντας την αφόδευση.

- Ταυτόχρονα, οι φυτικές ίνες φαίνεται πως μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο νοσημάτων και διαταραχών του πεπτικού όπως η εκκολπωμάτωση ή οι αιμορροΐδες.

- Τέλος, πολλές έρευνες πλέον συνδέουν την υψηλή πρόσληψη φυτικών ινών με το μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου.

Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Καλοκαιρινές εξορμήσεις: ιδέες για θρεπτικά snacks!
    arrowΓια κάθε στιγμή
  • Τι να φάω για πρωινό το καλοκαίρι; Βάλε φαντασία!
    arrowΓια κάθε στιγμή
  • Ενυδάτωση: το σημείο SOS του καλοκαιριού!
    arrowΓια κάθε στιγμή
  • Τα snacks της ηλιοθεραπείας
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Ισορροπημένο πρωινό με μπισκότα γίνεται; Μα φυσικά!
    arrowΤο πιάτο μας
next