Παρασκευή, 21 Ιουλίου 2017

Βρες τα αντιοξειδωτικά στο… ποτήρι σου!

Μεγέθυνση κειμένου
Συγγραφείς: Τσικνή Χρυσούλα
Βρες τα αντιοξειδωτικά στο… ποτήρι σου!

Έχετε σκεφτεί ποτέ πως μια συνήθεια όπως η κατανάλωση του καφέ σας μπορεί να αποτελέσει μια ισχυρή και καθημερινή ασπίδα προστασίας ενάντια στο στρες, τη γήρανση και τους ατμοσφαιρικούς ρίπους;

Όπως φαίνεται από έρευνες ο καφές αποτελεί μια από τις σημαντικότερες πηγέςαντιοξειδωτικών στην καθημερινή διατροφή του σύγχρονου ανθρώπου. Μάλιστα, σε μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί φάνηκε πως η αντιοξειδωτική ικανότητα του καφέ είναι πολύ υψηλότερη από οποιουδήποτε άλλου ροφήματος .

Οι γρήγοροι ρυθμοί ζωής και οι αυξημένες απαιτήσεις της καθημερινότητας έχουν κάνει τον καφέ το αγαπημένο μας καθημερινό χόμπι. Μάλιστα στην Ελλάδα ο στιγμιαίος καφές αποτελεί την αμέσως επόμενη επιλογή μας σε ρόφημα μετά το νερό. Και από αντιοξειδωτικά; Άλλο τίποτα!
Τα αντιοξειδωτικά στοιχεία τόσο του ζεστού όσο και του κρύου στιγμιαίου καφέ είναι οι γνωστές σε όλους μας πολυφαινόλες, και συγκεκριμένα είναι πλούσιος σε χλωρογενικό, καφεϊκό, φερουλικό και p-κουμαρικό οξύ, καθώς και σε μελανοϊδίνες. Στο σύνολό τους τα αντιοξειδωτικά μάχονται κατά της φθοράς που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες στον οργανισμό μας. Μάλιστα, κάποιες μελέτες έχουν ποσοτικοποιήσει την περιεκτικότητα του στιγμιαίου καφέ σε πολυφαινόλες αναφέροντας ότι μία κούπα στιγμιαίου καφέ παρέχει περίπου 470mg πολυφαινολών ενώ η αντίστοιχη ποσότητα για το μαύρο τσάι είναι περίπου 230mg και για το πράσινο περίπου τα 270mg.

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής εκθέτει καθημερινά τον οργανισμό μας σε περιβαλλοντικούς (π.χ. ατμοσφαιρική ρύπανση), συναισθηματικούς (π.χ. άγχος) και φυσιολογικούς (π.χ. πέψη τροφίμων) παράγοντες, που αυξάνουν την ανάγκη του σώματος μας για αντιοξειδωτική προστασία. Ο στιγμιαίος καφές, λοιπόν, σύμφωνα με πολλές μελέτες, φαίνεται ότι αποτελεί μια εξαιρετική πηγή ευεργετικών αντιοξειδωτικών, που στα πλαίσια ενός ισορροπημένου τρόπου ζωής μπορεί να συνδράμει σε αυτήν μας την ανάγκη! 

Συγγραφείς: Τσικνή Χρυσούλα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Πώς να βελτιώσετε την εργασιακή σας απόδοση
    arrowΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ
  • Νέα ερευνητικά δεδομένα για τον καφέ και την επίδρασή του στην υγεία
    arrowΤο πιάτο μας
  • Πρωινό λάθος #4. Πρωινό σαν… μεσημεριανό!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Ασφάλεια τροφίμων τους καλοκαιρινούς μήνες
    arrowΓια κάθε στιγμή
  • Ισολογισμός 2016
    arrowΠληροφορίες
next