Τετάρτη, 27 Μαϊου 2020

Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα αντιηλιακά φίλτρα!

Μεγέθυνση κειμένου
Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα αντιηλιακά φίλτρα!

 Έχουμε την τύχη να ζούμε σε μία χώρα όπου ο ήλιος λάμπει ακόμα και τους χειμερινούς μήνες! Τα οφέλη πολλά, με ιδιαίτερα σημαντική την θετική επίδρασή του στη διάθεσή μας. Τι συμβαίνει όμως με την επίδραση του ήλιου στο δέρμα μας και πόσο σημαντική είναι η χρήση των αντιηλιακών ;

Η ακτινοβολία η οποία επιδρά στο δέρμα μας είναι η υπεριώδης (UV) και χωρίζεται στην UVA και την UVB. Η UVB διεισδύει στην επιφανειακή στοιβάδα της επιδερμίδας, προκαλώντας το μαύρισμα, το έγκαυμα και την ηλίαση. Η UVA ενοχοποιήθηκε τα τελευταία χρόνια και αποτελεί σοβαρή απειλή, καθώς είναι αυτή η οποία επιδρά στο γενετικό υλικό των κυττάρων (DNA) και είναι υπεύθυνη για την φωτογήρανση και τον καρκίνο του δέρματος (μελάνωμα).

Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι η επίδραση της ακτινοβολίας είναι μεγαλύτερη εξαιτίας της τρύπας του όζοντος και ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, όπου οι ακτίνες πέφτουν κατακόρυφα στη γη .

Ενδεικτικά, κάποιες βλαβερές επιδράσεις της υπεριώδης ακτινοβολίας είναι:
• Ηλιακό έγκαυμα
• Ηλίαση
• Δερματικές δυσχρωμίες
• Κηλίδες
• Επιδείνωση δερματοπαθειών
• Μελάνωμα το οποίο αποτελεί τον πιό συχνό καρκίνο στις γυναίκες μεταξύ 25-29 ετών και το δεύτερο συχνότερο καρκίνο μετά τον καρκίνο του μαστού στις ηλικίες 30-35.
• Γήρανση, καθώς το 80% των ρυτίδων οφείλεται στον ήλιο

Τι πρέπει να κάνουμε λοιπόν για την προστασία μας;
Αρχικά, είναι βασικό να χρησιμοποιούμε αντιηλιακό προσώπου και σώματος με UVA και UVB φίλτρα. To νούμερο του δείκτη του αντιηλιακού μας (SPF), συμβολίζει το πολλαπλάσιο του μέγιστου χρόνο παραμονής μας στον ήλιο, χωρίς να προκληθεί ηλιακό έγκαυμα. Για παράδειγμα, αν αναπτύσσουμε ερύθημα σε 10 λεπτά, χρησιμοποιώντας αντιηλιακό με δείκτη SPF 15 επιτρέπεται να μείνουμε 10 Χ 15 = 150 λεπτά. Η επιλογή του αντιηλιακού εξαρτάται και από τον τύπο δέρματός μας, το λεγόμενο φωτότυπο. Οι φωτότυποι είναι έξι και χωρίζονται στις εξής κατηγορίες:

Φωτότυπος 0: Λευκό , πολύ ευαίσθητο δέρμα, ξανθά ή κόκκινα μαλλιά και ανοιχτόχρωμα μάτια. Ο ασφαλής χρόνος παραμονής στον ήλιο είναι 3-10 λεπτά. Προτεινόμενος δείκτης προστασίας SPF 50+.

Φωτότυπος 1: Ανοιχτόχρωμο και ευαίσθητο δέρμα με ξανθά μαλλιά και ανοικτόχρωμα μάτια. Ο ασφαλής χρόνος παραμονής στον ήλιο είναι 10-15 λεπτά. Προτεινόμενος δείκτης προστασίας SPF 40.

Φωτότυπος 3: Μέτριο ανοιχτόχρωμο δέρμα, ελαφρώς ευαίσθητο, με καστανά ή ξανθα μαλλιά και διάφορα χρώματα ματιών. Ο ασφαλής χρόνος παραμονής στον ήλιο είναι 20-30 λεπτά . Προτεινόμενος δείκτης προστασίας SPF 30.

Φωτότυπος 4: Σταρένιο δέρμα, σκούρα μαλλιά και καστανά μάτια. Ο ασφαλής χρόνος παραμονής στον ήλιο είναι 40 λεπτά. Προτεινόμενος δείκτης προστασίας SPF 20.

Φωτότυπος 5: Σκούρο δέρμα, σκούρα μαλλιά και καστανά μάτια. Ο ασφαλής χρόνος παραμονής στον ήλιο είναι 40 λεπτά. Προτεινόμενος δείκτης προστασίας SPF 15 .

Χρησιμοποιείτε σωστά το αντιηλιακό σας;

Υπάρχουν όμως κανόνες που αγνοούμε κατά την χρήση του αντιηλιακού. Για παράδειγμα, πρέπει να απλώνουμε το αντιηλιακό 20 λεπτά πριν την έκθεσή μας στον ήλιο. Η ποσότητα θα πρέπει να είναι επαρκής και ομοιόμορφα απλωμένη. Βασικό είναι να μην ξεχνάμε περιοχές όπως τα χείλη, τη μύτη, τα αυτιά, το άνω χείλος ή την ράχη των χεριών. Πρέπει επίσης να γνωρίζουμε ότι ο αέρας, ο ιδρώτας και η άμμος μειώνουν την δράση των φίλτρων, κάτι που καθιστά απαραίτητη την επανάληψη των επαλείψεων. Κατά τους καλοκαρινούς μήνες, καθώς και στην παραλία συνίσταται να επαναλαμβάνουμε την επάλειψη κάθε δύο ώρες. Τέλος, ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνουμε στα παιδιά καθώς η ηλιακή ακτινοβολία δρα αθροιστικά. Τους πρώτους έξι μήνες της ζωής τα παιδιά δεν πρέπει να εκτίθενται στον ήλιο, ενώ αργότερα συνίσταται η χρήση αντιηλιακού με μεγάλο δείκτη SPF και η παραμονή στη σκιά.

Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Ήρθε η ώρα να συμπληρώσεις αυτό που λείπει από τη διατροφή σου!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Η αξία των αρχαίων σπόρων στη διατροφή μας
    arrowΤο πιάτο μας
  • Ελληνικός καφές: μία διαχρονική αξία!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Ξεκίνα προπόνηση με γεμάτες μπαταρίες!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • 9 ιδέες για να μπουν τα παιδιά στην κουζίνα και να γνωρίσουν την υγιεινή διατροφή
    arrowΠΑΙΔΙ
next