Τετάρτη, 01 Απριλίου 2020

Δραστηριότητες για παιδιά άνω των 10 ετών

Μεγέθυνση κειμένου
Δραστηριότητες για παιδιά άνω των 10 ετών

Δραστηριότητες για παιδιά άνω των 10 ετών

Συνήθως, στην ηλικία των 10, τα περισσότερα παιδιά έχουν αναπτύξει τις δεξιότητές τους επαρκώς ώστε να μπορούν να συμμετέχουν σε πολύπλοκες δραστηριότητες και οργανωμένα αθλήματα. Κάποια από αυτά τα οργανωμένα αθλήματα απαιτούν σωματική επαφή (ποδόσφαιρο, μπάσκετ) κι έτσι η ασφάλεια του παιδιού γίνεται πλέον κεφαλαιώδους σημασίας. Οι γονείς πρέπει να είναι καλά ενημερωμένοι γύρω από τη δραστηριότητα, συμπεριλαμβανομένων των τεχνικών αποφυγής τραυματισμών.

Είναι εξίσου σημαντικό να θυμόμαστε ότι οι τραυματισμοί δεν είναι η μοναδική μας έννοια. Τα αθλήματα συχνότατα απαιτούν χαμένους και κερδισμένους. Η ήττα μπορεί να είναι συναισθηματικά σκληρή για τα παιδιά (και τους μεγάλους) αν οι αγώνες δεν διεξάγονται μέσα στο σωστό πλαίσιο. Η έμφαση πρέπει να δίνεται πάντα στη συμμετοχή.

Οι ειδικοί μάλλον συμφωνούν ότι από αυτή την ηλικία μόνο και πέρα μπορεί το παιδί να αρχίσει ένα πραγματικό πρόγραμμα άσκησης, παρόλο που τρέξιμο για παραπάνω από χιλιόμετρο συνεχόμενα γενικά δεν συνιστάται παρά μόνο μετά την αρχή της εφηβείας. Θεωρείται ασφαλές για τους προεφήβους και εφήβους να αρχίσουν ένα μέτριο ή έντονο αερόβιο πρόγραμμα με συχνότητα μέχρι τρεις φορές την εβδομάδα και μια μέρα ανάπαυσης ενδιάμεσα.

Είναι σημαντικό να συμμετέχουν σε ποικίλες δραστηριότητες με σκοπό την ολοκληρωμένη μυοσκελετική ανάπτυξη ενώ ταυτόχρονα το ζητούμενο είναι η άσκηση να παραμένει ευχάριστη.
Προτάσεις αερόβιας άσκησης για την ηλικία αυτή:
1. Τρέξιμο
2. Ποδήλατο
3. Σχοινάκι
4. Αερόμπικς
5. Δυναμικό βάδισμα
6. Κολύμβηση
7. Κωπηλασία

Αρκετές μελέτες δείχνουν ότι είναι ασφαλές να συμμετέχουν τα παιδιά σε ασκήσεις με αντιστάσεις. Το Αμερικανικό Κολλέγιο Αθλητιατρικής έχει υιοθετήσει τους ακόλουθους κανόνες:
1. Οι δραστηριότητες πρέπει να εποπτεύονται.
2. Άσχετα με το πόσο ψηλός ή δυνατός είναι κάποιος, να θυμόμαστε ότι βρίσκεται σε φάση ωρίμανσης.
3. Ο κύριος στόχος, τουλάχιστον αρχικά, είναι η εκμάθηση των σωστών τεχνικών και κινήσεων.
4. Πρέπει να διδαχθούν οι σωστές τεχνικές αναπνοής.
5. Οι ασκήσεις πρέπει να εκτελούνται με ελεγχόμενη ταχύτητα, οι εκρηκτικές κινήσεις να αποφεύγονται.
6. Δεν κάνουμε power lifting και body building.
7. Εκτελούνται κυρίως ασκήσεις που περιλαμβάνουν πολλές μυϊκές ομάδες.
8. Ένταση: δε βάζουμε μέγιστα βάρη, το βάρος πρέπει να είναι τέτοιο ώστε να μπορούν να εκτελεστούν οι ασκήσεις 8-12 φορές στο κάθε σετ.
9. Κάνουμε ένα σετ για αρχάριους και αυξάνομε στα δυο σετς σταδιακά.
10. Κάνουμε διάλειμμα 1-2 λεπτά μεταξύ των σετς.
11. Η εξάσκηση με αντιστάσεις να μην υπερβαίνει τις δυο φορές την εβδομάδα.

Εν κατακλείδι, η φυσική δραστηριότητα είναι σημαντική για όλους και κυρίως για τα παιδιά τα οποία έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν βασικές και σημαντικές δεξιότητες. Αν υπάρξει η κατάλληλη επιλογή δραστηριοτήτων αλλά και συμπεριφορών από μέρους των γονιών και των δασκάλων, θα κτιστούν οι βάσεις ενός δραστήριου και υγιεινού τρόπου ζωής.

Ατσαλάκης Μιχάλης

Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Μπισκότα με λιγότερη ζάχαρη: για εσάς που δε ζείτε χωρίς γλυκό!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Διατροφή για ενέργεια ΟΛΗ ΜΕΡΑ!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Εύκολα, ελαφρά και απολαυστικά snacks για τις μέρες τις νηστείας-και όχι μόνο- στο σπίτι!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Εμπλουτισμένα δημητριακά πρωινού: ήξερες πως σε βοηθούν να θωρακίσεις την άμυνα του οργανισμού σου;
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Όταν η διατροφή γίνεται γυναικεία υπόθεση…
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
next