Κυριακή, 12 Ιουλίου 2020

Πες μου τι δουλειά κάνεις, να σου πω το βάρος του παιδιού σου!

Μεγέθυνση κειμένου
Συγγραφείς: Κοκκίνου Φωτεινή
Πες μου τι δουλειά κάνεις, να σου πω το βάρος του παιδιού σου!

Πες μου τι δουλειά κάνεις, να σου πω το βάρος του παιδιού σου!

Μπορεί το είδος του επαγγέλματος των γονιών να σχετίζεται με το βάρος των παιδιών; Μάλλον ναι, όπως φαίνεται από έρευνα που παρουσίασε ο κ. Ζαμπέλας, Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Επιστήμης και Διατροφής τους Ανθρώπου του Γεωπονικού Πανεπιστημίου, στα πλαίσια ημερίδας που διοργάνωσε ο ΕΦΕΤ με θέμα «Επιστημονικές προκλήσεις και κατευθύνσεις στη χάραξη διατροφικής πολιτικής», στις 22 Οκτώβριο στην Αθήνα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε 2315 οικογένειες, «η ηλικία και το επάγγελμα της μητέρας και τα χρόνια σπουδών του πατέρα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την πρόβλεψη εμφάνισης παχυσαρκίας στα παιδιά». Συγκριμένα, φάνηκε πως:
- Νεαρότερες μητέρες που εργάζονται ως ελεύθεροι επαγγελματίες ή ιδιωτικοί υπάλληλοι είχαν μεγαλύτερη πιθανότητα να έχουν υπέρβαρα ή παχύσαρκα παιδιά.

- Αντίθετα, όσο περισσότερα τα έτη σπουδών του πατέρα τόσο πιο απίθανο ήταν τα παιδιά να αναπτύξουν υπερβάλλον βάρος.

- Τέλος, το φυσιολογικό βάρος των γονιών φαίνεται να είναι προστατευτικό στην εμφάνιση αυξημένου βάρους στα παιδιά.

Αν και εντυπωσιακά, τα δεδομένα της έρευνας δε φαίνεται να ξαφνιάζουν την επιστημονική κοινότητα. Είναι γνωστό πλέον, πως οι γονείς παίζουν σημαντικό ρόλο στην υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών και συμπεριφορών σωματικής δραστηριότητας, εφόσον αποτελούν πρότυπο μίμησης για τα παιδιά. Οι γρήγοροι ρυθμοί ζωής και οι αυξημένες υποχρεώσεις λόγω εργασίας, δυσχεράνουν την επαφή γονιού με παιδί, με αποτέλεσμα το πρότυπο του γονέα να αντικαθιστάται από διαφημίσεις ή στην καλύτερη περίπτωση τους παππούδες. Τι μπορεί να κάνει, λοιπόν, ένας εργαζόμενος γονιός;

Εκμεταλλευτείτε τα Σαββατοκύριακα
Σίγουρα, οι καθημερινές υποχρεώσεις μπορεί να σας εξαντλούν, μπορείτε, λοιπόν, να αρπάξετε την ευκαιρία του Σαββατοκύριακου.
• Ξυπνήσατε;… Φτιάξτε ένα νόστιμο και υγιεινό πρωινό και φάτε όλοι μαζί.
• Φτιάξτε με τα παιδιά σας τη λίστα για το σούπερ μάρκετ και πηγαίνετε μαζί για ψώνια.
• Μεσημεριανό… βοηθήστε τα παιδιά να δημιουργήσουν το μεσημεριανό, ξαλαφρώνοντας σας από αυτήν την υποχρέωση.
• Κλείστε την τηλεόραση και γευματίστε όλοι μαζί. Έρευνες έχουν δείξει πως τα οικογενειακά γεύματα επηρεάζουν τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών.
• Δημιουργήστε ευχάριστο περιβάλλον. Αποφύγετε τους καυγάδες κατά τη διάρκεια του φαγητού.
• Παίξτε! Ζητήστε τα παιδιά να σας δείξουν κάποιο καινούριο παιχνίδι και παίξτε το μαζί τους.
• Κάντε τις δουλειές του σπιτιού παίζοντας. Πόσο αστείο μπορεί να γίνει το καθάρισμα των τζαμιών, το πλύσιμο του μπαλκονιού, το άπλωμα των ρούχων και το σκούπισμα με την ηλεκτρική.
Ενεργοποιήστε τη φαντασία σας, κινητοποιήστε τα παιδιά σας και απολαύστε ένα πιο ξεκούραστο Σαββατοκύριακο με την οικογένειά σας.

Συγγραφείς: Κοκκίνου Φωτεινή
Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Καλοκαιρινές εξορμήσεις: ιδέες για θρεπτικά snacks!
    arrowΓια κάθε στιγμή
  • Τι να φάω για πρωινό το καλοκαίρι; Βάλε φαντασία!
    arrowΓια κάθε στιγμή
  • Ενυδάτωση: το σημείο SOS του καλοκαιριού!
    arrowΓια κάθε στιγμή
  • Τα snacks της ηλιοθεραπείας
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Ισορροπημένο πρωινό με μπισκότα γίνεται; Μα φυσικά!
    arrowΤο πιάτο μας
next