Τετάρτη, 21 Απριλίου 2021

Προβιοτικά, φυσικοί σύμμαχοι;

Μεγέθυνση κειμένου

Τα προβιοτικά είναι βασικοί «κάτοικοι» του γαστρεντερικού μας συστήματος και πιο συγκεκριμένα του παχέος εντέρου. Σύμφωνα με σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα, μερικά από αυτά τα βακτήρια, όπως οι λακτοβάκιλλοι, τα bifidobacteria και οι σακχαρομήκυτες, φαίνεται πως παίζουν σημαντικό ρόλο στην υγεία του εντέρου, διατηρώντας ή επαναφέροντας τη φυσιολογική μικροχλωρίδα του εντέρου.

Προβιοτικά συστατικά υπάρχουν φυσικά σε ορισμένα τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση, με κυριότερα το παραδοσιακό γιαούρτι, το κεφίρ, το τυρί. Ταυτόχρονα, τα τελευταία χρόνια οι βιομηχανίες τροφίμων πραγματοποιούν εμπλουτισμό ορισμένων προϊόντων τους με στελέχη προβιοτικών, με κύριο στόχο την προαγωγή της ομαλής λειτουργίας του εντέρου. Ένα σημαντικό ζήτημα στη χρήση αυτών των προϊόντων είναι η επιβίωση των βακτηρίων στα προϊόντα ή στην πορεία της τροφής μέσα στο σώμα (pH στομάχου), ώστε να φτάσουν άθικτα στο έντερο και να επιδράσουν σε αυτό. Ένας πιθανός τρόπος αντιμετώπισης είναι η συνύπαρξη πρεβιοτικών στο τρόφιμο, ενώ ο πιο εύκολος και αποτελεσματικός τρόπος πρόσληψης προβιοτικών είναι μέσω ειδικών συμπληρωμάτων προβιοτικών και ιδίως μέσω εκείνων που περιέχουν συνδυασμό σημαντικών στελεχών προβιοτικών με αποδεδειγμένα ευεργετική δράση για τον ανθρώπινο οργανισμό.

Θα έλεγε, λοιπόν κανείς, πως τα προβιοτικά αναδεικνύονται με τον καιρό ως σημαντικά συστατικά της διατροφής μας για τη διατήρηση της καλής υγείας του εντέρου και μπορούν να αποτελέσουν έναν πολύτιμο σύμμαχο υγείας, τόσο για άτομα με γαστρεντερικές διαταραχές όσο και σε υγιείς ανθρώπους που θέλουν να προλάβουν την εμφάνιση ασθενειών και να ενισχύσουν την άμυνα του γαστρεντερικού συστήματος.

Άλλα άρθρα
  • Από την αρχαιότητα ως σήμερα η χρήση προβιοτικών προϊόντων είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη. Ως προβιοτικά ορίζονται οι ζωντανοί μικροοργανισμοί

  • Η λέξη «μικροοργανισμός», από μόνη της πολλές φορές μας οδηγεί στην σκέψη της αρρώστιας. Δεν είναι όμως βλαπτικοί όλοι οι μικροοργανισμοί. Ο λόγος για τα προβιοτικά....

  • Πολλές μελέτες εκθειάζουν τη μη κατανάλωση κρέατος στο διαιτολόγιό μας. Έτσι σε μελέτες που έγιναν σε χορτοφάγους...

nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Ταχίνι σύμμαχος της νηστείας και όχι μόνο!
    arrowΓια κάθε στιγμή
  • Πρωινό για γερό ανοσοποιητικό: ενίσχυσε τη φυσική άμυνα του οργανισμού σου!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Περιόρισε τη ζάχαρη, κράτα τη γεύση: τα tips που χρειάζεσαι!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Ανάπτυξη και γερά οστά
    arrowΠΑΙΔΙ
  • Τα μικρά μυστικά της σόγιας στην καθημερινότητά μας
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
next