Πέμπτη, 18 Απριλίου 2019

Πρωινό για... σκληρά εργαζόμενους: tips για καλύτερη απόδοση!

Μεγέθυνση κειμένου
Πρωινό για... σκληρά εργαζόμενους: tips για καλύτερη απόδοση!

Για τους περισσότερους από μας, η καθημερινότητα στη δουλειά θα μπορούσε να συνοψιστεί σε λίγες λέξεις: τρέχουμε πίσω από τις υποχρεώσεις μας… Αν ανήκετε κι εσείς σ’ αυτούς που νιώθουν πως “ξεμένουν από καύσιμα” πολύ νωρίς κατά τη διάρκεια της ημέρας, τότε αυτό το άρθρο είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα σας!

Σας έχει τύχει να έχετε κάποιο συνάδελφο που έρχεται κάθε πρωί στη δουλειά γεμάτος ενέργεια, έτοιμος να αδράξει τη μέρα; Αν ναι, σίγουρα στο μυαλό μας αναρωτιέστε «Μα πώς μπορεί;». Ε λοιπόν, ένα από τα μυστικά του όπλα πολύ πιθανόν να είναι και η σωστή διατροφή! Όπως καταλαβαίνετε, μάλλον έχει έρθει η ώρα να «ταρακουνήσετε» τις διατροφικές σας συνήθειες, κάνοντας την αρχή από το ξεκίνημα της μέρας σας, δηλαδή από το πρωινό!

Πρωινό ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ!
Τι κι αν όλοι μας έχουμε ακούσει πολλές φορές πως “το πρωινό είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας»; Στην πραγματικότητα, δεν είναι λίγοι αυτοί που παραλείπουν το πρωινό γεύμα, είτε γιατί ο χρόνος τους πιέζει είτε γιατί δεν έχουν όρεξη αμέσως μόλις σηκωθούν απ’ το κρεβάτι είτε για διάφορους άλλους λόγους.

Κάθε πρωί, λόγω της ολονύκτιας νηστείας που έχει προηγηθεί, ο οργανισμός μας βρίσκεται σε μια κατάσταση «χαμηλής μπαταρίας». Έτσι, αν συνηθίζετε να πίνετε μόνο ένα καφέ «στο πόδι» και να φεύγετε από το σπίτι νηστικοί, είναι λογικό να δυσκολεύεστε να βρείτε τις χαμένες σας δυνάμεις. Αντίθετα, καταναλώνοντας ένα πλήρες και ισορροπημένο πρωινό, δίνετε ώθηση στον οργανισμό σας για να ξεκινήσετε τη μέρα σας δυναμικά, γεμάτοι ευεξία!

Εφοδιαστείτε με τα κατάλληλα καύσιμα!
þ Μη φοβάστε τους υδατάνθρακες
Ίσως έχετε ακούσει διάφορα για τους υδατάνθρακες- έχουν δαιμονοποιηθεί ουκ ολίγες φορές! Στην πραγματικότητα, όμως, οι υδατάνθρακες– και πιο συγκεκριμένα η γλυκόζη του αίματος– αποτελούν τη βασική πηγή ενέργειας τόσο για το ανθρώπινο σώμα όσο και για τον εγκέφαλο και μας είναι απαραίτητοι έτσι ώστε να είμαστε σε θέση να επιτελέσουμε τις καθημερινές μας δραστηριότητες. Ιδανικά, επιλέξτε να συμπεριλάβετε στο πρωινό σας σύνθετους υδατάνθρακες (μαύρο ψωμί, δημητριακά πρωινού ή μπάρες με σιτάρι και βρώμη ολικής άλεσης, φρυγανιές ολικής άλεσης κλπ.), καθώς όχι μόνο μας προσφέρουν πολύτιμες φυτικές ίνες, αλλά επίσης συμβάλλουν στη σταδιακή απελευθέρωση της γλυκόζης στην κυκλοφορία, εξασφαλίζοντας μια σταθερή παροχή ενέργειας στον οργανισμό.

þ «Παντρέψτε» σωστά τους υδατάνθρακες
Δεν είναι, όμως, μόνο οι υδατάνθρακες σημαντικοί! Για να είναι το πρωινό σας πλήρες, προτιμήστε να καταναλώσετε σύνθετους υδατάνθρακες σε συνδυασμό με μια πηγή πρωτεΐνης, όπως για παράδειγμα κάποιο γαλακτοκομικό προϊόν (γάλα, τυρί, γιαούρτι) ή αυγό, τα οποία δεν είναι μόνο πλούσια σε πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας αλλά επίσης περιέχουν σε σημαντικές ποσότητες πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, όπως το ασβέστιο και οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Άλλη μια ομάδα τροφίμων που αξίζει να συμπεριλάβετε στο πρωινό σας είναι τα φρούτα, αφού, εκτός από υδατάνθρακες και φυτικές ίνες, προσφέρουν πολύτιμες βιταμίνες και αντιοξειδωτικά, που διατηρούν τα εγκεφαλικά κύτταρα δυνατά και υγιή.

þ Δώστε έμφαση στις βιταμίνες του συμπλέγματος Β
Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β (φυλλικό οξύ, Β12 κλπ.) είναι απαραίτητες για την εύρυθμη λειτουργία του εγκεφάλου, ενισχύοντας την πνευματική απόδοση, την εγρήγορση και τη μνήμη. Έτσι, αν θέλετε μυαλό… από ατσάλι, φροντίστε να τις προσλαμβάνετε σε επαρκείς ποσότητες, εντάσσοντας στην καθημερινή σας διατροφή-αλλά και στο πρωινό σας- τρόφιμα όπως τα γαλακτοκομικά προϊόντα, το κρέας, το ψάρι, τα δημητριακά ολικής άλεσης και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

þExtra tip: Μην ξεχνάτε να ενυδατώνεστε!
Πολλές φορές, ο λόγος που νιώθετε «πεσμένοι» είναι πως δεν έχετε ενυδατωθεί επαρκώς. Φροντίστε, λοιπόν, να καταναλώνετε επαρκείς ποσότητες υγρών αλλά και τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά, τόσο στο πρωινό όσο και καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Βλέπετε, λοιπόν, πως υιοθετώντας τη συνήθεια ενός ισορροπημένου και θρεπτικού πρωινού, μπορείτε να χαρίσετε στον εαυτό σας την ενέργεια που χρειάζεται για να βγείτε νικητές, ακόμα και τις πιο δύσκολες μέρες!
 

nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Πρωινό τη Μεγάλη Εβδομάδα: νηστίσιμες προτάσεις
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Ασβέστιο: Πόσο χρειαζόμαστε ανά ηλικία; Λύσεις για να πετύχουμε τον στόχο!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Γλυκιά γεύση χωρίς πολλές θερμίδες στο πρωινό σου!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Φυτικές ίνες: βρες τες στο πρωινό σου!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Εγκρίθηκαν 4,7 εκατ. ευρώ από την ΕΕ για διανομή γάλακτος και οπωροκηπευτικών σε σχολεία της Ελλάδας
    arrowΠΑΙΔΙ
next