Τρίτη, 21 Νοεμβρίου 2017

Πώς να διαχειριστείτε την επιθυμία σας για γλυκό!

Μεγέθυνση κειμένου
Πώς να διαχειριστείτε την επιθυμία σας για γλυκό!

Τα γλυκά και ιδιαίτερα η σοκολάτα αποτελούν για πολλούς από εμάς την «αχίλλειο πτέρνα». Ειδικά την περίοδο που ακολουθούμε ένα διαιτολόγιο και θέλουμε να μειώσουμε το βάρος μας, η μειωμένη κατανάλωση γλυκών αποτελεί μάλλον τη μεγαλύτερη θυσία μας. Ωστόσο, τις ημέρες που βιώνουμε έντονο στρες είναι πολύ πιθανό η αντίσταση μας να μην είναι τόσο ισχυρή και να πέσουμε στον πειρασμό να καταναλώσουμε ένα σοκολατένιο γλυκό. Μάλιστα, οι πιθανότητες είναι περισσότερες όταν έχουμε τη σοκολάτα της αρεσκείας μας διαθέσιμη στο σπίτι και σε εύκολα προσβάσιμο σημείο.

Ωστόσο, πρόσφατη έρευνα έρχεται να μας δώσει τη λύση. Όταν το άγχος μας έχει κατακλύσει και έχουμε έντονη επιθυμία να απολαύσουμε μία σοκολάτα, είναι αρκετά βοηθητικό να κάνουμε ένα μικρό περίπατο. Φαίνεται ότι η σωματική άσκηση, ακόμα και εάν είναι μικρής διάρκειας, μπορεί να μειώσει την επιθυμία μας για γλυκό τις στιγμές που είμαστε συναισθηματικά ευάλωτοι.

Τα άτομα που συμμετείχαν στην εν λόγω έρευνα είχαν αυξημένο σωματικό βάρος και ανέφεραν ότι τσιμπολογούσαν, «όχι και τόσο ισορροπημένες λιχουδιές», σε καθημερινή βάση. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και για 15 λεπτά, είτε έκαναν έναν περίπατο, είτε μία ήρεμη καθιστική δραστηριότητα. Έπειτα, συμμετείχαν σε ειδικό τεστ προκειμένου να αυξηθεί το άγχος τους και κατά συνέπεια να αυξηθεί η επιθυμία τους για κατανάλωση γλυκού. Στο τέλος, δόθηκε σε όλους τους συμμετέχοντες να ανοίξουν και να κρατήσουν από ένα γλύκισμα. Κατά τη διάρκεια της έρευνας πραγματοποιούνταν συνεχείς μετρήσεις της αρτηριακής πίεσης και του καρδιακού ρυθμού των συμμετεχόντων.

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το τεστ αύξησε το άγχος και την επιθυμία των συμμετεχόντων για κατανάλωση γλυκού και ότι ο σφυγμός τους ήταν πιο γοργός όταν άνοιξαν και κράτησαν το σνακ. Ωστόσο, τα αποτελέσματα όλων των μετρήσεων ήταν πιο εξασθενημένα στο δείγμα που προηγουμένως είχε κάνει ήπια άσκηση.

Βέβαια, κρίνεται απαραίτητο να πραγματοποιηθούν και άλλες μελέτες που να επιβεβαιώνουν το συγκεκριμένο ισχυρισμό. Όμως μέχρι τότε, κάθε φορά που αισθάνεστε στρεσαρισμένοι μη διστάσετε να σηκωθείτε από τον καναπέ ή το γραφείο και να πάτε για ένα σύντομο περίπατο.

Extra tip: Ακολουθήστε έναν πιο ήσυχο δρόμο, ώστε να αποφύγετε τα ζαχαροπλαστεία και τα μαγαζιά με τα αγαπημένα σας γλυκά. Μάλιστα, μπορεί να είναι αρκετά χρήσιμο να μην πάρετε μαζί σας καθόλου χρήματα!

Τέλος, να σημειώσουμε ότι μέσα από αυτή τη μελέτη δεν κατηγορούνται τα γλυκά για την αύξηση του βάρους μας, αλλά η ποσότητα των γλυκών που τελικά καταναλώνουμε. Άλλωστε, για να νιώθουμε και πιο ευχαριστημένοι θα πρέπει να τρώμε από όλα, αλλά με ΜΕΤΡΟ!

Άλλα άρθρα
  • Πόσες φορές έχετε πιάσει τον εαυτό σας να στρέφεται στο φαγητό, χωρίς να υπάρχει το αίσθημα της πείνας;

  • Στην αρχή κάθε χρονιάς, οι περισσότεροι από εμάς ξεκινάμε μία προσπάθεια να χάσουμε τα κιλά που πήραμε κατά τη διάρκεια των εορτών. Σε αυτή την προσπάθεια, όπως και σε κάθε προσπάθεια απώλειας βάρους, η σωματική άσκηση αποτελεί

  • Τα περισσότερα ζευγάρια έχουν συνδέσει την ημέρα του Αγ. Βαλεντίνου με ένα ρομαντικό δείπνο με καλό φαγητό, κρασί

nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Ισορροπία στο παρά πέντε
    arrowΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ
  • Το μήλο κάτω απ' τη μηλιά θα πέσει...
    arrowΠΑΙΔΙ
  • Η μαγειρική είναι τέχνη, εκμεταλλευτείτε το!
    arrowΠΑΙΔΙ
  • Γερή καρδιά για τον άνδρα
    arrowΓΕΥΣΕΙΣ
  • 2+1 τρόποι για να κερδίσεις τη μάχη με τη ζυγαριά
    arrowΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ
next