Τετάρτη, 25 Νοεμβρίου 2020

Φθινοπωρινή τριχόπτωση; Τροφές για να πείτε «αντίο»

Μεγέθυνση κειμένου
Συγγραφείς: Εμμανουήλ Λένα
Φθινοπωρινή τριχόπτωση; Τροφές για να πείτε «αντίο»

Το φθινόπωρο έχει μπει για τα καλά και, όπως κάθε χρόνο τέτοια εποχή, εκτός από τα φύλλα των δέντρων αρχίζουν να πέφτουν και τα μαλλιά μας. Η μεγάλη τριχόπτωση το φθινόπωρο είναι μια φυσιολογική διαδικασία η οποία ξεκινάει συνήθως στο τέλος του Αυγούστου και διαρκεί περίπου 3 μήνες. Ωστόσο, το πόσα μαλλιά θα χάσει κανείς είναι κάτι που μπορεί να επηρεαστεί από διάφορους παράγοντες.

Μπορούμε λοιπόν να πούμε «αντίο» στην τριχόπτωση; Μία σωστή και ισορροπημένη διατροφή μπορεί να συμβάλλει στην αντιμετώπιση του προβλήματος της τριχόπτωσης, παρέχοντας στον οργανισμό μας θρεπτικά συστατικά, πολύτιμα για την υγεία των μαλλιών μας.

Πρωτεΐνες υψηλής διατροφικής αξίας: οι πρωτεΐνες αποτελούν το κύριο δομικό συστατικό της τρίχας. Έτσι, επιλέγοντας άπαχα κομμάτια κρέατος και πουλερικών, ψάρια, αυγά, ημιαποβουτυρωμένο γάλα και γαλακτοκομικά, θα δώσετε στον οργανισμός σας τις απαραίτητες πρωτεΐνες για το «χτίσιμο» υγιών μαλλιών.

Τι θα λέγατε για σολομό; Η υψηλή του περιεκτικότητα σε ω-3 λιπαρά οξέα το καθιστά έναν αληθινό σουπερ σταρ για τα μαλλιά σας. Τα ω3 λιπαρά οξέα βοηθάνε την τρίχα να αναπτυχθεί, ενώ αποτελούν ένα φυσικό έλαιο που διατηρεί τον θύλακα της τρίχας ενυδατωμένο. Μπορείτε να καταναλώνετε σολομό ή κάποιο άλλο ψάρι πλούσιο σε ω3 όπως οι σαρδέλες και το σκουμπρί 1-2 φορές την εβδομάδα.

Πείτε «ναι» στα γαλακτοκομικά. είναι τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνες και βιταμίνες, όπως η βιταμίνη Β5 (παντοθενικό οξύ) και η βιταμίνη D, οι οποίες φαίνεται να παίζουν σημαντικό ρόλο στην υγεία της τρίχας.

Αγαπήστε τα καρύδια, καθώς είναι ιδιαίτερα πλούσια σε ω3 λιπαρά οξέα, ενώ περιέχουν και υψηλές ποσότητες βιταμίνης Ε, ενός ισχυρού αντιοξειδωτικού που θα προστατέψει τα κύτταρα της τρίχας, βοηθώντας τη να αναπτυχθεί. Ωστόσο, δε θα πρέπει να ξεχνάτε το «μέτρο», καθώς τα καρύδια είναι πλούσια σε θερμίδες. Συνδυάστε 1 γιαούρτι χαμηλών λιπαρών με 2 καρύδια και 1 κ. γλυκού μέλι, και απολαύστε ένα θρεπτικό σνακ- σύμμαχο για την υγεία των μαλλιών σας.

Αυγά: μια τροφή που συνδυάζει πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας με σημαντικά μέταλλα, όπως ο σίδηρος, ο ψευδάργυρος, το σελήνιο και το θείο, συστατικά – κλειδιά για την διατήρηση των μαλλιών σας.

… και για τους χορτοφάγους, τροφές όπως οι φακές, τα κόκκινα φασόλια, το σπανάκι και το μπρόκολο, καθώς περιέχουν συστατικά όπως ο ψευδάργυρος, ο σίδηρος, το φυλλικό οξύ και το β- καροτένιο, τα οποία θα ενισχύσουν την ενυδάτωση του θύλακα της τρίχας, και τη σωστή ανάπτυξη. Παράλληλα, κάνοντας τους σωστούς συνδυασμούς τροφίμων μπορείτε να αυξήσετε την απορρόφηση κάποιων θρεπτικών συστατικών όπως ο φυτικός σίδηρος και να προσλάβετε απαραίτητα αμινοξέα, τα οποία βρίσκονται στο κρέας. 

Συγγραφείς: Εμμανουήλ Λένα
Άλλα άρθρα
  • Το ουρικό οξύ είναι το προϊόν διάσπασης των πουρινών, συστατικών του γενετικού υλικού των ανθρώπων, των φυτών και των ζώων

  • Μήπως οι νυχτερινές επισκέψεις στο ψυγείο σου «χαλάνε» τον ύπνο; Μία νυχτερινή «επιδρομή» στην κουζίνα του σπιτιού μπορεί να είναι το αποτέλεσμα μιας δύσκολης μέρας ή μιας έντονης συναισθηματικής φόρτισης

  • Άλλη μια μελέτη έρχεται να επιβεβαιώσει τους υποστηρικτές του καφέ. Ο αγαπημένος σε όλους καφές φαίνεται να αποτελεί μια ασπίδα προστασίας από τη θνησιμότητα από κάθε αιτία, σύμφωνα με μία νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο European Journal of Epidemiology τον Αύγουστο

nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Είσαι χορτοφάγος; Μάθε πώς θα κρατήσεις τις ισορροπίες στη διατροφή σου!
    arrowΓια κάθε στιγμή
  • Είσαι όλη μέρα στο πόδι; Δώσε στον εαυτό σου το boost ενέργειας που χρειάζεται!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Στιγμιαίος καφές: ένα φυσικό ρόφημα γεμάτο αντιοξειδωτικά στην κούπα ή στο ποτήρι σου
    arrowΤο πιάτο μας
  • Ήξερες ότι η υγεία του ανοσοποιητικού συστήματος περνάει…από το έντερο;
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • 3 tips για να δίνεις το 100% σου στην προπόνηση
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
next