Πέμπτη, 17 Οκτωβρίου 2019

Εμμηνόπαυση… η δεύτερη εφηβεία!

Μεγέθυνση κειμένου
Εμμηνόπαυση… η δεύτερη εφηβεία!

Τι είναι η εμμηνόπαυση;
Η περίοδος της εμμηνόπαυσης αποτελεί μία φυσιολογική αλλά ταυτόχρονα ιδιαίτερη φάση της ζωής, η οποία έχει τόσο σωματική όσο και ψυχολογική επίδραση στη γυναίκα.

Εμμηνόπαυση σημαίνει και το τέλος της αναπαραγωγικής περιόδου και εμφανίζεται λόγω της μείωσης των επιπέδων οιστρογόνων και προγεστερόνης, ορμονική μεταβολή η οποία επιδρά σε πολλά συστήματα του οργανισμού της γυναίκας, όπως είναι το αναπαραγωγικό, το καρδιαγγειακό και το μυοσκελετικό.

Συνήθως η περίοδος αυτή συνοδεύεται από ενοχλητικά συμπτώματα τα οποία εμφανίζονται σε ένα ποσοστό της τάξης του 80% των εμμηνοπαυσικών γυναικών, μεταξύ των οποίων συχνότερα εμφανίζονται:
• εξάψεις,
• έντονη εφίδρωση,
• εκνευρισμός,
• πονοκέφαλοι,
• αύξηση του σωματικού βάρους,
• μείωση της σεξουαλικής επιθυμίας και
• αίσθημα κόπωσης.

Στα μη εμφανή συμπτώματα της εμμηνόπαυσης, τα οποία μπορούν να προκαλέσουν μακροπρόθεσμα προβλήματα υγείας είναι η επακόλουθη απώλεια της οστικής μάζας καθώς και η αύξηση των επιπέδων χοληστερόλης στο αίμα, η οποία αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου για ανάπτυξη καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Σε αυτή την ιδιαίτερη φάση της ζωής τους, οι γυναίκες πρέπει να φροντίσουν να υιοθετήσουν τις πρέπουσες διατροφικές συνήθειες και να εντάξουν τη σωματική δραστηριότητα στην καθημερινότητά τους, με σκοπό να προστατευτούν όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά έναντι όλων αυτών των διαταραχών συνοδεύουν την εμμηνόπαυση.

Σωματική δραστηριότητα
Η σωματική δραστηριότητα βοηθά όχι μόνο στη ρύθμιση του σωματικού βάρους αλλά και…

- στη βελτίωση ορισμένων δεικτών κινδύνου για εμφάνιση χρόνιων νοσημάτων, ρύθμιση του λιπιδαιμικού προφίλ, «συντήρηση» οστικής πυκνότητας.
- στη βελτίωση της διάθεσης
- στη μείωση έντασης συμπτωμάτων όπως η αϋπνία.

Το είδος της άσκησης που συστήνεται γι’ αυτή την περίοδο της ζωής είναι τόσο η μέτριας έντασης αερόβια άσκηση όσο και η ήπια άσκηση με αντιστάσεις, η οποία φαίνεται ότι ευνοεί τη διατήρηση υγιούς οστικής πυκνότητας.

Σε κάθε περίπτωση, μία γυναίκα στην εμμηνόπαυση είναι σημαντικό να συμβουλευτεί τον γιατρό της και τον διατροφολόγο της, οι οποίοι θα της παρέχουν επιστημονική καθοδήγηση και θα τη βοηθήσουν να βιώσει όσο το δυνατόν πιο ευχάριστα την ευαίσθητη αυτή περίοδο της ζωής τους.
 

Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Πρωινό στο αυτοκίνητο: η λύση της τελευταίας στιγμής
    arrowΤο πιάτο μας
  • Βρες τη χαμένη σου ενέργεια στο πρωινό σου!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Οικογενειακά Γεύματα: Πώς επηρεάζουν την υγεία των παιδιών;
    arrowΠΑΙΔΙ
  • Ακόμα ένα καφεδάκι ... δίχως τύψεις!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Σιτάρι και βρώμη ολικής άλεσης: Ένας επιτυχημένος συνδυασμός στα δημητριακά πρωινού!
    arrowΤο πιάτο μας
next