Σάββατο, 21 Οκτωβρίου 2017

Ρόδι; Μη το σπάτε...φάτε το!

Μεγέθυνση κειμένου
Συγγραφείς: Αντωνίου Παντελής
Ρόδι; Μη το σπάτε...φάτε το!
www.zougla.gr

 «Όσες ρώγες έχει το ρόδι, τόσες λίρες να έχει η τσέπη μας όλη τη χρονιά», λέει ο λαός. Πέρυσι, πρόπερσι και παραπρόπερσι το σπάσατε. Το αποτέλεσμα; Το έλλειμμα και το χρέος των ελληνικών δημοσιονομικών αυξήθηκε, η ανεργία έφτασε σε διψήφιο νούμερο και τα νέα μέτρα βρίσκονται καθοδόν. Μήπως φέτος να πάτε κόντρα στην παράδοση και να βγείτε κερδισμένοι, στα σίγουρα, βάζοντας το ρόδι στο πιάτο και το ποτήρι σας;

Διατροφικός «θησαυρός»

Το ρόδι είναι ίσως και το μοναδικό φρούτο που καταναλώνεται μαζί με το κουκούτσι του, επιτρέποντάς μας έτσι να επωφεληθούμε πλήρως από τη θρεπτική του αξία. Περιέχει βιταμίνες Α, C, Ε, φυλλικό οξύ, σίδηρο, κάλιο και φυτικές ίνες, συστατικά που βοηθούν όχι μόνο στην πρόληψη ασθενειών αλλά και στη φροντίδα χρονίων παθήσεων όπως η υπέρταση και τα καρδιαγγειακά νοσήματα. Παράλληλα, είναι από τα φρούτα με την ισχυρότερη αντιοξειδωτική δράση, προστατεύοντας έτσι τον οργανισμό από τις ελεύθερες ρίζες οι οποίες φαίνεται να ευθύνονται για πλήθος ασθενειών όπως ο καρκίνος, οι καρδιοπάθειες και η γήρανση του δέρματος.

Όσον αφορά το θερμιδικό του περιεχόμενο, τα 100 γραμμάρια ροδιού σας δίνουν 83 περίπου θερμίδες που προέρχονται από 18.7 γραμμάρια υδατανθράκων, 1.67 γραμμάρια πρωτεΐνης και 1.17 γραμμάρια λιπαρών, ενώ παράλληλα σας εφοδιάζουν και με τέσσερα γραμμάρια ωφέλιμων φυτικών ινών. Καθαρίστε το ρόδι και προσθέστε το στις σαλάτες και τα κέικ σας, ενώ μπορείτε επίσης να παρασκευάσετε γλυκά επιδόρπια αναμειγνύοντας ρόδιμε ημιαποβουτυρωμένο γιαούρτι ή κρέμα βανίλιας.

Πιείτε για την υγειά σας
Ο χυμός του ροδιού είναι εξίσου πλούσιος σε θρεπτικά συστατικά και χρησιμοποιείται για θεραπευτικούς σκοπούς εδώ και αιώνες. Θα μπορούσαμε μάλιστα να πούμε πως μπορεί να αποτελέσει και μία καρδιοπροστατευτική επιλογή. Μικρές μελέτες μέχρι σήμερα έχουν δείξει ότι εμποδίζει την οξείδωση της «κακής» χοληστερόλης και τη διαδικασία της αθηροσκλήρωσης, ενώ πιθανότατα συμβάλλει στη μείωση της συστολικής πίεσης του αίματος. Επιπλέον, υπάρχουν ενδείξεις πως η κατανάλωση χυμού από ρόδι μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα τεστοστερόνης γεγονός που, σε συνδυασμό με το ρόλο του στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, έχει ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της διάθεσης, της μνήμης, τη μείωση του στρες, αλλά και την αύξηση της λίμπιντο! Μπορείτε να παρασκευάσετε μόνοι σας το χυμό χρησιμοποιώντας τον αποχυμωτή σας, ή ακόμη και να επιλέξετε ένα ποτήρι χυμό κοκτέιλ ρόδι με χυμό σταφυλιού ώστε να απολαύσετε τη γεύση και τα θρεπτικά οφέλη και των δύο.

Και αν αυτή τη χρονιά κρατάτε κι εσείς μια επιφύλαξη για το αν το σπάσιμό του μπορεί να φέρει οικονομική ευημερία, τότε μπορείτε, τουλάχιστον για φέτος, να χρησιμοποιήσετε μία μικρή παραλλαγή που κρύβει μία μεγάλη αλήθεια: «ένα ρόδι την ημέρα..»!

Συγγραφείς: Αντωνίου Παντελής
Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Πρωινό και απόλαυση
    arrowΤο πιάτο μας
  • Γιατί οι γυναίκες αδυνατίζουν πιο δύσκολα από τους άνδρες;
    arrowΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ
  • Αλάτι… μια σύγχρονη απειλή!
    arrowΤο πιάτο μας
  • 3 λάθη που πρέπει να αποφύγουμε στο πρωινό μας
    arrowΤο πιάτο μας
  • Καφές και εγκυμοσύνη
    arrowΤο πιάτο μας
next