Σάββατο, 26 Σεπτεμβρίου 2020

Διατροφή στις γιορτές…. χωρίς τύψεις

Μεγέθυνση κειμένου
Διατροφή στις γιορτές…. χωρίς τύψεις

Τα τελευταία χρόνια, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, χρειαζόμαστε τονωτικές ενέσεις αισιοδοξίας και χαράς.

Η περίοδος των Χριστουγέννων είναι μια καλή τέτοια ευκαιρία. Ξεχνάμε για λίγο τα capital controls, το «κούρεμα» και τα μνημόνια και απολαμβάνουμε τα κάλαντα, την οικογένειά μας και φυσικά, την γευστική ηδονή των μελομακάρονων και των κουραμπιέδων, μας επισημαίνει ο Δρ Αναστάσιος Παπαλαζάρου Διαιτολόγος-Διατροφολόγος.

«Είναι αυτονόητο», σημειώνει, «πως μέσα σε ένα τέτοιο πνεύμα δεν θα μπορούσαμε να συστήσουμε την τήρηση ενός διαιτολογίου με την αυστηρή κι απόλυτη έννοιά του. Αυτό συμβαίνει γιατί όταν κάνουμε μια δίαιτα, μια προσπάθεια να αλλάξουμε τη συμπεριφορά μας, καταβάλλουμε ενέργεια. Στην περίοδο των Χριστουγέννων, υπάρχουν πολλοί εξωτερικοί πειρασμοί, όπως μελομακάρονα, δίπλες, κρασί, γαλοπούλα, έξοδοι που κάνουν τη συμμόρφωσή μας με τη δίαιτα ακόμα πιο δύσκολη.

Επομένως, το πιθανότερο είναι να περιοριστούμε από τη μια πλευρά πολύ, αλλά από την άλλη, να είμαστε περισσότερο επιρρεπείς στο να «σπάσουμε» τη δίαιτα, καθώς η έκθεσή μας στα διατροφικά εμπόδια είναι μεγάλη κι έτσι καταλήγουμε να παρεκκλίνουμε από τον στόχο μας . Άτομα που δοκίμασαν μέσα στις γιορτές να ακολουθήσουν αυστηρό πρόγραμμα απώλειας βάρους, κουραστήκαν από την εφαρμογή του και απογοητεύτηκαν από το αποτέλεσμα. Συνεπώς, η σύσταση είναι όχι δίαιτα.

Οι διακοπές των Χριστουγέννων είναι μια περίοδος ξεγνοιασιάς και χαράς και έτσι πρέπει να αντιμετωπιστούν. Τα μελομακάρονα και οι κουραμπιέδες αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του εορταστικού κλίματος και συνεπώς, δεν μπορούν να απουσιάζουν. Αυτό που θα πρέπει, ωστόσο, να απουσιάζει είναι η αντίληψη «μια φορά το χρόνο είναι, ας φάω τα γλυκά και για τους υπόλοιπους 11,5 μήνες».

Ένα ακόμα σημαντικό λάθος που γίνεται αυτό το διάστημα είναι οι τύψεις που, συνήθως, έχουμε μετά από μια διατροφική «παρεκτροπή». Οι ενοχές που νιώθουμε μάς στερούν σημαντικό κομμάτι της απόλαυσης ενός τροφίμου κι επομένως, οι πιθανότητες να μην ευχαριστηθούμε την κατανάλωση 1-2 μελομακάρονων είναι μεγάλες.

Είναι προτιμότερο να απολαύσουμε την «αμαρτία» μας, να γευτούμε κάθε μπουκιά του εορταστικού γεύματος κι αν θέλουμε να νιώσουμε καλύτερα (χωρίς να είναι απαραίτητο να γίνει άμεσα), να πούμε στον εαυτό μας ότι την επόμενη μέρα θα φάμε λιγότερο ή θα κινηθούμε περισσότερο, αντισταθμίζοντας τη θερμιδική υπερβολή του γεύματος.

Ας έχουμε πάντα στο μυαλό μας ότι ο έλεγχος βάρους είναι θέμα ενεργειακού ισοζυγίου, δηλαδή τι θερμίδες τρώμε από τη μια και τι ξοδεύουμε από την άλλη.

«Το μελομακάρονο», τονίζει ο κ. Παπαλαζάρου, «έχει λιγότερες (200 kcal) και «ποιοτικότερες» θερμίδες από τον κουραμπιέ (240 kcal) και τη δίπλα (210 kcal) , αρκεί να μην το παρακάνετε. Η γαλοπούλα περιέχει λιγότερα λιπαρά από το κρέας και στη γέμιση προτιμήστε την παραδοσιακή με κιμά (επιλέξτε με χαμηλά λιπαρά) κουκουνάρι, σταφίδες, κάστανο και ρύζι. Φυσικά, καταναλώστε το αλκοόλ με μέτρο, καθώς 2-3 ποτηράκια κρασί μάς βοηθούν να είμαστε στο κέφι, χωρίς να μας κάνουν να χάσουμε τον έλεγχο και λόγω ευχάριστης διάθεσης να συνεχίσουμε να καταναλώνουμε από το εορταστικό τραπέζι.

Τρώμε από όλα, λοιπόν, στις γιορτές γιατί θέλουμε όταν αυτές τελειώσουν να είμαστε γεμάτοι (κυρίως ψυχολογικά), αλλά προπάντων ξεκούραστοι, ώστε να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας για το βάρος που θέλουμε.

Να θυμάστε ότι δεν χρειάζεται να προσέχετε μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς, χρειάζεται όμως να το κάνετε μεταξύ Πρωτοχρονιάς και Χριστουγέννων!».

Πηγή: www.newmoney.gr

 

nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Ενσυνείδητη διατροφή: ήρθε η ώρα να ακούσεις το σώμα σου!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Ελληνικός καφές: πάντα στην καρδιά μας! Και tips για να τον απολαύσετε
    arrowΤο πιάτο μας
  • Σεπτέμβριος:ισορροπημένες διατροφικές συνήθειες για δυναμική επιστροφή στο θρανίο αλλά και στο γραφείο!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Φθινοπωρινό restart: δώσε στον οργανισμό σου τα απαραίτητα εφόδια!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Πρωινό για παιδιά: συνδυάστε τη γεύση με τη θρεπτική αξία!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
next