Πέμπτη, 09 Απριλίου 2020

Καλοκαίρι και ταβέρνες; «Οχυρωθείτε»!

Μεγέθυνση κειμένου
Συγγραφείς: Κουρούπη Εύα
Καλοκαίρι και ταβέρνες; «Οχυρωθείτε»!

Οι καλοκαιρινές μέρες συμβαδίζουν όχι μόνο με παραλίες και μπάνια, αλλά και με φαγητό στις παραθαλάσσιες ταβέρνες. Και όταν οι περισσότεροι από εμάς περνάμε ξέγνοιαστα τις ώρες μας, συνήθως δεν ανησυχούμε ιδιαίτερα για τις διατροφικές μας επιλογές. Μήπως όμως φέτος θέλετε να απολαύσετε το φαγητό σας εκτός σπιτιού χωρίς αυτό να στοιχήσει στη σιλουέτα σας; Αρκεί να ακολουθήσετε τον παρακάτω οδηγό..

Μην «κόβετε» θερμίδες

Συχνά, πριν την έξοδο σε μία ταβέρνα, παραλείπουμε τα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας προκειμένου να γλιτώσουμε θερμίδες. Η παραπάνω τακτική όμως έχει το αντίθετο αποτέλεσμα καθώς, όντας ιδιαίτερα πεινασμένοι και έχοντας μπροστά μας πολλούς διατροφικούς πειρασμούς, τελικά υπερκαταναλώνουμε θερμίδες. Ξεκινήστε λοιπόν τη μέρα σας με ένα ισορροπημένο πρωινό όπως, 1 ποτήρι γάλα ή 1 γιαούρτι χαμηλών λιπαρών με νιφάδες βρώμης και μέλι, ή 1 τοστ με γαλοπούλα και τυρί και ένα ποτήρι 100% φυσικό χυμό ή ένα φρούτο. Επίσης, μην παραλείπετε τα ενδιάμεσα snacks που θα σας δώσουν ενέργεια, θα εφοδιάσουν το σώμα σας με απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και θα σας προστατέψουν από την υπέρμετρη κατανάλωση φαγητού. Έτσι, αν το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας σας το περνάτε δίπλα στη θάλασσα, φροντίστε να οργανώσετε την τσάντα ή το ψυγειάκι σας με μικρά, υγιεινά σνακ όπως φρέσκα φρούτα, μπάρες δημητριακών ολικής αλέσεως, κριτσίνια σικάλεως και χυμούς, Επιπλέον, στην περίπτωση που γνωρίζετε ότι θα ακολουθήσει βραδινή έξοδος σε κάποιο ταβερνάκι, φροντίστε να καταναλώσετε το μεσημέρι ένα ελαφρύ γεύμα όπως για παράδειγμα μία σαλάτα με τυρί μειωμένων λιπαρών, ή ένα τοστ με άπαχο τυρί/γαλοπούλα, ντομάτα και μαρούλι.

Στην ταβέρνα φτιάξτε..πλάνο!

Ξεκινήστε το γεύμα σας από τη σαλάτα, προκειμένου να νιώσετε πιο εύκολα τον κορεσμό και να διαχειριστείτε το υπόλοιπο γεύμα με ηρεμία και υπομονή. Προτιμήστε ψητά, ωμά ή βραστά λαχανικά ως πρώτο πιάτο και αποφύγετε τα πολλά ορεκτικά. Την ώρα του κυρίως οργανώστε σωστά το πιάτο σας. Χωρίστε το πιάτο σας νοητά στη μέση: στο ½ τοποθετήστε τη σαλάτα, αποφεύγοντας τα τηγανιτά λαχανικά που απορροφούν «γενναίες» ποσότητες λαδιού. Στο ¼ βάλτε τις πηγές πρωτεΐνης, προτιμώντας την πιο άπαχη μορφή (π.χ κοτόπουλο, ψάρι, τυρί, αυγό) και στο άλλο ¼ τοποθετήστε τις υδατανθρακούχες τροφές ( π.χ ψωμί, πατάτες, ρύζι, μακαρόνια, περίπου στο μέγεθος μίας τράπουλας).

Τι καλύτερο από το ψάρι;

Χαλαρώνοντας διπλά στο κύμα, η καλύτερη επιλογή που θα μπορούσατε να κάνετε είναι το φρέσκο ψαράκι. Πλούσιο σε ω3 λιπαρά οξέα, αποτελεί μία πολύ καλή πηγή πρωτεΐνης ενώ παράλληλα περιέχει πολύ λιγότερα κορεσμένα λιπαρά σε σχέση με το κόκκινο κρέας. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στον τρόπο μαγειρέματός του. Προτιμήστε ψητό ψάρι στη σχάρα, προκειμένου να αποφύγετε τις περιττές θερμίδες από το τηγάνισμα. Αν δε μπορέσετε τελικά να αντισταθείτε στους τηγανιτούς πειρασμούς, τουλάχιστον καλό θα ήταν να επιλέξετε μόνο μία πηγή λίπους αντικαθιστώντας κάποια άλλη ομάδα τροφών από το πλάνο του πιάτου σας (π.χ τους υδατάνθρακες).

Αλκοόλ με μέτρο

Το αλκοόλ, όταν υπερκαταναλώνεται μπορεί να σας επιβαρύνει με αρκετές θερμίδες, ενώ παράλληλα σας αφυδατώνει. Αν δε μπορείτε να το αποφύγετε , φροντίστε να περιοριστείτε στα 1-2 ποτά. Διαφορετικά, επιλέξτε ανθρακούχο νερό, σόδα με 1 φέτα λεμόνι και light αναψυκτικά που περιέχουν λιγότερες από 1 θερμίδες.
 

Συγγραφείς: Κουρούπη Εύα
Άλλα άρθρα
  • Θα μπορούσε μια σαλάτα να σας φορτώσει με 1000 επιπλέον θερμίδες; Είναι δυνατόν να μην παραγγέλνετε ποτέ κυρίως γεύμα και να μην χάνετε βάρος;

  • Τα ραντεβού δεν είναι εύκολη υπόθεση. Στα πρώτα στάδια της γνωριμίας πρέπει να σκεφτείς τι θα φορέσεις, ποιο μέρος να επιλέξεις, πότε είναι η κατάλληλη

  • Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας όλα κυλάνε αρμονικά και με συνέπεια όσον αφορά τον προγραμματισμό των γευμάτων μας. Το ωράριο εργασίας ή του σχολείου βοηθάει στη διαμόρφωση καθημερινών υγιεινών συνηθειών

nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Τα snacks της Μεγάλης Εβδομάδας: συνδύασε την απόλαυση με τον κορεσμό!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Η Διατροφική συνιστώσα στην εποχή του κορονοιού.
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Μπισκότα με λιγότερη ζάχαρη: για εσάς που δε ζείτε χωρίς γλυκό!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Διατροφή για ενέργεια ΟΛΗ ΜΕΡΑ!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Εύκολα, ελαφρά και απολαυστικά snacks για τις μέρες τις νηστείας-και όχι μόνο- στο σπίτι!
    arrowΤο πιάτο μας
next