Πέμπτη, 14 Δεκεμβρίου 2017

Έξυπνα σνακ για την παραλία

Μεγέθυνση κειμένου
Έξυπνα σνακ για την παραλία

 Αναζητώντας κάποιες ανάσες δροσιάς, ιδιαίτερα τώρα τους καλοκαιρινούς μήνες, μπορεί να περάσουμε ακόμα και το ένα τρίτο της ημέρας μας στην παραλία. Γίνεται, επομένως, φανερό ότι κάποιο ή κάποια από τα γεύματά μας θα γίνουν εκεί. Πόσο εύκολο, όμως, είναι να διατηρήσουμε τις επιθυμητές υγιεινές επιλογές σε ένα τέτοιο περιβάλλον;

Μάλλον είναι αρκετά δύσκολο, αν αναλογιστούμε ότι πατατάκια, club sandwich, μπισκοτάκια και παγωτά είναι αυτά που προτιμώνται περισσότερο. Πρόκειται για τρόφιμα που όχι μόνο τα ρίχνουμε εύκολα στην τσάντα θαλάσσης και τα παίρνουμε μαζί μας, αλλά το ίδιο εύκολη είναι και η πρόσβασή μας στις κατά τόπους καντίνες και beach bars. Πρόκειται για επιλογές, που όχι μόνο μας επιβαρύνουν με περιττές θερμίδες, αλλά επιπροσθέτως είναι πλούσια σε κορεσμένα και trans λιπαρά, πολύ αλάτι και συνήθως φτωχά σε βιταμίνες και θρεπτική αξία γενικότερα. Αν θέλουμε να ξεφύγουμε από την παγίδα τέτοιων τροφίμων, ας ακολουθήσουμε τα παρακάτω βήματα.

Οργανωθείτε. Ας σκεφτούμε πόσο χρόνο πρόκειται να καθίσουμε στην παραλία κι ας προγραμματίσουμε τα σνακ μας. Αν μάλιστα, υπάρχει περίπτωση να παραμείνουμε περισσότερο χρόνο, τότε μπορούμε να ετοιμάσουμε κάτι για κύριο γεύμα από το σπίτι μας, ή να μάθουμε τις επιλογές που έχει το beach bar ώστε να προσχεδιάσουμε τι θα φάμε, είτε να έχουμε αποφασίσει εκ των προτέρων σε ποιο εστιατόριο της περιοχής μπορούμε να πάμε.

Σκεφτείτε… «ενυδατικά». Το σώμα μας χρειάζεται σωστή ενυδάτωση και τα φρούτα με τα λαχανικά είναι σε αυτή την κατεύθυνση. Μπορείτε να καθαρίσετε από το σπίτι φρούτα και να τα κόψετε σε μικρά κομματάκια, ώστε να είναι πιο εύκολη η βρώση τους. Επιπλέον, sticks από αγγουράκια, καροτάκια και μικρές ντομάτες είναι εξίσου χρήσιμα και ωφέλιμα. Αν βαρεθείτε να ετοιμάσετε το ταπεράκι σας, τότε καλό θα ήταν να παραγγείλετε μια φρουτοσαλάτα από το bar.

Προσοχή στις σαλάτες. Είναι διάχυτη η αντίληψη ότι η σαλάτα ισοδυναμεί με ένα υγιεινό και ολιγοθερμιδικό γεύμα. Παρόλα αυτά, η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική πολλές φορές. Συγκεκριμένα, διαβάζουμε με έντονα γράμματα στο μενού μια σαλάτα με super foods (κινόα, αμύγδαλα, cranberries κ.α.) και προσέχοντας τα μικρά γράμματα, διαπιστώνουμε ότι περιέχει μαγιονέζα, μπέικον και παρμεζάνα. Ένα τέτοιο γεύμα μπορεί να ξεπερνά ακόμα και τις 100 θερμίδες, γι’ αυτό…το νου σας στις ετικέτες.

Επιλέξτε το σπιτικό σάντουιτς.
Τα περισσότερα από αυτά που υπάρχουν στο εμπόριο είναι φορτωμένα με μαγιονέζες, σάλτσες και λιπαρές ύλες χαμηλής θρεπτικής αξίας, για να γίνουν νόστιμα. Προτιμήστε αραβική πίτα ολικής άλεσης με υλικά που έχετε διαλέξει εσείς και βάλτε λίγο πέστο ελιάς, ή λίγη μαργαρίνη. Αν προτιμήσετε να ενισχύσετε την τοπική οικονομία παραγγέλνοντας από την καντίνα που κάθεστε, μπορείτε να παραγγείλετε ένα τοστ ή ένα σάντουιτς ζητώντας να μην σας προσθέσουν πατατάκια ή τηγανιτές πατάτες που συνηθίζουν.

Η κατανάλωση γιαουρτιού με σταφίδες και ξηρούς καρπούς είναι μια καλή εναλλακτική. Το γιαούρτι βοηθά την χλωρίδα του εντέρου, η οποία ταλαιπωρείται πολλές φορέςαπό την αλλαγή περιβάλλοντος, ενώ οι σταφίδες είναι πλούσια πηγή φυτικών ινών κι έχουν αντιοξειδωτικές ουσίες που βοηθούν στην προστασία μας από την ηλιακή ακτινοβολία. Αμύγδαλα, φουντούκια και καρύδια εφοδιάζουν τον οργανισμό μας με πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, μαγνήσιο, φυτικές ίνες και βιταμίνη Ε. Επίσης, καλή εναλλακτική είναι το παγωμένο επιδόρπιο γιαουρτιού (αποφεύγοντας φυσικά ως πρόσθετα σιρόπια σοκολάτας ή άλλων φρούτων και επιλέγοντας κομματάκια αποξηραμένων φρούτων και ξηρούς καρπούς).

Αν λοιπόν δεν θέλουμε η πρώτη, μετά διακοπών, επαφή με τη ζυγαριά μας να έχει έντονη συναισθηματική φόρτιση, ας φροντίσουμε τα σνακ της παραλίας. Είναι σημαντικό να έχουμε επιλογές που να μας προσφέρουν τις απαραίτητες βιταμίνες, αλλά και ηλεκτρολύτες, κι αν η πρόσβαση σε υγιεινές επιλογές δεν είναι εφικτή ας συζητήσουμε με το διαιτολόγο μας το συμπλήρωμα διατροφής που μας ταιριάζει. Είναι αλήθεια ότι οι διακοπές δεν είναι το καλύτερο διάστημα για να κάνουμε δίαιτα, αλλά αν θέλουμε να κρατήσουμε μία σύσταση (από τις πολλές που κάνουμε εμείς οι διαιτολόγοι τώρα το καλοκαίρι) που αφορά τον έλεγχο βάρους, είναι το τακτικό ζύγισμα εν μέσω διακοπών.

Πηγή: www.eviol.gr

nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Εμμηνόπαυση: Η διατροφή που προστατεύει την καρδιά και τα οστά
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Δέκα τρόποι για να γίνουν οι γονείς καλό διατροφικό παράδειγμα για τα παιδιά.
    arrowΠΑΙΔΙ
  • 4 λόγοι για να μην αποχωριστείτε ποτέ το πρωινό σας καφεδάκι
    arrowΤο πιάτο μας
  • Γαστρεντερίτιδα και τροφική δηλητηρίαση: Διάκριση και αντιμετώπιση!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Κάντε το γραφείο σας σύμμαχο για την υγεία της καρδιάς σας!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
next