Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2020

3 «δροσεροί» καλοκαιρινοί μύθοι

Μεγέθυνση κειμένου
3 «δροσεροί» καλοκαιρινοί μύθοι

3 «δροσεροί» καλοκαιρινοί μύθοι

Καλοκαίρι, η εποχή της ξενοιασιάς, της χαλάρωσης και της δροσερής… απόλαυσης. Τα δροσιστικά ροφήματα έχουν την τιμητική τους στη διατροφή. Τρεις από τους πιο δημοφιλείς μύθους της καλοκαιρινής διατροφής και όλη η αλήθεια γύρω από αυτούς;

1. Κοκτέιλ Vs δυνατά ποτά… ποια προτιμάμε και γιατί;
Τα κοκτέιλ έχουν συνήθως μεγαλύτερη ποσότητα αλκοόλ από ένα απλό ποτό, όσο δυνατό και εάν είναι αυτό. Τις περισσότερες φορές, μάλιστα, περιέχουν χυμούς, αναψυκτικά ή γάλα που αυξάνουν την θερμιδική τους απόδοση. Άρα εάν προτιμούμε το κοκτέιλ για να μειώσουμε το θερμιδικό φορτίο του ποτού μας, αυτό μας οδηγεί σε θερμιδικό σφάλμα! Αν από την άλλη το θεωρούμε πιο δροσιστικό, αυτό εξαρτάται από την ποσότητα του αλκοόλ που έχει, εφόσον η μεγάλη ποσότητα αλκοόλ προκαλεί αφυδάτωση. Μια πιο λεπτομερής ματιά μπορεί να σας πείσει:
  • Ένα ποτήρι ουίσκι αντιστοιχεί σε 140 θερμίδες, λόγω του οινοπνεύματος που περιέχει (40% Vol. = 20 γρ. οινοπνεύματος, όπου κάθε γραμμάριο οινοπνεύματος αποδίδει 7 θερμίδες).
  • Ενώ η pina colada ξεκινάει από 410 θερμίδες (100 ml ρούμι = 280 θερμίδες, 50 ml λικέρ καρύδας = 56 θερμίδες, 150 ml χυμός ανανά = 74 θερμίδες). Επιπλέον, σε αυτό το κοκτέιλ περιέχονται συνολικά 68 γρ. αλκοόλ, δηλαδή ξεπερνώνται τα επίπεδα των 40 γρ. που συστήνονται ως όριο κατανάλωσης.

2. Το αλκοόλ με ξεδιψάει
Τα οινοπνευματώδη ποτά δεν αποτελούν καλό ενυδατικό μέσο. Την περίοδο του καλοκαιριού, ο οργανισμός μας για να διατηρήσει σταθερή τη θερμοκρασία του αποβάλλει νερό, μέσω του ιδρώτα, γεγονός που πρέπει να μας κάνει ιδιαίτερα προσεκτικούς με τη διατροφή μας και την κάλυψη των αναγκών μας σε υγρά, πόσο μάλλον όταν γνωρίζουμε ότι το αίσθημα της δίψας εμφανίζεται όταν είμαστε ήδη ήπια αφυδατωμένοι. Περίπου το 80% των ημερήσιων αναγκών του ανθρώπου σε νερό προέρχεται από τη λήψη νερού και άλλων μη αλκοολούχων ροφημάτων και το υπόλοιπο 20% από τα τρόφιμα. Συνήθως, το νερό αποτελεί την πρώτη επιλογή, αλλά μια σειρά άλλων υγρών μπορεί να συνεισφέρει στην κάλυψη των αναγκών μας σε υγρά, όπως οι χυμοί, το γάλα, η σόδα, το τσάι, ο καφές, τα αναψυκτικά. Σε αντίθεση, τα οινοπνευματώδη ποτά οδηγούν σε αφυδάτωση, ενώ νομίζουμε ότι μας ξεδιψούν.

3. Όσο πιο παγωμένο ένα ρόφημα, τόσο πιο εύκολα μας ξεδιψά;
Τα παγωμένα ποτά δεν απορροφώνται πιο γρήγορα από τον πεπτικό σωλήνα, συνεπώς δεν ενυδατώνουν καλύτερα τον οργανισμό και δεν ξεδιψούν περισσότερο. Είναι πιθανόν μάλιστα να έχουν το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οποιοδήποτε ποτό μπορεί να είναι δροσερό, χωρίς να είναι παγωμένο, και σε θερμοκρασία τέτοια που να ικανοποιεί καλύτερα το αίσθημα της δίψας.

Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Στιγμιαίος καφές: ένα φυσικό ρόφημα γεμάτο αντιοξειδωτικά στην κούπα ή στο ποτήρι σου
    arrowΤο πιάτο μας
  • Ήξερες ότι η υγεία του ανοσοποιητικού συστήματος περνάει…από το έντερο;
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • 3 tips για να δίνεις το 100% σου στην προπόνηση
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Πώς θα έχει το παιδί μου περισσότερη ενέργεια στο σχολείο;
    arrowΠΑΙΔΙ
  • Ενσυνείδητη διατροφή: ήρθε η ώρα να ακούσεις το σώμα σου!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
next