Σάββατο, 23 Μαρτίου 2019

Μυστικά στην κουζίνα

Μεγέθυνση κειμένου
Συγγραφείς: Ειρήνη Μαυράκη
Μυστικά στην κουζίνα

Η μαγειρική θα΄λεγε κανείς πως είναι ένα είδος τέχνης όπου μέσα απ΄αυτήν δημιουργείς όμορφους συνδυασμούς χρωμάτων και γεύσεων. Υλικά υπάρχουν πολλά για να χρησιμοποιήσουμε. Πρέπει όμως, να ξέρουμε και τον τρόπο να τα δουλέψουμε σωστά έτσι ώστε να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα!

Πέρα απ΄ αυτό όμως, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε μυστικά που θα μας βοηθήσουν στη σωστή προετοιμασία και αποθήκευση των τροφίμων αλλά και στην τσέπη μας. Μυστικά που δεν χρειάζεται να γνωρίζουν μόνο οι διάσημοι σεφ που εργάζονται σε δημοφιλή εστιατόρια αλλά κι ο καθένας από μας που αποφασίζει ν΄ασχοληθεί με την κουζίνα!

Μυστικά για εξυπνομαγειρέματα!

Πώς να ελέγξτε αν ένα αυγό είναι φρέσκο ή όχι: Βυθίστε το σ ένα φλιτζάνι με νερό. Αν βυθιστεί σημαίνει ότι είναι φρέσκο, αν παραμένει στην επιφάνεια, τότε μάλλον ‘μπαγιάτεψε’.

Πώς να ψήσετε "τέλεια" το κρέας στη σχάρα: Πριν το βάλετε στη σχάρα αφήστε το 1-2 ώρες εκτός ψυγείου ώστε να έρθει σε θερμοκρασία περιβάλλοντος. Το αποτέλεσμα κάθε φορά θα σας δικαιώνει.

Πώς να αξιοποιήσετε πλήρως το χυμό από ένα λεμόνι: Βάλτε το για 10 δευτερόλεπτα στο φούρνο μικροκυμάτων. Αυτό θα κάνει το χυμό του να ρέει πιο εύκολα.

Πώς να βγάλετε τα σπόρια ενός ροδιού χωρίς κόπο: Φορέστε ποδιά, κόψτε το ρόδι στην μέση και αναποδογυρίστε το μισό στην παλάμη σας. Στην συνέχεια χτυπήστε το από πάνω μ’ ένα στενό πλάστη. Όλα τα σπόρια θα πέσουν στη χούφτα σας.

Πώς να διατηρήσετε για περισσότερο χρόνο το ανοιγμένο τυρί κρέμα στο ψυγείο: Αναποδογυρίστε την συσκευασία με το τυρί. Αυτό αναστέλλει την ανάπτυξη μικροοργανισμών που χαλάνε το τρόφιμο.

Πώς να διατηρήσετε για περισσότερο χρόνο φρέσκα τα λαχανικά σας: Βάλτε στο ράφι του ψυγείου σας χαρτί κουζίνας και τυλίξτε και τα ίδια τα λαχανικά με χαρτί έτσι ώστε να τραβά την υγρασία και να μη σας χαλάσουν γρήγορα!

Πώς να έχει πιο πλούσιο άρωμα και γεύση το φαγητό σας: Προσθέστε τα καρυκεύματα στο τέλος και όχι κατά τη διάρκεια του μαγειρέματος, καθώς αν τα βάλετε από νωρίς θα έχουν χάσει τα οργανοληπτικά τους χαρακτηριστικά μέχρι να ετοιμαστεί το φαγητό σας.

Μην πετάξετε το βάζο με το μέλι αν ζαχαρώσει ή γίνει πιο σκούρο: Το μέλι είναι μία τροφή που δεν χαλάει ποτέ! Για να επαναφέρετε το ζωηρό του χρώμα αρκούν 30 δευτερόλεπτα στον φούρνο μικροκυμάτων.

Βάλτε λίγο ρύζι μες στην αλατιέρα: αυτό θα αποτρέψει την εμφάνιση υγρασίας μέσα στην αλατιέρα κι έτσι δεν θα δυσκολεύεται το αλάτι να πέσει μέσα από τις τρύπες της.

Χρειάζεστε μόνο λίγες σταγόνες λεμόνι; Μην κόψετε το λεμόνι στην μέση ώστε το άλλο μισό μείνει και αφυδατωθεί. Προτιμήστε μ΄ένα μυτερό αντικείμενο να του κάνετε μία τρύπα ώστε να χρησιμοποιήσετε μόνο αυτό που απαιτείται.

Πώς να μαγειρέψετε πιο υγιεινά; Σκεφτείτε έξυπνα! Βελτιώστε την ποιότητα των λιπαρών σας χρησιμοποιώντας ελαιόλαδο ή μαλακή μαργαρίνη αντί για βούτυρο. Επιλέξτε γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά αντί για τα πλήρη ή την κρέμα γάλακτος. Κάντε μίξη λαχανικών στο μαγείρεμα για να γίνει πιο ζουμερό το φαγητό σας, περιορίζοντας έτσι και την ποσότητα του ελαιολάδου που θα χρειαστείτε. Αντικαταστήστε τη ζάχαρη με κάποιο ολιγοθερμιδικό γλυκαντικό στα γλυκά σας για να γλιτώσετε πολλές πολλές θερμίδες!

Συγγραφείς: Ειρήνη Μαυράκη
Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Τυρί χαμηλό σε λιπαρά… ένας διατροφικός σύμμαχος για την υγεία μας!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Πρωινό: Σύμμαχος ή εχθρός της δίαιτας;
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Βρεφική διατροφή: Πότε να δώσω δημητριακά στο μωράκι μου;
    arrowΠΑΙΔΙ
  • Η διατροφή ξεκινά από το σούπερ μάρκετ
    arrowΤο πιάτο μας
  • Βάλτε την ολική άλεση στη μέρα σας!
    arrowΤο πιάτο μας
next