Σάββατο, 06 Μαρτίου 2021

Γαστροταξιδεύοντας στα νησιά της Ελλάδας… Μέρος Β'

Μεγέθυνση κειμένου
Γαστροταξιδεύοντας στα νησιά της Ελλάδας… Μέρος Β'







Συνεχίζουμε το γαστρονομικό μας ταξίδι στα νησιά της Ελλάδας με κατεύθυνση τη Ρόδο και την Κρήτη!
 







Ρόδος… η πριγκίπισσα των Δωδεκανήσων

Η αριστοκρατική Ρόδος είναι το πολυπολιτισμικό στολίδι των Δωδεκανήσων αφού αποτελεί το σταυροδρόμι τριών διαφορετικών πολιτισμών υιοθετώντας στοιχεία από την Ασία, την Ευρώπη και την Αφρική. Τη ροδίτικη κουζίνα, μάλιστα, τη συναντά κανείς ακόμα και στη Μικρά Ασία ή στην Ιταλία. Γι’ αυτό, αν την επιλέξετε σαν τον καλοκαιρινό σας προορισμό μη φύγετε από το νησί πριν να δοκιμάσετε τουλάχιστον κάποια από τα παραδοσιακά της πιάτα όπως:
  • Αβρανιές για σαλάτα: Άγρια σπαράγγια ψημένα με λάδι και κρεμμύδια και λουσμένα με αλεύρι σε χυμό λεμονιού. Προικισμένα λαχανικά πολύ χαμηλά σε θερμίδες γνωστά και ως φαρμακευτικά βότανα αφού έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες του συμπλέγματος B (π.χ φυλλικό οξύ, θειαμίνη, ριβοφλαβίνη, νιασίνη), σε αντιοξειδωτικά συστατικά όπως βιταμίνες C και β – καροτένιο αλλά και μέταλλα όπως φώσφορο, ασβέστιο, μαγνήσιο και κάλιο.
 
  • Βόλοι με πλιγούρι για ορεκτικό: Λαχταριστό ορεκτικό με μοσχαρίσιο κιμά, πλιγούρι και ντομάτα πλούσιο φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά συστατικά όπως το λυκοπένιο αλλά ελαφρώς τσιμπημένο θερμιδικά οπότε… μην το κάνετε κυρίως, αρκεστείτε στην πραγματική έννοια του ορεκτικού.
 
  • Και για κυρίως; Όρνιθα με λουκούμι. Δηλαδή κότα βραστή με γέμιση από ρύζι, εντόσθια του πουλερικού, κρεμμύδι και μυρωδικά και με γαρνιτούρα από χυλοπίτες. Ένα αρκετά χορταστικό πιάτο χαρακτηριστικό της Μεσογειακής κουζίνας, πλούσιο σε πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και σίδηρο.

Κρήτη, το νησί που τα’ χει όλα

Το νησί που κάνει για σένα τη δίαιτα εύκολη υπόθεση! Η γενέτειρα της Μεσογειακής διατροφής σου επιφυλάσσει έναν τεράστιο γαστρονομικά πλούτο από απόλυτα ισορροπημένες και φιλικές προς τη δίαιτα σου λιχουδιές! Οπότε προτού φύγεις από το νησί, μην παραλείψεις να δοκιμάσεις
  • Παραδοσιακά λυχναράκια. Ίσως το πιο χαρακτηριστικό γλύκισμα της Κρήτης, τα λυχναράκια συνδυάζουν με τον πιο απολαυστικό τρόπο την θρεπτική αξία του άπαχου τυριού, με το αλεύρι σίτου, το μέλι και την κανέλα, δημιουργώντας έναν απόλυτα ισορροπημένο γευστικό συνδυασμό, κατάλληλο για πρωινό και όχι μόνο! Επιλέξτε τα για πρωινό μαζί με 1 ποτήρι γάλα χαμηλό σε λιπαρά. Θα χορτάσετε, θα καταφέρετε να ελέγξετε καλύτερα την πείνα σας μέχρι το επόμενο γεύμα και θα έχετε ενέργεια για τις δραστηριότητες που αγαπάτε να κάνετε στην παραλία.
 
  • Ντάκος, ο πασίγνωστος. Με μια τεράστια ποικιλία από τυριά Π.Ο.Π, όπως το Ανθότυρο, η Γαλομυζήθρα, η Γραβιέρα Κρήτης, το Πηκτόγαλλο Χανίων, το Κεφαλοτύρι, η Μαλάκα, η Μυζήθρα, Ξίγαλα Σητείας, Ξινομυζήθρα και το Τυροζούλι, και παράδοση στην παρασκευή κριθαροκουλούρων, οι κρητικοί έχουν αναγάγει τον ντάκο σε επιστήμη! Προτιμήστε ντάκο με τυριά χαμηλά σε λιπαρά όπως το Ανθότυρο, το Ξίγαλα Σητείας, η Ξινομυζήθρα, το Τυροζούλι.
 
  • Μπουμπουριστοί χοχλιοί. Είναι αλήθεια ότι τα σαλιγκάρια διχάζουν: Ή τα λατρεύεις και τα θεωρείς σπάνιο μεζέ ή δεν μπορείς να διανοηθείς καν ότι θα βρεθούν μπροστά σου! Ωστόσο, είναι γεγονός ότι τα σαλιγκάρια αποτελούν μια εξαιρετικά θρεπτική τροφή, χαμηλή σε θερμίδες και λιπαρά, πλούσια σε βιταμινές, ιχνοστοιχεία και μέταλλα και με περιεκτικότητα σε σίδηρο που ξεπερνά ακόμα και το κόκκινο κρέας! Συνοδεύστε τους με σαλάτα με σταμναγκάθι, κριθαροκουλούρα και κρασί ή ρακί και απολαύστε ίσως το παραδοσιακότερο έδεσμα της Κρήτης, σαν ντόπιος!
 

Μην χάσετε…
Την επόμενη εβδομάδα θα ταξιδέψουμε μαζί για… Σκιάθο και Εύβοια!
 

Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Όταν η διατροφή γίνεται γυναικεία υπόθεση…
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Οι θερμίδες της Τσικνοπέμπτης
    arrowΓια κάθε στιγμή
  • Οργανώστε σωστά το σπίτι σας και προστατεύστε την καρδιά σας
    arrowΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
  • Μεγαλώστε παιδιά με υψηλό διατροφικό IQ!
    arrowΠΑΙΔΙ
  • Τρόφιμα και ροφήματα που κάνουν τη δίαιτά μας πιο ευχάριστη
    arrowΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ
next